Izvor: GdeInvestirati.com, 05.Nov.2014, 14:47 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Saveti za one na početku karijere
BEOGRAD - Svaki početak je težak, naročito ako niste imali priliku da budete deo većeg poslovnog sistema.
Operativne i tehničke stvari, koje se uče na studijama, lako možete primeniti u praksi, međutim međuljudski odnosi u poslu, kao i uklapanje u sredinu i kolektiv su ključni za svakog početnika.
Evo koje veštine predlažu polaznici programa Mladi lideri, naročito na početku karijere jer će vam omogućiti prijatnu atmosferu na radnom mestu. >> Pročitaj celu vest na sajtu GdeInvestirati.com <<
Osmeh –Imajući u vidu da se prvi utisak stvara u samo nekoliko sekundi, želite da vas za to kratko vreme dožive kao pozitivnu i otvorenu osobu, jer osmeh govori više od reči.
Dress code –Iako ste, možda, preko noći trenerku zamenili odelom, pokušajte da tu promenu sagledate kroz benefite: biće vam prijatnije ako ne odstupate od kolektiva i odavaćete utisak profesionalne i odgovorne osobe.
Postavljanje pitanja je neophodno – Početnici često zaziru da postavljaju pitanja nadređenom, iako je to najefikasniji način da uz prave savete brže ovladate poslom.
Budite na raspolaganju – To se ne odnosi samo na zahteve i zadatke koje dobijate direktno od nadređenog, već i na kolege kojima je potrebna pomoć u bržem obavljanju posla. Čak i onda kada se to od vas ne traži, a imate viška vremena na raspolaganju, ponudite pomoć jer ćete tako ostaviti utisak kolegijalnosti i poverenja.
Dolazite na vreme – Bilo da je reč o radnom vremenu ili sastanku, uvek budite tačni. Ne samo da ćete sebe osloboditi dodatnog stresa i neprijatnosti, već će vas kolege više ceniti i poštovati.
Budite organizovani – Na ovom polju većina početnika pravi greške jer preuzimaju više zadataka nego što mogu da ispune u zadatom roku. Organizujte svoje vreme, razmišljajte unapred i recite ako ste naišli na neki nepredviđeni problem.
Iznesite svoj stav - Vrlo je važno da vaši nadređeni znaju kakav stav zauzimate o nekom poslovnom pitanju. Iako ste tek na početku, iznesite svoje mišljenje i ideje, navedite razloge zašto baš zastupate takav stav, i ne plašite se da ćete pogrešiti jer se proaktivnost uvek vrednuje.
Pamtite imena – Kada ste na početku, važno je da se informišete o ljudima sa kojima ćete neposredno sarađivati, a naročito treba da upamtite imena ljudi koji su vam nadređeni. To će olakšati komunikaciju, a znaćete i kome možete da se obratite ukoliko naiđete na neku prepreku. Tražite od nadređenog organizacionu šemu, kako biste znali ko su vaše kolege.
Iskoristite pauzu – Slobodno vreme iskoristite pametno, da se opustite i skrenete misli sa posla. Provedite to vreme ćaskajući sa kolegama i napunite baterije za nastavak radnog vrermena.
Postavite cilj –Uvek imajte na umu zašto ste se zaposlili baš na tom radnom mestu, šta želite da postignete i koje su vam ambicije. To je prvenstveno dobra motivacija u trenucima kada naiđete na stresan period na poslu.
Nastavak na GdeInvestirati.com...
10 savjeta za poslovni početak
Izvor: BanjalukaLive.com, 05.Nov.2014
Svaki početak je težak, naročito ako niste imali priliku da budete dio većeg poslovnog sistema. Operativne i tehničke stvari, koje se uče na studijama, lako možete primijeniti u praksi, međutim međuljudski odnosi u poslu, kao i uklapanje u sredinu i kolektiv su ključni za svakog početnika. Evo...