Genijalni plan Alfa Romea – da li će upaliti?

Izvor: B92, 08.Apr.2023, 13:03

Genijalni plan Alfa Romea – da li će upaliti?

Inženjeri Alfa Romea smislili su način da njihova ekipa prilično napreduje ove sezone.

Alfa Romeo predstavlja značajnu pormenu prednjeg krila koji će imati značajan uticaj na perfromans njihovog bolida, a saznaćete uskoro i kako.

Novi "nos" prednjeg krila je podešen tako da značajno poveća silu potiska i pomogne da se balans u narednim trkama dosta bolje podesi.

Ćevi Puholar, jedan od inženjera Alfa Romea, rekao je da su se trudili da ovom inovacijom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << gledaju širu sliku i da ne dobiju samo veću silu potiska već mnogo više na polju čitavog bolida.

"Mislii smo da će prednje krilo možda malo poremetiti balans našeg bolida, ali je stvar takva da nemamo neku određenu slabost i generalno nam treba unapređenje. Na primer, sa ovakvim potezom smo unapredili čitav bolid i ne možemo da kažemo da je rađeno samo na prednjem krilu, već generalno na razvoju", kaže Puholar.

Glavna promena je na tzv. nosu i to čitavom dužinom gde će ivica biti "napadnija", a ne u drugom planu kao do sada. Moralo je da se poradi malo i na obliku odnosno dizajnu.

U pitanju je uticaj atmosferskog pritiska, a i protoka vazduha i manjeg otpora vazduha oko krila. Jasno je da su dizajneri proveli dosta vremena radeći na ovom nosu, ali se čini da će imati šta da pokažu.

Ovo je naglašeno smanjenjem držača za razdvajanje zazora koji povezuju glavnu ploču i drugi element. Taj broj je smanjen sa četiri po strani na samo tri, dok je njihov raspored pomeren i sa središnje linije.

Timovima je dozvoljeno da koriste po osam takvih po strani, pa možda neće proći mnogo vremena pre nego što vidimo da Alfa koristi sličan raspored između gornja dva krila kao onaj koji se prvi put pojavio na Mercedesu prošle sezone i koji je Ferari koristio 2023. godine.

Spoljni deo glavnog dela bolida je takođe izmenjen. Dok je prednja ivica prethodno bila zakrivljena nagore, predstavljajući donju stranu nadolazećem protoku vazduha, sada ima ravnu ivicu.

Mala modifikacija je takođe napravljena na ručici retrovizora, sa blago skraćenom "tetivom", jer tim pokušava da promeni uticaj koji ima na lokalni protok vazduha.

Kraća drška (vrh) može se uporediti sa specifikacijom koja se koristi u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji i označena je belim strelicama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.