Premošten Čukarički rukavac

Izvor: B92, Tanjug, 02.Avg.2010, 12:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Premošten Čukarički rukavac

Beograd -- 20 meseci posle početka radova na mostu na Adi Ciganliji u Beogradu, čukarička obala reke Save spojena je sa centralnim pilonom mosta.

Nešto više od godinu dana pre planiranog završetka radova, građevincima je preostalo da i Novi Beograd spoje sa centralnim stubom.

Prema njihovim najavama, to bi trebalo da se dogodi u planiranom roku, do kraja sledeće godine. Ipak, u međuvremenu, Beograđane po povratku sa odmora očekuje naporno leto u saobraćaju, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pre svega zbog radova na "Gazeli".

Na gradilištu mosta na Adi Ciganliji sa pilonom je spojen zadnji raspon mosta preko Čukaričkog rukavca, dužine 200 metara i težine oko 20 000 tona.

Zadnji raspon mosta kompletiran je betoniranjem poslednja dva metra kolovozne konstrukcije koja je spojena sa već završenom kolovoznom konstrukcijom na pilonu.

Ovim radovima prisustvovao je, između ostalih, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

"Prvo smo maštali o ovom pilonu, onda smo počeli da gledamo kako raste, sad smo već mogli peške da pređemo sa čukaričke strane do maltene pola mosta", rekao je on.

Sledeći korak za građevince je spajanje novoobeogradske obale do koje, od centralnog pilona, ima 376 metara.

Valter Rekercigl, član Uprave "Pora", austrijskog konzorcijuma koji gradi most preko Ade Ciganlije, obećava da će most biti gotov do kraja 2011. godine.

"Nažalost imali smo puno problema s poplavama ove godine, neobično visok vodostaj sa kojim smo morali da se borimo ali smo nastavili da radimo i za sada smo uspeli da ispoštujemo sve rokove i ne vidimo ni jedan razlog za bilo kakvo kašnjenje", poručio je Rekercigl.

Naredni izazov biće izradnja pristupnih saobraćajnica za koje su tenderi i dalje nezavršeni, pa gradonačelnik Đilas ne želi da spekuliše o ukupnoj ceni mosta sa saobraćajnicama.

"Sa novobeogradske strane izvođač će biti poznat u narednih nekoliko meseci, Careva ćuprija biće gotova do kraja ove godine, sledi petlja u Radničkoj. Radi se malo sporije zato što smo se opredelili da nijednom ne bude prekinut saobraćaj preko tobogana i ispod pruge za Banovo Brdo", kazao je Đilas.

Već danas, kada je pilon mosta visok 108 metara, s njega se pruža predivan pogled na Beograd. Kada pilon poraste na 200 metara i spoji se sa novobeogradskom obalom, osim u pogledu, Beograđani će moći da uživaju i u rasterećenom saobraćaju.

Do tada, prelaz preko postojećih mostova dodatno je otežan zbog rekonstrukcija. Radovi na mostu "Gazela" poklopiće se s povratkom Beograđana sa odmora, pa se očekuju velike gužve.

Na pitanje ima li jasne strategije kako izbeći saobraćajni kolaps, gradonačenik Đilas ima jasan odgovor.

"Nema! Taj koji ima startegiju kako da zatvorite most u gradu u kome nema dovoljno mostova, a da nema gužvi, da ga odmah predložimo za Nobelovu nagradu iz bilo koje oblasti", predložio je on.

"Videćemo kako to izgleda - da li je saobraćaj zaista takav da ometa u potpunosti život Beograđana. Ako je tako, na proleće ćemo onda staviti pontonski most", dodao je Đilas.

Ukoliko ne uspe projekat rasterećenja, saobraćajni institut CIP spremio je projekat pontona. Trajno rešenje ipak je spajanje dve obale Save mostom na Adi.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.