Povezivanje vazdušnog evropskog prostora

Izvor: S media, 07.Maj.2010, 09:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Povezivanje vazdušnog evropskog prostora

Do sada je 38 zemalja potpisalo sporazum o povezivanju vazdušnog prostora u veće blokove i zajedničkoj kontroli. Stvaranjem jedinstvenog evropskog vazdušnog prostora sve države unutar istog bloka bi imale isti sistem kontrole vazdušnog saobraćaja i ista pravila o tome kako, gde i kada avioni mogu da udju u njihov vazdušni prostor

Suština ideje o jedinstvenom evropskom nebu jeste da se pojednostavi letenje. Do sada je 38 zemalja potpisalo sporazum o povezivanju vazdušnog >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << prostora u veće blokove i zajedničkoj kontroli.

Na kraju bi sve države unutar istog bloka imale isti sistem kontrole vazdušnog saobraćaja i ista pravila o tome kako, gde i kada avioni mogu da udju u njihov vazdušni prostor. Trenutno, svako ima svoja pravila.

Kristina Kelek iz Nemačkog navigacionog servisa, DFS, smatra da bi tako nastao mnogo moderniji sistem.

„Klijenti, uglavnom avionske kompanije, uštedeli bi novac i vreme, obezbedila bi se veća tačnost, letenje bi bilo sigurnije. To znači da sve zemlje koje saradjuju imaju zajednički cilj da usavrše tehničke sisteme navigacije", izjavila je Kelekova za nemački državni radio „Dojče vele".

Svi se slažu da standardizacija pravila letenja i vazdušnih puteva donosi korist i saglasni su da se uvede jedinstven računarski sistem. Problem je jedino kako da se postigne saglasnost o tome koja su to pravila, koji putevi i koji sistem i od kada bi trebalo da se primenjuju.

U Evrokontroli, medjunarodnoj agenciji koja nadzire proces povezivanja, želeli bi da do 2012. godine bude uspostavljeno devet regionalnih blokova. Medjutim, Bo Redeborn, zvaničnik Evrokontrole, kaže da je lakše reći da bi sve zemlje trebalo da ostvare postavljeni cilj, nego to i sprovesti u delo.

„Svi se slažu da bi trebalo harmonizovati sistem sve dok sami ne moraju nešto da promene. Svako polazi od toga da će sve raditi kao što je i radio, a drugi će se uskladiti sa njima", izjavio je Redeborn za nemački radio.

Nedavni haos zbog erupcije vulkana na Islandu naveo je mnoge da odlučnije zahtevaju ostvarenje ideje o „jedinstvenom evropskom nebu". Medjutim, Bo Redeborn smatra da bi u tom slučaju koordinacija i razmena informacija bili lakši, ali kriza ne bi bila potpuno izbegnuta.

„Jedinstveno nebo pojednostavilo bi odlučivanje, ali činjenica je da pravila za takve slučajeve nisu jasno definisana. Pepeo je jednostavno pepeo i takav problem ne može da se reši uspostavljanjem jedinstvenog neba. Jednostavno nismo znali koja pravila o koncentraciji pepela da primenimo", rekao je Redeborn za „Dojče vele".

Jedinstveno evropsko nebo sigurno neće sprečiti erupcije vulkana, ali će isto tako sigurno omogućiti direktne i kraće letove, uštedu novca i manje ugljendioksida u vazduhu, kažu njegovi zagovornici.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.