„Mija“ kreće u septembru

Izvor: Politika, 07.Jul.2011, 12:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Mija“ kreće u septembru

Mali automobil na struju je u probnoj vožnji u Berlinu pokazao sve karakteristike neophodne za efikasnu i komfornu gradsku vožnju

U trci za gradski automobil budućnosti od septembra učestvuje i „mija“. Malo gradsko vozilo na struju francuske firme za proizvodnju karoserija „Heuliez“ – danas u vlasništvu jedne nemačke farmaceutske kompanije – zakasnilo je nekoliko meseci sa startom proizvodnje, ali ovaj detalj, procenjuju stručnjaci, neće pokvariti njene šanse >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << na tržištu.

Već na martovskom Salonu automobila u Ženevi „mija“ je primećena. Skrenula je na sebe veliku pažnju zbog tri veoma važne osobine: automobil je jednostavan, praktičan i „zelen“. „Mija“, naime, potpuno ispunjava sve ekološke standarde za automobil budućnosti jer ima pogon na električnu energiju.

Na nedavnom „Mišlenovom“ svetskom festivalu automobila i tehnologija budućnosti ( Mišlen čelendž bibendum) održanom u Berlinu bila je izložena i „mija“. Imali smo tada priliku da provozamo ovaj malu gradsku „kockicu“ na četiri točka po pisti bivšeg berlinskog aerodroma Tempelhof.

Utisci posle vožnje bili su sasvim pristojni. Verzija sa tri sedišta – jedno napred i dva pozadi – koju smo isprobali imala je sasvim dovoljno prostora za komfornu vožnju.

Automobil se pokazao kao startan, upravljanje vozilom veoma je jednostavno. „Mija“ je uspešno „klizila“ po pisti, pri brzini od 70 km na čas karoserija se nije „tresla“, automobil je bez problema savladavao i najoštrije krivine. Sve u svemu, „mija“ je pokazala sve osobine koje se očekuje od malog automobila koncipiranog za vožnju po gradu.

Kako je najavio proizvođač „mija“ će biti montirana i isporučivana u tri verzije. Ona najmanja (trosed) dugačka je 2,87 metara, široka 1,64, a visoka 1,55 metara. Težina vozila s baterijom je 750 kilograma, najveća brzina iznosi 110 kilometara na čas.

Za razliku od većine drugih proizvođača „mija“ nema litijumsko-jonsku već litijumsko-fosfatnu bateriju. Ova baterija ima nešto manji kapacitet ali je i lakša, što je konstruktorima bilo važnije kako bi napravili što lakše vozilo. Kupac će, inače, moći da bira tri modela baterija: 6, 12 ili 18 kilovata. U zavisnosti od snage baterije maksimalni radijus kretanja vozila bez dodatnog punjenja kreće se od 90 do 250 kilometara.

Pored troseda u ponudi će biti još dve varijante: četvorosed – nešto duži (3,19 metara) i dostavno vozilo iste dužine.

Još za vreme Salona u Ženevi proizvođač je dobio nekoliko stotina porudžbina, uglavnom iz Francuske i Nemačke. Kupci su najviše bili zainteresovani za „miju“ u varijanti dostavnog vozila.

Na kraju treba reći da se proizvođač ovog električnog automobila suočio sa „eksplozijom“ cene troškova. Prvobitno je, naime, bilo planirano da osnovni model „mije“ košta najviše 15.000 evra. Ovaj cilj je drastično „premašen“ i početna cena za model sa tri sedišta biće 22.500 evra. Proizvodni kapaciteti u Francuskoj omogućiće da godišnje bude montirano oko 12.000 vozila.

Ž. R.

objavljeno: 04.07.2011.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.