Izvor: B92, 17.Mar.2008, 18:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izabran konzorcijum za most na Adi

Beograd -- Konzorcijum kompanija sa firmom "Por Tehobau" na čelu izabran je za izvođača radova mosta na Adi Ciganliji.

Ugovorena cena za projektovanje i izvođenje radova nešto je veća od 118 i po miliona evra, a izgradnja mosta trajaće oko tri godine. Most preko Save povezaće Novi Beograd s Čukaricom, čime će saobraćaj preko postojećih mostova i kroz Bulevar vojvode Mišića biti rasterećen i do 40 odsto.

Početna cena projekta potpisana 2005. godine >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << iznosila je oko 90 miliona evra; danas će izgradnja mosta preko Ade Skupštinu grada i gradsku direkciju za izgradnju koštati oko 118 i po miliona evra.

"Glavni razlozi za korekciju cene su, pre svega, porast cene čelika na svetskom tržištu, jer je od tog momenta do danas za 52 odsto skočila cena čelika na svetskom tržištu, tako da je korekcija cene bila neminovna", kaže Boris Ranković, direktor Direkcije za izgradnju grada.

Ugovorom će biti obuhvaćeno i pet odsto eventualnih nepredviđenih i naknadnih radova.

U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da je rezerva od pet odsto uobičajena praksa u građevinarstvu, kao i da, u trenutku potpisivanja ugovora, niko ne može da zna da li će ova rezerva biti iskorišćena.

Ipak, ni jedna strana nije mogla da kaže kada će početi radovi.

"Po zaključenju ugovora, čim se budu stekli uslovi, doći će do otvaranja gradilišta, odnosno njegove pripreme za izgradnju mosta. Tako će prvi radovi početi na samom mestu gde će se nalaziti most, ja očekujem da će proces početi u narednim mesecima", objasnio je Boris Ranković.

Dosadašnje studije su pokazale da će građani uštedeti oko trideset minuta u putovanju, jer će, umesto kroz centar grada, ka Novom Beogradu, odnosno Čukarici, koristiti most na Adi Ciganliji.

Pored toga, vozači će dnevno uštedeti jedanaest tona goriva i skratiti put za ukupno sto hiljada kilometara.

Most na Adi Ciganliji finansira se najvećim delom iz kredita koji je grad Beogrd podigao kod Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će prilazne saobraćajnice finansirati Direkcija iz svojih izvornih prihoda.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.