Dinkić: Srbija plaća kredite za mostove u Beogradu; Đilas: Dinkić simulira rat Srbije protiv Beograda

Izvor: Politika, 14.Mar.2012, 23:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dinkić: Srbija plaća kredite za mostove u Beogradu; Đilas: Dinkić simulira rat Srbije protiv Beograda

Tek što su raspisani izbori, već su počele da lete „stranačke varnice” unutar sadašnje vladajuće koalicije. Lider URS-a Mlađan Dinkić je u Loznici na predizbornom skupu optužio čelnike Beograda: „Zašto da ceo narod Srbije plaća kredite za mostove u Beogradu, a ne mogu da se uzmu krediti za mostove i autoput od Loznice do Rume? Sve je to moguće, ali prvo mora da se razbije centralizam koji danas postoji.“

Gradonačelnik Beograda i potpredsednik >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << DS-a Dragan Đilas je juče ocenio da su izjave lidera URS-a da „ceo narod Srbije plaća kredite za mostove u Beogradu” populizam koji se bazira na nekakvom simuliranom „ratu Srbije protiv Beograda” i upozorio da s tim treba odmah prestati.

Đilas je, na pitanje kako komentariše jučerašnje ocene lidera URS-a da zbog „pokrivanja dubioze GSP” nema novca za realizaciju projekata u drugim gradovima Srbije,odgovorio da je „Beograd grad svih građana Srbije, da pripada svima i da svaki građanin Srbije ima svoj deo Beograda, živeo u njemu, proveo vikend ili penzionerske dane. Beograd će i dalje ostati otvoren grad i metropola Balkana, ali će i dalje nastaviti da pokazuje solidarnost sa onima koji u Srbiji imaju manje od nas”, naveo je Đilas u pisanom odgovoru dostavljenom Tanjugu.

On je dodao da treba pitati prve ljude Surdulice, Bojnika, Požege, Crne Trave, Kuršumlije, Vladičinog Hana i još 34 najnerazvijenije opština Srbije da li im je Beograd pomogao.

„Pitajte gradonačelnike i predsednike opština po Srbiji ko im je prvi priticao u pomoć kada ih je zadesila neka elementarna nepogoda. I na kraju, pitajte i samog autora Zakona o finansiranju lokalne samouprave da li se Beograd sam odrekao 10 odsto poreza na plate, odnosno više od dve milijarde dinara godišnje, u korist siromašnih opština Srbije”, istakao je prvi čovek Beograda. Prema rečima Đilasa, i u Beogradu se jednako teško živi kao i u celoj Srbiji.

„Lako je reći da u Beogradu treba svako ko se vozi gradskim prevozom da plati ekonomsku cenu karte. Ali bi ta cena bila dva i po puta veća nego što je danas i zato grad, kao i svi veliki gradovi u svetu, subvencioniše gradski prevoz”, naveo je on i podsetio da gradske vlasti subvencionišu još samo cene u beogradskim obdaništima u koje ide preko 60.000 dece.

Đilas ističe da se i u vreme najveće krize gradi Beograd, ali da Beograd to čini svojim parama, a ne parama građana Srbije, ukazujući da je jedini projekat u kome republika pomaže – most preko Dunava. „I sve to uspevamo zato što se u Beogradu ne bavimo visokom politikom, već se bavimo životom”, poručuje on.

Lider URS-a je istog dana za B92 rekao da on nije protiv Beograda nego protiv „beogradskog centralizma” i naveo da „nije fer da se krediti uzimaju samo kad se grade mostovi u Beogradu”.

P. R.

objavljeno: 15.03.2012.
Pogledaj vesti o: Mlađan Dinkić,   Izbori,   Ujedinjeni Regioni Srbije,   Autoput

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.