Trpeza se svela na hleb

Izvor: S media, 20.Feb.2011, 00:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trpeza se svela na hleb

Kolica se pretvorila u korpu: Odlazak u nabavku sve ređi, količina kupljene robe manja

Nekada smo meso jeli svaki dan, a danas ga na trpezi imamo samo jednom nedeljno i to za nedeljni ručak jer tako okupljanje porodice za stolom izgleda svečanije. Pri tom spremamo isključivo piletinu jer je najjeftinija. Poslednjih meseci najviše trošimo hleb. Da nam nije njega, čini mi se da bismo pocrkali od gladi, priča Mara P. iz Valjeva.

A sličnih priča u Srbiji koliko >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << hoćeš. Pod pritiskom krize i besparice mnogi su tokom poslednje tri godine bili prinuđeni na redukovanje ishrane.



Samo prošle godine kupovna moć građana oslabila je za 25 odsto.
Talas poskupljenja osnovnih životnih namirnica koji je počeo 1. avgusta 2010. nastavljen je do danas. Od početka ove godine poskupeli su mleko, meso, jaja, brašno, šećer, ulje, voće i povrće, a u nekim gradovima i hleb. Time je standard građana dodatno oslabio, što se odrazilo na promet na pijacama i u trgovinama.

Poslednja istraživanja agencije “Gfk” pokazuju da je 16 odsto građana odustalo je od velikih kupovina, 82 odsto njih kazalo je da u nabavku idu jednom nedeljno, dok se 30 odsto njih izjasnilo da sebi više ne može da priušti impulsivnu kupovinu koja podrazumeva čokoladicu uz mleko i hleb.

Za velike kupovine građani su u proseku izdvajali 4.400 dinara, a za male 419 dinara po računu. Odlazak u nabavku postao je ređi, a količina kupljene robe manja, pa su se kolica pretvorila u korpu.

(Blic)

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.