Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Toyota Prius na etanol, struju i benzin umanjuje emisije za do 90 odsto

Toyota Prius na etanol, struju i benzin umanjuje emisije za do 90 odsto

 Toyotina brazilska filijala je na sajmu Fenasucro & Agrocana u Brazilu predstavila prototip Prius plug-in hibrida u varijanti koju nazivaju flex. To je vozilo koje koristi pionirsku tehnologiju sagorevanja benzina ili etanola, uz mogućnost klasičnog punjenja baterije iz utičnice.Kako navodi Autonet.hr, ovaj prototip je deo Toyotine strategije "multipathway", koja istražuje različite izvore energije, sve s ciljem dekarbonizacije transporta. Prema navodima iz kompanije, Prius plug-in hibrid...

Izvor: AutoBlog, 17.Avg.2025, 18:38

Detaljnije >>

VIDEO: Toyota GR Corolla vs Honda Civic Type R

 Video: Carwow.co.uk

Izvor: AutoBlog, 13.Avg.2025, 16:02

Detaljnije >>

Zapaljeno vozilo na Ilidži

SARAJEVO - Putničko motorno vozilo „Toyota RAV 4“, zapaljeno je u utorak ujutro na području Ilidže.

Izvor: Nezavisne Novine, 13.Avg.2025

Detaljnije >>

Ova Toyota se pretvara u dnevnu sobu, kancelariju ili spavaću sobu (VIDEO)

​Minivan koji se transformiše u kamp vozilo sa krevetom, sofom i kancelarijom. ​Toyota je u Japanu predstavila novu verziju kompaktnog...

Izvor: Nezavisne Novine, 11.Avg.2025, 22:39

Detaljnije >>

Toyota teško pogođena carinama

Toyota teško pogođena carinama

 Ulagači su protekle nedelje pratili trgovinske (ne)sporazume između SAD-a i glavnih trgovinskih partnera. Posebno su bili zabrinuti zbog 50%-tnih carina koje će Indija morati da plaća za izvoz u SAD.Slučaj Toyote pokazuje koliko snažno Trampove carine utiču na poslovanje firmi. U drugom tromesečju neto dobit pala je za gotovo 40%, a operativna dobit za 11% (na 7,9 milijardi dolara), uprkos većoj prodaji (rast od šest posto u odnosu na prethodnu godinu i rast od 17% u segmentu električnih vozila)....

Izvor: AutoBlog, 10.Avg.2025, 18:26

Detaljnije >>