Banjaluka: Taksa koči kamione

Izvor: Večernje novosti, 17.Jul.2013, 11:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Banjaluka: Taksa koči kamione

BANjALUKA - Domaći prevoznici robe u međunarodnom transportu neće odustati od blokade carinskog terminala u Gradišci, na graničnom prelazu sa Hrvatskom, ukoliko se sa predstavnicima opštine Gradiška u četvrtak ne dogovore da se ukine komunalna taksa, koja se prevoznicima naplaćuje u visini od 10 KM pri svakom ulasku kamiona na carinski terminal. Potvrdio je ovo u utorak za "Novosti" Nikola Grbić, predsednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS, i dodao da očekuje >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << da će na ovom sastanku biti postignut dogovor. On je naglasio da prevoznici i od opštine Brod očekuju da ukine istovetnu komunalnu taksu i prete blokadom carinskog terminala i u ovom gradu, a do daljeg, kako navodi, bojkotovaće plaćanje takse. Grbić je naglasio da je ova taksa "nezakonita" i da predstavlja "ogroman trošak" za domaće prevoznike koji već godinama plaćaju "gomilu dažbina".MOST JE REŠENjE U MINISTARSTVU saobraćaja i veza RS istakli su da je ovo realan problem koji postoji već godinama i da se mora rešiti, jer se radi o najfrekventnijem prelazu, a glavna prometnica prolazi kroz sam grad. Ipak, ističu da rešenje nije u naplati komunalne takse. - Jedino adekvatno rešenje je novi most na Savi, koji će spajati auto-put Banjaluka - Gradiška i auto-put u Hrvatskoj i na kome će biti i novi granični prelaz u Bosanskoj Gradišci. Međutim, most na Savi još čeka konačno rešenje iz Hrvatske - kažu u resornom ministarstvu. Sa druge strane, u opštini Gradiška i u opštini Brod, ističu da sredstva od ove takse koriste za redovnu popravku i čišćenje pristupnih saobraćajnica carinskim terminalima, koje su ujedno i glavne saobraćajnice. Navode da na njima često nastaju oštećenja zbog velike frekvencije teških kamiona. Ove opštine su i prethodnih godina naplaćivale ovu taksu, koja je iznosila od pet do sedam KM po ulasku kamiona na carinski terminal, a ove godine je povećana na 10 KM. - Ova mera je nepopularna, ali neko mora da plati te troškove i održavati puteve. Opština nema dovoljno sredstava ako ne naplaćuje taksu - istakao je načelnik opštine Zoran Latinović i dodao da bi rešenje mogla ponuditi Uprava za idirektno oporezivanje, kada bi 30 posto sredstava, od 40 KM, koliko naplaćuje ulazak na carinski terminal, izdvojila u opštinsku kasu. Ratko Kovačević, predsednik UIO BiH, kaže da sredstvima koja se dobiju naplatom na terminalima u Gradišci ne raspolaže Uprava. - To su sredstva jedinstvenog računa, koeficijente za raspodelu donosi Upravni odbor i jedino to telo može doneti odluku o drugačijoj raspodeli sredstava. Naime, od naplate ulazaka u carinski terminal godišnje se na jedinstveni račun UIO sliva oko 15 miliona KM.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.