Božović: Tabloidi bez informativnog uticaja

Izvor: Danas, 22.Dec.2014, 22:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Božović: Tabloidi bez informativnog uticaja

Beograd - Društvena mreža Fejsbuk i dalje je najtraženiji i najposećeniji sajt na internetu, kako u svetu, tako i u Srbiji. To je potvrdio i srpski internet pretraživač, Krstarica, koji tradicionalno saopštava najtraženije pojmove na internetu. Nakon Fejsbuka, sledi Gugl, zatim vesti i vremenska prognoza. Seks je ispao sa liste prvih 10 pojmova koji zanimaju internet korisnike u Srbiji i nalazi se tek na 12. mestu.

- Gladni ljudi ne mogu ni seksom da se bave - zaključuje >> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << kulturolog Ratko Božović, ocenjujući rezultate istraživanja. Ono što stanovnike Srbije zanima, naš sagovornik vidi kao veliku zbrku, koja je posledica društva u kojem živimo.

- Iako je na listi Krstarice dosta dnevnih novina, primat i dalje zauzima Fejsbuk. To pokazuje da tabloidi nemaju toliki informativni uticaj koji su imali do ovih godina i da se korisnici interneta sve više informišu putem društvenih mreža - kaže Božović. Društvo nam je, dodaje, u velikoj konfuziji, što pokazuje i spisak 20 najtraženijih pojmova. Među njima su i horoskop, sanovnik, loto i sajt Narodne banke Srbije.

- Iz te zbrke se ipak mogu izvući određeni zaključci. Tražimo odgovore, pa ako ne možemo da ih nađemo, tu su narodna verovanja i horoskop. Finansijske probleme može da reši dobitak na lotou, a većinu stanovnika Srbije brine kurs dinara, te stoga posećuju sajt NBS - zaključuje Božović.

Istraživački tim Krstarice ima svoje objašnjenje za listu najtraženijih pojmova.

- Fejsbuk je i dalje na prvom mestu. Utisak je da se ljudi sve ređe viđaju licem u lice, da je sličica na kompjuteru jedini međuljudski kontakt. Prvo mesto Fejsbuka udaljava nas jedne od drugih. To brine - navode u Krstarici. Za Gugl, koji sledi, kažu da potvrđuje činjenicu da smo više na kompjuteru nego u bibliotekama, da sve ređe istražujemo na stare načine i da je Gugl postao parametar saznanja i postojanja.

- Svi smo okrenuti ka vestima, tako da se sajtovi novina mnogo više posećuju nego prošle godine. Utisak je da vesti upravljaju nama, a ne obrnuto. Seks je sve potisnutiji na listi pojmova. Kao da se pretvorio u nešto što je više priča, a manje delo - kažu u Krstarici. Za horoskop i sanovnik, dodaju, vlada večito interesovanje, „kao da se sve više odvajamo od stvarnog života i želimo da verujemo u lepe priče“.

Za duže sadržaje nemamo vremena

- YouTube je deo svakodnevne aktivnosti - jedni drugima preporučujemo kratke sadržaje koje treba pogledati. Za duže sadržaje više niko nema vremena, a telefoni postaju prave male filmske sale, navode u Krstarici.

Nastavak na Danas...






Povezane vesti

Najtraženiji pojmovi na internetu u 2014. godini

Izvor: DobreVesti.rs, 23.Dec.2014, 10:00

BEOGRAD - Krstarica, srpski internet pretraživač, tradicionalno saopštava najtraženije pojmove na internetu. Ovi pojmovi ukazuju na to šta zaokuplja pažnju u Srbiji:. . .- Fejsbuk je i dalje na prvom mestu. Ima se utisak da se ljudi sve ređe viđaju licem u lice, da je sličica na kompjuteru...

Nastavak na DobreVesti.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Danas. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Danas. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.