Još uvek ispituju teren

Izvor: Blic, 16.Sep.2008, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Još uvek ispituju teren

Stubovi u vodi biće prvi „vidljivi" posao na izgradnji mosta preko Ade Ciganlije. Snabdevanje gradilišta obavljaće se rekom, saznaje „Blic". Do početka ovog posla ostalo je da se završi glavni projekat koji je pri kraju. A do završetka mosta, prema ugovoru investitora (Grad) i izvođača („Por"), ostalo je još 35 meseci.

Ugovor o izgradnji mosta na Savi, preko špica Ade Ciganlije, koji će spajati Novi Beograd sa Čukaricom, potpisan je 9. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << aprila ove godine.

- Izvođač je u obavezi, prema potpisanom ugovoru, da most završi i preda ga Gradu na upotrebu 40 meseci od dana potpisivanja. Izvođač ima svoju internu dinamiku gradnje, o kojoj nas, kao investitore, redovno obaveštava - kaže za „Blic" Nenad Bajić, portparol Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Poslednjih pet meseci obavljaju se, kaže Bajić, geomehanička ispitivanja terena čiji će rezultati biti uneti u Glavni projekat.

- Kad glavni projekat bude završen, uslediće prikupljanje saglasnosti koje će Direkcija kao investitor da obavi. Nakon toga očekujemo odobrenje za gradnju i početak radova na izgradnji - kaže Bajić.

Konzorcijum firmi koji predvode austrijski „Por Tehobau" i „Umvelt Atktingezelšaft" izabran je 17. marta za najpovoljnijeg ponuđača za izradu glavnog projekta i izvođenje radova na izgradnji mosta na Adi Ciganliji. Ugovorena cena za projektovanje i izvođenje radova je 118,642 miliona evra.

Ugovorom su obuhvaćeni i eventualni nepredviđeni i naknadni radovi u iznosu od pet odsto, što je uobičajena praksa u građevinarstvu.

Most preko Save biće dugačak 929 metara, sa šest kolovoznih traka, dvostrukim šinama za laki šinski sistem i dve staze za pešake.

Povezivanjem Novog Beograda sa Čukaricom, saobraćaj preko postojećih mostova i kroz Bulevar vojvode Mišića biće rasterećen i do 40 odsto. Dosadašnje studije pokazale su da bi građani uštedeli oko 30 minuta u putovanjima.

Pristupne saobraćajnice

Prilazne saobraćajnice finansira Direkcija iz svojih izvornih prihoda. Gradnja bi, prema rečima Nenada Bajića, trebalo da krene sa novobeogradske strane, gde je pristup lakši a imovinsko pravni odnosi ne predstavljaju problem. Na Čukarici, deo zemljišta previđen za pristupne saobraćajnice još nije u potpunosti imovinsko-pravno rešen. Bajić ističe da će Direkcija i to uskoro da reši.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.