Intervju: Mlađan Dinkić

Izvor: RTS, 02.Feb.2009, 22:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Intervju: Mlađan Dinkić

Gostujući u emisiji "Svedok" Dinkić, rekao da će Srbija, pored kašnjenja u najavi, ipak biti među prvim državama koje će početi da primenjuju programa za sanaciju finansijske krize. Komentarišući vlastititu ocenu, od pre mesec dana, da se ne oseća baš najbolje u ovoj Dinkić je rekao da se stanje od januaru ove godine znatno popravilo i da razlozi za ranije nezadovoljstvo više ne stoje. Strana je periodično osvežavana.

Odgovarajući na pitanje voditelja "Svedoka", >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Glavnog i odgovornog urednika informativnog programa RTS-a Nenada Lj. Stefanovića, koliko originalan može biti srpski program za rešavanje krize ministar Dinkić kaže:

(Snimak "Svedoka" možete pogledati/preuzeti na našoj strani Emisije)

U novembru mesecu smo, istina, bili sporiji u pogledu rešenja - pr. usvajanje depozita, ali je Vlada u Novoj godini dosta brzo izašla sa programamo mera za rešavanje krize.

Tačno je da te mere nismo najavljivali na vreme, ali pored Nemačke bićemo među prvim zemljama koje će sprovesti program.

Svi ekonomisti u svetu nude razne solucije, ja mislim da je rešenje u merama koje Zapad može doneti da bi se podstakla potrošnja.

Ministar ekonomije najavio je da će građani imati mogućnost da bilo koji stari automobil, koji nema ekološki motor Euro 3, uz doplatu, zamene za novi "punto" a da će država subvencionisati tu zamenu.

Dinkić je rekao da je ideja da građani, koji menjaju stari automobil, dobiju novi "punto", koji će se, po licenci italijanskog Fijata, proizvoditi u Kragujevcu po ceni od 5.999 evra, i to na kredit od sedam godina.

Inače, osnovni model tog automobila koji će se od marta proizvoditi u Zastavi u Kragujevcu, kako je najavljeno, koštaće oko 7.300 evra.

Dinkić kaže da će građani stare automobile moći da dobiju uz odgovarajuću doplatu, a da će država dati subvenciju od najmanje 1.000 evra po automobilu.

Pored 400 miliona evra, koje je Gasprom uplatio za 51 odsto akcija NIS-a, ministar Dinkić je najavio da će se, u budžet Srbije u 2009. godini, sliti oko dve milijarde dolara stranih investicija.

"Tihi režim rada" smederevske komapanije "Sartid" ministar ekonomije objašanjava padom potražnje za čelikom na svetskom tržištu, kao i da će sudbina te fabrike zavisiti od situacije u svetskoj ekonomiji.

Kako bi sačuvala socijalni mir, Vlada će izbalansirati mere za rešavanje krize, rasporediti troškove i pomoći najugroženijima, i neće dozvoliti povećanje cene struje i komunalija, rekao je Dinkić.

Ministar je najavio i da će na sednici, u četvrtak 5. februara, Vlada doneti paket mera za ulaganje u putnu infrastrukturu.

Prema rečima Dinkića NIP posluje bolje nego ranije, a problem izgradnje Banatskog dvora, od kojeg zavisi snabdevanje cele Srbije gasom, nije u nedostatku para i gasa, već to što dve i po godine "neko obara tender" za kupovinu opreme za vađenje gasa, koja košta oko 50 miliona evra.

Govoreći o kursu dinara gost "Svedoka" je rekao:

"Ako su devizne rezerve tri puta veće od novčane mase onda, po mojoj proceni, ima mogućnosti da se brani kurs dinara. No, o tome treba da odluči guvrener, za koga, inače, mislim da dobro radi svoj posao".

Komentarišući visoke plate rukovodilaca u javnim preduzećima ministar Dinkić je rekao da bi on lično voleo da se menadžmen ne bira po partijskom ključu - pa onda jedan broj kadrova partijsku pripadnost koristi za lično bogaćenje - ali da to mora biti opšti princip koji za sve važi, a ne samo za poneku stranku.

Stranka G17 ima sedamdest hiljada članova i ja ne mogu u svakom trenutku da znam šta ko od njih tačno radi i koliku platu (ne)zasluženo prima, ali ako do mene dođu informacije da se neko ogrešio o zakonske ili moralne norme onda je njegova karijnjera završena, rekao je Dinkić, dodajući da takvo ponašanje očekuje i od drugih.

Komentarišući vlastititu ocenu, od pre mesec dana, da se ne oseća baš najbolje u ovoj Vladi Dinkić je rekao da se stanje od januara ove godine znatno popravilo i da razlozi za ranije nezadovoljstvo više ne stoje.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Punto u zamenu "staro za novo" za 5.999 evra

Izvor: AutoBlog, 03.Feb.2009, 05:37

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da će država subvencionirati kupovinu Fiata "punto" koji se bude proizvodio u Kragujevcu po sistemu "staro za novo", tako da će u maloprodaji koštati 5.999 evra i biti najjeftiniji automobil u Evropi. Građani će moći da ponude svoje automobile stare...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.