Analitičari: DS i SPS se oslanjaju na lidere, tiha kampanja SNS

Izvor: Blic, 03.Apr.2012, 13:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Analitičari: DS i SPS se oslanjaju na lidere, tiha kampanja SNS

Izbornu trku za sada obeležava recikliranje dobro poznatih lica i poruka, ali i relativno tiha kampanja SNS-a, apstraktne poruke LDP-a, dok se kampanja DS i SPS oslanja na lidere tih partija Borisa Tadića i Ivicu Dačića, smatraju analitičari.

Neven Cvjetićanin sa Instituta društvenih nauka ističe u izjavi Tanjugu da DS vodi kampanju crpeći autoritet Tadića, ali da je jaka i u onim >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << segmentima u kojima se pojavljuju zamenik predsednika DS Dragan Đilas i lider SDPS Rasim Ljajić, koji je na listi "Izbor za bolji život - Boris Tadić".

Po mišljenju direktora Centra za nove politike Vladimira Todorića, predsedniku Tadiću bi bilo mudrije da se na neki način distancira od rada vlade, da ne preuzima svu odgovornost, a naročito da ne apostrofira uspehe Cvetkovićevog kabineta.

"To, međutim, ne bi bilo fer, i možda bi ostavilo gori utisak. Zato DS zapravo kampanju vodi na jedini mogući način, sa porukom da prihvati da neke stvari nisu do kraja ispunjene, ali da ciljevi ostaju isti", rekao je Todorić.

Što se tiče Srpske napredne stranke, Todorić smatra da je očigledno da oni kampanju vode po savetima stručnjaka za politički marketing.

Sličnog mišljenja je i Cvjetićanin, koji kampanju naprednjaka ocenjuje pozitivno u segmentima u kojima se pojavljuju Tomislav Nikolić i Jorgovanka Tabaković, a manje uspešnom onda kada njihovi predstavnici koji padaju u vatru i nastupaju svadjalački.

Kad je reč o Liberalnodemokratskoj partiji, i Cvjetićanin i Todorić ocenjuju da je kampanja te partije apstraktna i netipična za ono što su do sada govorili.

"Pričaju o nekoj zastavi istine, maltene pozivaju na vladu nacionalnog spasa. Njihov je problem što su pomalo ostali bez argumenata, jer ipak smo dobili status kandidata, pa ne mogu da kritikuju vlast u vezi sa evrointegracijama", rekao je Todorić.

On naglašava da je problem LDP-a i to što u Beogradu, koji je njihovo najjace uporište, najveću podršku ima Dragan Đilas.

Cvjetićanin smatra da je strategija LDP-a da krene u širinu, na više slojeva birača.

"Ranije su se i oni, poput DSS-a obraćali specifičnom biračkom telu, a sada žele da zahvate širu oblast u biračkom telu. To je riskantna strategija, jer ze može izgubiti i ono što se već ima", smatra Cvjetićanin.

Što se tiče SPS-a, Cvjetićanin ocenjuje da je njihova kampanja sasvim ispravno koncentrisana oko Ivice Dačića, koji ima dobar osećaj za politički trenutak i dobar politički dribling, a dobar je i sugestivan govornik, dok kao manu kampanje socijalista on navodi to što šalju uglavnom načelne poruke, bez navođenja konkretnih poteza.

Govoreći o kampanji Ujedinjenih regiona Srbije, Cvjetićanin kaže da je dobra osobina njihove kampanje to što često govore o konkretnim merama koje će preduzeti.

I za Todorića i za Cvjetićanina "hit" kampanje jeste slogan DSS-a „Različak".

"Jesu primećeni, ali se nameće pitanje da li je marketinška agencija koja im je predložila taj slogan iskreno želela da im pomogne, ili je čak želela da ih sabotira", kaže Todorić.

Novo političko lice, po mišljenju Cvjetićanina, iznedrila je samo Srpska radikalna stranka, a to je Aleksandar Martinović, koji je, kako je rekao, vešt govornik i polemičar.

„Kampanja radikala je iznenađujuće dobra, s obzirom na njihovu finansijsku situaciju. Neka druga, islužena lica su poslali u političku penziju i to govori da Šešelj ni u zatvoru nije izgubio politički instikt.", zaključio je Cvjetićanin.

Povezane vesti: Banke strankama ne veruju bez pokrića
Pogledaj vesti o: Srpska Napredna Stranka

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

Analitičari: Hit kampanje je "Različak"

Izvor: Radio 021, 03.Apr.2012

Izbornu trku za sada obeležava recikliranje dobro poznatih lica i poruka, ali i relativno tiha kampanja SNS-a, apstraktne poruke LDP-a, dok se kampanja DS-a i SPS-a oslanja na lidere tih partija Borisa Tadića i Ivicu Dačića, smatraju analitičari.

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.