Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Maj.2015, 19:26 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Gostovanje Leva Manoviča u Srbiji
Lev Manovič, profesor na Univerzitetu grada Njujorka, boravio je dva dana u Srbiji i održao dva predavanja u Novom Sadu i Beogradu, javio je njegov srpski izdavač "Klio".
Manovič važi za svetski priznatog stručnjaka za umetnost i nove medije a njegova najnovija knjiga "Jezik novih medija" biće uskoro objavljena na srpskom u ediciji "Multimedija", trenutno najpopularnijoj, izdavačke kuće "Klio".
U >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << novosadskom Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, Manovič je u ponedeljak 25. maja održao predavanje na temu "Kako gledati 10 miliona slika", dok je dan kasnije u bioskopskoj dvorani Kulturnog centra Beograda održao predavanje "Vizuelizacija instagrama: selfiji, gradovi, protesti".
On je niz godina predavao na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu gde je od 1996-2012. vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Knjiga "Jezik novih medija" (The Language of New Media 2001) koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije.
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova.
On se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju. Pođednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija.
U toj analizi, on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi. Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Čitaoci će u knjizi naći mapiranje novih medija, metoda mapiranja novih medija-organizacija, izrazi: jezik, stvar, predstavljanje, kao i detaljan odgovor na pitanje šta su novi mediji i kako postaju novi.
Posebno je obrađen jezik kulturnih interfejsa kao i arheologija komponovanja: kinematografija arheologija komponovanja: video zapisa, digitalno komponovanje komponovanje i nove vrste montaže.
Posebno poglavlje posvećeno je filmu u kome se dobija tumačenje šta je digitalni film i istorija pokretnih slika, od kino oka do kino četkice, prostorna montaža i makrofilm, film kao prostor informacija i film kao kod indeks.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...