Nema vozova preko Dunava

Izvor: Blic, 29.Maj.2008, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nema vozova preko Dunava

SOMBOR - Iako je od zvaničnog otvaranja rekonstruisanog železničkog mosta kod Bogojeva prošlo više od godinu i po dana, železnički saobraćaj između Srbije i Hrvatske nije uspostavljen. U rekonstrukciju mosta preko Dunava uloženo je 700.000 evra, ali su to i dalje mrtve šine na pragovima bez teretnih i putničkih vozova. Opštine sa severa Bačke uputile su Ministarstvu infrastrukture i JP „Železnice Srbije" zvaničan zahtev da se uspostavi železnički saobraćaj preko mosta >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << kod Bogojeva.



- Most kod Bogojeva važan je za privredu i nove investitore u našem regionu, ali ima i mnogo širi značaj. To je pravac koji povezuje Bukurešt - Temišvar - Kikindu - Suboticu - Sombor preko Bogojeva sa lukama na Jadranskom moru - kaže za „Blic" predsednik opštine Sombor Jovan Slavković.

U lokalnoj samoupravi nemaju informacije o tome zašto i godinu i po dana od zvaničnog otvaranja rekonstruisanog mosta vozovi ne saobraćaju. Očekivalo se da prvo krene teretni saobraćaj, a zatim i redovna putničke linija Subotica - Sombor - Bogojevo - Vinkovci i Novi Sad - Odžaci - Bogojevo.

- Železnice dve susedne zemlje, Srbije i Hrvatske, postigle su međudržavni dogovor o redu vožnje prema kome na ovom potezu može da se odvija saobraćaj, što bi bilo izuzetno značajno za Sombor kao centralnu železničku stanicu na pružnom pravcu između Rumunije i Italije na pruzi Temišvar - Kikinda - Sombor - Bogojevo - Vinkovci, i dalje prema Zapadnoj Evropi - rekao je nedavno u Somboru Ivica Gašparević, predstavnik hrvatske železnice u Beogradu.

Aleksandar Živković, upravnik Carinarnice Sombor, kaže da što se tiče Carine saobraćaj može da počne odmah.

- Sve formalnosti su ispunjene i odlukom Vlade Srbije iz aprila ove godine osnovana je organizaciona jedinica Carinarnice Sombor - železnička stanica Bogojevo i sistematizovana su radna mesta i mi smo doneli rešenje o raspoređivanju carinika. Tokom prošle godine renovirali smo prostorije na železničkoj stanici i ostalo je još da se priključi struja. Što se tiče Uprave carina, mi smo uradili sve i vozovi mogu da krenu - kaže za „Blic" Živković.

Do raspada Jugoslavije, Bogojevački most bio je značajan železnički pravac, kojim je dnevno išlo na desetine vozova. Preko tog pravca odvijao se međunarodni teretni saobraćaj iz pravca Mađarske prema Jadranu i iz Rumunije prema Zapadnoj Evropi. U međudržavnom saobraćaju iz Bosne i Hercegovine se na sever Bačke transportovao najviše ugalj, a iz regiona Subotice i Sombora poljoprivredni, prehrambeni i drugi proizvodi. Dnevno je preko mosta prelazilo i do 16 putničkih vozova za Bogojevo, Vinkovce i Osijek. Posle raspada Jugoslavije saobraćaj je gotovo prekinut, a 1999. godine, nakon što je most oštećen u NATO bombardovanju, više nije bilo ni mogućnosti da se on nastavi. Normalizacijom odnosa dve susedne države ponovo se otvorilo pitanje uspostavljanja tog značajnog saobraćajnog pravca. Obnova mosta završena je decembra 2006. godine i u njegovu rekonstrukciju uloženo je više od 700.000 evra. Hrvatska je u rekonstrukciju uložila 400.000 evra donacije Belgije i Norveške, a Srbija 309.000 evra.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.