Izvor: B92, 11.Nov.2010, 17:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kolika je cena mosta preko Ade?

Beograd -- Most preko Ade Ciganlije počeće da radi do kraja 2011, kaže gradonačelnik Dragan Đilas. Gradska opozicija kritikuje uzimanje novog kredita za prilaze i petlje.

Potpuni završetak saobraćajnica i petlji očekuje do kraja 2013, naveo je Đilas.

Skupština Beograda odlučila je da kod Evropske investicione banke podigne kredit od 90 miliona evra za finansiranje izgradnje prilaznih puteva mostu. Otplata kredita ne može biti kraća od četiri i duža >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << od 25 godina, a rok isplate počinje najkasnije do isteka perioda od pet godina.

Novi zajam za izgradnju samo je dolio ulje na vatru u raspravi koja se već godinama vodi o tome da li je most potreban Beogradu. Opozicija tvrdi da troškovi za izgradnju mosta neprestano rastu i da su daleko od onih koji su na početku planirani.

"Vi ste, ako se sećate, gospodine Đilas, rekli da most košta 118 miliona evra i toliko je potpisan ugovor. Most na Savi sa pristupnim saobraćajnicama. Ne možete da kažete da je most samo 118 miliona evra, jer vi na njega morate da se popnete. I morate sa njega da siđete", rekao je Andreja Mladenović iz DSS-a na sednici gradskog parlamenta.

"Krajnje pitanje je koliko će do kraja koštati ovaj faraonski most. Sada je cena skoro 405 miliona evra. To je više od pola budžeta grada Beograda u ovom trenutku", rekao je Nemanja Šarović iz SRS-a.

Gradonačelnik Beograda odgovara da su svi troškovi od početka jasni. Cena samog mosta je jedno, a pristupni putevi su drugo i oni će se graditi još godinama posle završetka mosta, kaže gradonačelnik. On dodaje da će novac biti iskorišćen za izgradnju prilaznih puteva na Novom Beogradu i u Radničkoj, koji su skoro pet puta duži od samog mosta.

"Niko nije lagao odbornike Skupštine Beograda, 160 miliona je bio plan da se uzmu krediti, pa smo uzeli 70 najpre pa 90, što da plaćemo kamate godinu dana kada nam ta sredstva trebaju sada kada počinju da se grade petlje i tako ćemo raditi i dalje", rekao je Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda.

Zaduženje Beograda daleko je ispod onoga što dozvoljava zakon, i u poređenju sa nekim od gradova u regionu, ističe prvi čovek glavnog grada. I sve to je, kako tvrdi, grad postigao sa 30 odsto manjim budžetom, nego u trenutku kada je počela izgradnja mosta na Adi.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.