Puši se prvi asflat u tunelu Laz

Izvor: B92, 10.Feb.2024, 16:39

Puši se prvi asflat u tunelu Laz

Tuneli Laz i Munjino brdo na auto-putu Miloš Veliki veliki su izazov za neimare.

Specifična geologija terena nametala je i dinamiku radova, ali i nalaženje novih građevinskih rešenja. Oba tunela duga su nešto manje od 3.000 metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama. Tunel Laz u potpunosti je savladan i konačno je zamirisao prvi asfalt.

"Svi glavni građevinski radovi su završeni, počelo se sa elektro-mašinskim opremanjem >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << tunela, drenaža, kompletno urađeni ivičnjaci, kako betonski tako i oni za odvod vode iz tunela i došli smo do trenutka kada je moguće krenuti sa ugradnjom prvog sloja asflata, u levoj tunelskoj cevi u dužini od 1,4 kilometra isti plan je i za desnu tunelsku cev. Dugočekani trenutak, ali smo došli do njega i nastavjamo dalje. Očekujemo da do sredine marta do polovine tunela bude uradjen i drugi noseći sloj asfalta", rekao je za RINU Nikola Miljković, odgovorni inženjer za tunele Laz i Munjino brdo.

Vredni neimari ipak do sada su se prilikom izgradnje ovih tunela susreli sa velikim brojem problema i prepreka, koje su uspešno prevazišli. Pre svega, najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode. Rešenja su se pronalizila brzo i efikasno, pa su radovi nakon kratkog usporavanja nastavljeni predvidjenom dinamikom.

"U tunelu Munjino brdo smo odradili zamenu materijala, što je bilo neophodno zbog i dalje prisutne velike količine vode. Dodatno je urađena i drenaža zbog problema priliva vode, a svi radovi su ispraćeni od nadzornog organa. Neophdono je sve odraditi po striktnim pravilima, kako tehnički uslovi nalažu. Planirani su i radovi na podstanici na izgradnji izlazne kolovozne konstrukcije", kaže Miloš Kojić, odgovorni inženjer za trasu.

Zbog samih problema sa kojima su se izvođači suočili tokom izgradnje, u tunele je ugrađeno mnogo više materijala nego što je planirano, a pronađena rešenja su bezbednija i sigurnija nego što je čak i prvobitno bilo planirano. Na to je vredne neimare, kako kažu sagovornici, naterala sama surovost Jelice.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.