
Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.
Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.
Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.
Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.
To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.
Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.
Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.
Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.
Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.
Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.
Toyota bZ7
Toyota je u novembru prošle godine na sajmu automobila u Guangdžouu izložila koncept nove električne limuzine bZ7, dok serijska verzija ima premijeru ovih dana na sajmu u Šangaju. Za proizvodnju serijske verzije će se brinuti kompanija GAC Toyota, uz najavu da prodaja u Kini treba da startuje početkom sledeće godine. To će biti i peti električni model Toyote za Kinu, pri čemu većina koristi tehnologiju koju je obezbedio BYD. Kako bilo, bZ7 ima za cilj da zauzme tržište velikih...
Izvor: AutoBlog, 24.Apr.2025, 23:30
Turista ostao zaglavljen u uskoj ulici u Italiji (VIDEO)
ITALIJA – Uske ulice italijanskih gradića često deluju slikovito i bajkovito, ali vozačima koji nisu naviknuti na njih mogu predstavljati ozbiljan izazov. Tako je jedan turista u čuvenom gradiću Bosa, na Sardiniji, završio u nezgodnoj situaciji...
Izvor: VojvodinaUzivo.rs, 24.Apr.2025
Toyota ulaže dve milijarde dolara u fabriku e-vozila u Šangaju
Japanski gigant Toyota Motor Corporation je potpisao sporazum vredan dve milijarde dolara za osnivanje fabrike električnih vozila (EV) u potpunom vlasništvu u Šangaju, usled eskalacije američkog tarifnog rata, posebno usmerenog na Kinu, izvestili su državni mediji.Najprodavaniji svetski proizvođač automobila potpisao je sporazum sa opštinskom vladom Šangaja u strateškom potezu za jačanje svog prisustva u Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, izvestila je pekinška Xinhua...
Izvor: AutoBlog, 24.Apr.2025
Toyota bZ5
Toyota je još ranije najavila više električnih vozila koje planira da lansira na kinesko tržište do 2026. godine. Svi oni su deo Toyotinih planova u Kini, fokusiranih na inteligenciju, elektrifikaciju i diversifikaciju, kao deo transformacije u kompaniju za mobilnost.Tako se sada na sajmu automobila u Šangaju pojavila i Toyota bZ5, sa jednim elektromotorom od 200 kW/272 KS i baterijama od 65 ili 74 kWh. bZ5 je dugačak 4780 mm, širok 1866 mm, visok 1510 mm, međuosovinsko rastojanje...
Izvor: AutoBlog, 23.Apr.2025, 07:03
KGM u partnerstvu s BYD-om razvija hibride
Korejski KGM (bivši SsangYong) je spreman da preuzme tržište hibridnih automobila. U tome će im pomoći značajan savez s kineskim BYD-om s ciljem osvajanja položaja u segmentu kojim trenutno dominira japanski gigant Toyota. Jednako kao japanski div, i KGM se neće fokusirati samo na potpuno električna vozila.Krajem 2023. godine, pre zvaničnog uspostavljanja marke KGM, tadašnji SsangYong je ušao u pregovore s BYD-om, najvećim svetskim proizvođačem plug-in automobila. Ovi razgovori su...
Izvor: AutoBlog, 22.Apr.2025, 13:01
Najavljena serijska Toyota bZ7
Toyota je u novembru prošle godine na sajmu automobila u Guangdžouu izložila koncept nove električne limuzine bZ7, čija serijska verzija će premijeru imati za nekoliko dana na sajmu u Šangaju.Za proizvodnju serijske verzije će se brinuti kompanija GAC Toyota koja će ovaj automobil početi da pravi tokom leta. To će biti i peti električni model Toyote za Kinu, pri čemu većina koristi tehnologiju...
Izvor: AutoBlog, 21.Apr.2025, 08:00