
Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.
Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.
Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.
Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.
To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.
Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.
Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.
Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.
Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.
Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.
Consumer Reports istraživanje kvaliteta: Samo jedna evropska marka je pri vrhu
Toyota je ponovo proglašena najpouzdanijim brendom prema Consumer Reportsu čije godišnje rangiranje se smatra jednim od najuticajnijih u automobilskoj industriji i mnogi kupci ga vide kao inventuru kratkoročnih i dugoročnih tehničkih problema. Nakon Toyote, Kia dolazi s desetogodišnjom garancijom pa proizvođači mogu da preuzmu primer od azijskih marki. BMW zauzima peto mesto u najnovijoj studiji, koja uključuje iskustva oko 380.000 vozača, dok su hibridi pouzdaniji od električnih i...
Izvor: AutoBlog, 09.Dec.2025, 23:05
2026 Toyota Mirai
Tokom prvih devet meseci ove godine, samo 157 primeraka Toyote Mirai je pronašlo kupce u SAD-u, što je pad od 54,4 procenta u poređenju sa prethodnom godinom. Uprkos tome, Toyota se odlučila da ga osveži za modelsku godinu 2026, navodi Carscoops.Za 2026. godinu, sve verzije Toyote Mirai su opremljene crnim aluminijumskim felnama od 19 inča. I to je to što se tiče novosti. Mehanički, 2026 Mirai ostaje identičan prošlogodišnjem modelu. Srećom za one koji su zainteresovani da ga poseduju,...
Izvor: AutoBlog, 07.Dec.2025, 10:04
Osvežena Toyota Corolla za evropsko tržište
Toyota je zvanično predstavila obnovljenu Corollu za kupce u Evropi, a noviteti su fokusirani na izgled i ekologiju.U paletu za ovaj model dodate su nove boje. Prvi put za Corollu, dostupna je mat Onyx siva za GR Sport hatchback i Touring Sports karavan, kao i nova Storm siva metalik boja.Kako navodi Klix.ba, fabrika Toyota Manufacturing UK u Barnastonu je postala prvi pogon koji je uveo radikalno novi Onyx sivi premaz za serijski automobil. Ova nova opcija boje će prvo biti dostupna u Velikoj Britaniji...
Izvor: AutoBlog, 06.Dec.2025, 08:02
Novi zaštitni znakovi Toyote nagovješćuju povratak sportskih automobila
Toyota već nekoliko godina nagovještava povratak MR2.
Izvor: Nezavisne Novine, 05.Dec.2025, 16:07















































