Izvor: ItRešenja.com, 30.Nov.2020, 01:25

Tri četvrtine Srba daju lične podatke za popust

Tri četvrtine Srba daju lične podatke za popust

Kako u Srbiji, tako i širom Evrope, građani se okreću štednji zabrinuti posebno zbog gubitaka radnih mesta koje je izazvala Covid-19 pandemija. Kako bi se pridržavali mera socijalnog distanciranja, sve manje vremena provode u klasičnim prodavnicama. Istraživanje je međutim pokazalo i da su potrošači spremni da preuzmu veći rizik kada je reč o njihovim ličnim podacima, kako bi osigurali popuste i uštedeli novac tokom praznika.

Najnovije istraživanje kompanije Kaspersky pokazalo >> Pročitaj celu vest na sajtu ItRešenja.com << je da su tri od četiri (76.2%) potrošača iz Srbije spremni da podele svoje lične informacije kao što su email adrese i brojevi telefona sa prodavcima, kako bi ostvarili veće popuste tokom praznične kupovine. Nije za utehu što je ovo nešto bolji rezultat od evropskog proseka, gde bi isto uradilo čak četiri od pet (84%) evropskih potrošača.

Kako se sezona praznika približava, mnogi potrošači opredeljuju budžet za potrošnju  i pokušavaju da uštede što više mogu. Ova situacija je dovela do toga da su mnogi potrošači spremni da preuzmu rizik kako bi ostvarili veći popust. Nešto manje od petine (18.1%) ispitanika u Srbiji i svega četvrtina (25%) evropskih ispitanika svesno je da su prevare češće tokom praznika i perioda rasprodaje i nisu spremni da rizikuju zarad velikih popusta. Tek svaki deveti (11.8%) ispitanik iz Srbije izjavio je da će za vreme prazničnih rasprodaja kupovati samo kod velikih brendova kako bi izbegao bezbednosne rizike. Ovoga je svestan svaki peti (17%) ispitanik u Evropi.

Nalazi kompanije Kaspersky takođe pokazuju da je samo mali broj potrošača svestan da nevolje mogu nastati ukoliko nisu dovoljno oprezni prilikom onlajn kupovine – posebno uzimajući u obzir da je praznični period poznat po fišing prevarama. Na primer malo više od petine (22.2%) ispitanika u Srbiji i trećina (33%) evropskih ispitanika izjavili su da nisu spremni da posete veb-sajt koji ne izgleda autentično. Značajan deo ispitanika u Srbiji (38.9%) pokazali su nešto veće iskustvo od proseka Evrope (29%) kada je reč o potencijalnim bezbednosnim rizicima povezanim sa nepoznatim brendovima koji nude velike popuste, a za koje se može ispostaviti da su prevara.

Svi kupci koji tragaju za najboljim ponudama savetuju se da budu oprezni i da vode računa o potencijalnim prevarama dok obavljaju svoju onlajn prazničnu kupovinu. Kupujte bezbedno onlajn tokom ove praznične sezone tako što ćete se pridržavati sledećih saveta:

Izvor: PC Press

Nastavak na ItRešenja.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta ItRešenja.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta ItRešenja.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.