Izvor: B92, 21.Apr.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beogradski veštaci o Bioču

Podgorica -- Stručnjaci iz Beograda rekli na suđenju da je sporni pravilnik Železnice CG o kočinim blokovima direktno uticao na bezbednost.

Sporni pravilnik, kojim je dozvoljeno saobraćanje vozova sa pet i više kočionih blokova, u suprotnosti je sa opštim propisima železnice i taj se pravilnik nije smeo koristiti za redovni želenički saobraćaj.

Pravilnik je mogao da se koristiti samo u slučaju kvara voza i to za njegovo dopremanje do najbližeg depoa, saopštili >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << su stručnjaci saobraćajno-tehničke struke u Osnovnom sudu u Podgorici u nastavku suđenja.

U toj nesreći u januaru prošle godine poginulo je 47 putnika voza koji je saobraćao na relaciji Bijelo Polje-Podgorica, dok je više od 200 putnika povređeno.

Za nesreću su optuženi mašinovođa Slobodan Drobnjak i još 11 zaposlenih u Železnici Crne Gore.

Veštaci iz Beograda ranije su saopštili da zaustavne papuče koje je mašinovođa postavio da bi na nizbrdici kod Biooča obezbedio voz od samopokretanja nisu bile tehnički ispravne, ali da su mogle da "ostvare svoju funkciju i obezbede voz od samopokretanja".

Mišljenje je izdvojio stručnjak Dragutin Kostić, koji smatra da su sve tri papuče bile neispravne, što je mogao biti jedan od razloga samopokretanja voza.

Branioci mašinovođe uložili su prigovor na dopunski nalaz veštaka, osim na izdvojeno mišljenje profesora Kostića.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.