Hoteli na adi, marina na Šodrošu

Izvor: Blic, 05.Nov.2008, 11:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hoteli na adi, marina na Šodrošu

NOVI SAD - Projekat silaska Novog Sada na reku, koji već decenijama Novosađani pominju kao želju a gradske vlasti kao čelnici planira, uskoro bi mogao da iz fioka urbanista konačno pređe na projektantske stolove. U prilog rešenosti grada da ponudi obalu Dunava za gradnju velike marine za pristanak brodova, kao i da se pripreme lokacije za gradnju hotela i drugih turističkih i ugostiteljskih objekata govori i činjenica da se ovaj projekat predstavi i na sajmu investicija „Investekspo".
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Plan koji su predstavili gradski čelnici oslanja se na urbanistički projekat „Gradske marine" iz 2006. godine i obuhvata područje Kamenièke ade, Ribarskog ostrva i dela Mornarice i Štranda. Kako su naveli iz gradske uprave, na Kamenièkoj adi predviðena je izgradnja sadržaja komercijalno-poslovnog centra, kompleksa hotela i marine nakon nasipanja središnjeg dela ade.

Marina je projektovana tako da se nađe na mestu današnjeg kanala Šodroš, između Ribarskog ostrva i Kameničke ade, a mogla bi da prihvati oko 700 plovila.

Na Ribarskom ostrvu bi bili uglavnom tehnički kapaciteti potrebni za održavanje plovila u marini, a na Kameničkoj adi kompleks sadržaja turističko-ugostiteljske namene. Tu bi, prema zamisli urbanista, bio sagrađen i jedan veći objekat u kome bi bile smeštene sve administrativne službe poput rečne policije, carine, kapetanije, te banke, pošte, menjačnica i fri šopova. Takođe predviđeno je i otvaranje niza prodavnica direktno vezanih za funkciju same marine, poput salona za prodaju jahti i čamaca, prodaje vanbrodskih motora, ronilačke i sportske opreme, ribolovačkog materijala, kao i neophodne samousluge. Pored su predviđena mesta za male klupske kafee i ekskluzivne riblje restorane.

Na Ribarskom ostrvu se, pored sadržaja potrebnih za marinu, planiraju objekti za potrebe turizma, sporta i rekreacije. Inače, Ribarsko ostrvo bilo bi podeljeno u èetiri celine, a bili bi zadržani sadašnji auto-kamp, šuma i naselje ‚'Ribarac''.

U gradu, za sada ipak nema procena kolika bi mogla da bude vrednost cele investicije, odnosno gradnje marine i drugih sadržaja, kao i kada bi ceo posao mogao da bude započet. Ipak, navode da je cilj prezentacije projekata da se privuku investitori, što je prvi korak i samim tim se otvara mogućnost da se procedure oko ulaganja i pribavljanja zemljišta ubrza.

Grad preuzima placeve

Direktor „Urbanizma" Aleksandar Jevtić kaže da, kada se posmatra ceo prostor, ne treba zaboraviti i da se preko Ratnog ostrva planira i most u nastavku Subotičkog bulevara.

- Ovo je sve dugoročan projekat. Za početak, pre nego što se i započne sa realizacijom investicija, treba će da se reše pitanje zemljišta, mada tu ne bi trebalo da bude problema, jer su vlasnici „Vode Vojvodine" i „Vojvodinašume". Znači, od efikasnosti državnih službi zavisiće kada će grad preuzeti zemljište, a posle toga će relativno lako biti moguće da investitori krenu sa ulaganjem - kaže Jevtić.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.