7 najgorih šaltera u Srbiji

Izvor: Blic, 04.Apr.2014, 07:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

7 najgorih šaltera u Srbiji

Za bilo kakav kontakt sa ćatama potrošimo u proseku pola sata. Prosek i vara jer nam za dobijanje stambenog kredita šalter ne gine mesecima, a za građevinsku dozvolu i godinu.

Najomraženiji šalter je onaj u katastru, ispred kojeg građani provedu po jedan sat, pokazuje anketa koju su uradili NALED i USAID. - Naše istraživanje pokazalo je da se najduže čeka u katastru - čak 61 minut, dok je drugo mesto, prema ovoj anketi, pripalo Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << na čijim se šalterima u proseku čeka 55 minuta. Odmah za njim slede PIO fond i Poreska uprava sa 39 odnosno 37 minuta čekanja - objašnjavaju u NALED-u.

- Pre nekoliko dana išao sam u katastar. Nisam tražio ništa posebno, imam neke promene kod stambenog kredita. Trebalo mi je bar pola sata kako bih saznao koliku taksu treba da platim da bi mi se na dokumentaciju stavio jedan pečat. Kada sam pomenuo da mi treba i izvod iz katastra i da bih voleo da znam cenu, rekli su mi da i za to moram da čekam red - priča nam Vuk Lazarević iz Beograda.

Petina ispitanika smatra da je najčešće posećivala šalter Poreske uprave, ali nije zanemarljiv ni broj onih koji su najviše stajali u redovima banaka i pošta. Često se dešava da u ovim institucijama radi mali broj šaltera, zbog čega se vrlo brzo stvori velika gužva.

- Nedavno sam u banci čekala skoro sat da uplatim pazar i da se raspitam za neke povoljnosti koje banka nudi korisnicima određenih računa. Kako su od moguća četiri, radila samo dva šaltera, vrlo brzo smo napravili red koji se uvijao kao puž unutar filijale, dok u njoj više nije bilo mesta ni za jednog čoveka. Kada sam napokon stigla na red, bankarski službenik nije znao detalje usluge za koju sam se raspitivala, pa se dodatna gužva stvorila kada je radnik sa drugog šaltera morao da uskoči i da pomogne - kaže Tanja Zdravković, koja radi u jednoj novosadskoj prodavnici.

Više od dve petine ispitanih slaže se da je prikupljanje dokumentacije najčešći uzrok njihovog dugog boravka na šalterima, a mnogi se žale i na složene administrativne procedure. Svaki četvrti ispitanik NALED-a i USAID-a ukazao je i na loše ponašanje šalterskih radnika zaduženih za njihov predmet, gde kao osnovne zamerke navode njihov neprofesionalizam, drskost, nestručnost i neobučenost.

Anketa: Najomraženiji šalter vam je?

Divna Naumović, nezaposlena

Najviše me nervira čekanje na šalterima u domovima zdravlja i u bolnicama, koje traje predugo. Čekanje mi ne gine i kada pregled zakažem i kada ga ne zakažem. Jednostavno znam da ću u tome izgubiti ceo dan.

Marko Radić, trener

Mislim da su najveći redovi u pošti, a pogotovo je velika gužva kada stignu penzije. Tada čekanje može da potraje i sat vremena, pa većina građana odustaje od stajanja u redu.

Natalija Petrović, agent za nekretnine

To je lako pitanje. Šalteri u katastru su najgori. Uvek su velike gužve ispred njih, a radnici su izuzetno neljubazni i nepredusretljivi.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.