Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Proizvođači automobila prodali više automobila, ali su zaradili manje novca

Proizvođači automobila prodali više automobila, ali su zaradili manje novca

 Foto: Arhiva / FerrariKako navodi portal Motor1, u prvoj polovini 2025. godine globalna prodaja automobila je porasla u poređenju sa istim periodom 2024. godine. 34 analizirane kompanije prodale su 37,6 miliona jedinica, što predstavlja rast od 3 procenta. Ovaj rast su pokrenuli Toyota, BYD i Geely, koji su nadoknadili pad prodaje Stellantisa i Tesle. Međutim, uprkos većem obimu prodaje, ukupni prihodi su pali za 2 procenta u odnosu na isti period prošle godine. Kao rezultat toga, prosečna cena...

Izvor: AutoBlog, 04.Okt.2025, 17:34

Detaljnije >>

Modifikovana Toyota GR010 Hybrid

​Toyota se sprema za povratak u Le Man sa unapređenim GR010 Hybridom, koji bi trebalo da stigne 2026. godine.

Izvor: Nezavisne Novine, 04.Okt.2025

Detaljnije >>

Modifikovana Toyota GR010 Hybrid

Modifikovana Toyota GR010 Hybrid

 Toyota se sprema za povratak u Le Man sa unapređenim GR010 Hybridom, koji bi trebalo da stigne 2026. godine. Mašina za trke izdržljivosti je najavljena sa oštrijim aerodinamičkim paketom, koji joj daje preteći stav.Kako podseća Carscoops, između 2018. i 2022. godine, Toyota je dominirala trkama izdržljivosti, osvojivši pet uzastopnih pobeda u Le Manu. Taj niz je prekinut kada je Ferrari trijumfovao 2023, 2024. i 2025. godine. Odlučna da uzvrati udarac, Toyota Gazoo Racing priprema svoju...

Izvor: AutoBlog, 03.Okt.2025, 09:03

Detaljnije >>

Toyota potvrdila da stiže novi sportski GR model

Toyota potvrdila da stiže novi sportski GR model

 Razvoj sportskog automobila od nule predstavlja ogroman izazov za proizvođače. Takvi projekti zahtevaju jedinstvene delove i inženjerska rešenja za modele koji se ne prodaju u velikim količinama, zbog čega je gotovo nemoguće postići isplativost. Da bi se pokrili visoki troškovi ulaganja, cena automobila mora da bude visoka, što može da odbije kupce u ionako malom tržišnom segmentu.Zbog toga se proizvođači često odlučuju na partnerstva da bi podelili troškove razvoja. Toyota je...

Izvor: AutoBlog, 02.Okt.2025

Detaljnije >>

Toyota doživjela debakl u Japanu prošlog mjeseca

​Uprkos globalnom rastu prodaje, potražnja za električnim vozilima u Japanu drastično je pala, što predstavlja izazov za Toyotu na domaćem tržištu.

Izvor: Nezavisne Novine, 01.Okt.2025, 21:14

Detaljnije >>

Toyota je u avgustu u Japanu prodala samo 18 električnih vozila

Toyota je u avgustu u Japanu prodala samo 18 električnih vozila

 Uprkos globalnom rastu prodaje, potražnja za električnim vozilima u Japanu je drastično pala, što predstavlja izazov za Toyotu na domaćem tržištu.Toyotina ukupna prodaja je porasla za 6,2 posto na više od 7,4 miliona vozila u ovoj godini. Globalna prodaja električnih vozila se povećala za 20,6 posto, dostigavši 117.031 jedinicu, dok hibridna vozila dominiraju japanskim tržištem s prodatih 603.676 jedinica.Međutim, na domaćem tržištu prodaja električnih vozila je doživela dramatičan...

Izvor: AutoBlog, 01.Okt.2025

Detaljnije >>