Vozačku dozvolu plaćaju dvaput?

Izvor: Večernje novosti, 04.Sep.2012, 22:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vozačku dozvolu plaćaju dvaput?

NAVALA na auto-škole, nastala zbog prelaska na novi, duži i skuplji sistem obuke vozača, najveći problem mogla bi da napravi upravo - kandidatima. Auto-škole ovih dana upisuju polaznika do maksimuma svojih kapaciteta, a sve češće se pominje da neke škole upisuju i više učenika nego što mogu da postignu odnosno da završe obuku i polaganje do 25. januara 2013. godine, što je krajnji rok. Tako bi moglo da se desi da nemali broj polaznika bude primoran da ponovo krene na obuku, a časove >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << i polaganje još jednom plati, ovog puta po novoj tarifi.Auto-škole imaju rok do 25. oktobra da upisuju kandidate po starom sistemu, a svi koji se do tada upišu imaju najviše tri meseca da završe obuku i polože vožnju.Ako to ne uspeju moraće da prođu obuku po novom sistemu što znači da će umesto 20 časova vožnje imati 40 teorijskih i 40 praktičnih časova, poseban ispit iz prve pomoći i da će sve to morati da plate po novoj tarifi. Iako Vlada još nije propisala cenu, spekuliše se da će obuka koštati i do 90.000 dinara, što je najmanje tri puta više nego sada.INSTRUKTORI SPREMNI PETAR Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola, kaže da se po čitavoj Srbiji organizuju seminari za instruktore kako bi se pripremili za novi način obuke vozača. - Verujem da će auto-škole biti spremne da počnu nastavu po novom sistemu - kaže Rašeta. - Nadam se da će tako biti i sa Crvenim krstom koji bi trebalo da organizuje obuku za ukazivanje prve pomoći.Donošenje novih pravilnika o obuci vozača odlagalo se mesecima, ali je konačan početak njihove primene ipak stvorio neverovatne gužve u auto-školama.- Odgovornost za broj upisanih kandidata je na vlasnicima auto-škola - kaže Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije. - Nemoralno je i neodgovorno da obećavaju polaznicima da će završiti obuku i polaganje po starom ukoliko to ne mogu da ostvare. Ipak, mislim da toga neće biti osim u nekim slučajevima kada, na primer, škola iznenada ostane bez instruktora, a kapaciteti su im maksimalno popunjeni.Rašeta objašnjava da ogromnu većinu kandidata koji se sada upisuju u auto-škole čine šesnaestogodišnjaci i smatra da je MUP napravio veliku grešku što je prvo usvojio pravilnik koji je snizio donju starosnu granicu za vozače, a tek onda novi propis o njihovoj obuci.- Mi smo, tako, već mesecima primorani da obučavamo decu po sistemu koji je dokazano loš - kaže Rašeta.Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da će gužva u auto-školama dodatno smanjiti kvalitet obuke za veliki broj, uglavnom maloletnih polaznika.- Već sada imamo u sistemu veliki broj vozača uzrasta između 16 i 19 godina koji su nedovoljno spremni seli za volan - kaže Okanović. - Neko namerno prenosi glasine da će obuka biti nekoliko puta skuplja i forsira tu priču kako bi se stvorile gužve u auto-školama. Obuka će, naravno, biti skuplja, ali mislim da su priče o ceni od hiljadu evra nerealne.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Dve obuke za buduće vozače

Izvor: NoviMagazin.rs, 04.Sep.2012

Navala na auto škole zbog prelaska na novi sistem obuke mogla bi da napravi veliki problem kandidatima za vozače.

Nastavak na NoviMagazin.rs...

Vozačku dozvolu ćemo plaćati dva puta?!

Izvor: Vesti-online.com, 05.Sep.2012, 07:30

Navala na auto škole, nastala zbog prelaska na novi, duži i skuplji sistem obuke vozača, najveći problem mogla bi da napravi upravo - kandidatima. Auto škole ovih dana upisuju polaznika do maksimuma svojih kapaciteta, a sve češće se pominje da neke škole upisuju i više učenika nego što mogu...

Nastavak na Vesti-online.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.