Prestonica u ritmu kupoholičarske groznice

Izvor: Politika, 28.Dec.2009, 00:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prestonica u ritmu kupoholičarske groznice

Šoping molovi beleže sve veće gužve, a najbolje se prodaju garderoba i tehnika. – U hipermarketima najtraženiji meso, slatkiši, suhomesnati proizvodi, alkoholna i bezalkoholna pića. – „Ušće” u toku meseca poseti više od milion ljudi

Izgleda da ekonomska kriza nije omela naše sugrađane u želji da svoje najmilije obraduju novogodišnjim poklonima. Prestonicu uveliko drma kupoholičarska groznica, a ako je verovati podacima trgovaca, promet u tržnim centrima, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << šoping molovima i hipermarketima isti je, pa i veći nego prošlogodišnjeg decembra.

Prodavci kažu da najveći udar očekuju 30. i 31. decembra, ali u autobusima koji vode do hramova kupovine u Novom Beogradu, već su velike gužve. Šoping mol „Ušće” je od početka meseca posetilo gotovo milion potrošača.

Nemaju novogodišnji „reper”, budući da su počeli da rade krajem marta, ali ističu da ovih dana obaraju rekorde posećenosti.

– Razlog tome su novogodišnje ponude i sniženja u više od 140 prodavnica u našem tržnom centru, zabavni program, klizalište ali i brojni restorani u koje svraća mnogo sugrađana. Najveći broj naših zakupaca već je počeo novogodišnje akcije, a popusti su i do 50 odsto – objašnjava Smiljka Dokić-Jeremić iz šoping mola „Ušće”.

Mnogi su verovatno, posle višemesečnog suzdržavanja od kupovine garderobe i bele tehnike, konačno uštedeli i odlučili da olakšaju novčanik. Prodavci zadovoljno trljaju ruke, a sniženjima, dužim rokovima plaćanja i drugim pogodnostima bore se za svakog kupca.

Tako svi koji budu pazarili u „Merkuru” sutra od 16 do 18 časova dobiće popust od pet odsto, a odobravaju i sniženje od 10 do 15 odsto na stare modele aparata iz „Gorenja”. Ipak, broj kupaca približan je prošlogodišnjem.

– Oseća se pad kupovne moći jer potrošači izdvajaju manje novca za kupovinu. Najviše se prodaju sezonska roba, akustika, mali kućni aparati, servisi, čaše, tanjiri i dekorativa, a uoči praznika beležimo i rast prodaje na odeljenju tehnike – objašnjava Svetlana Kukolj iz marketinga „Merkura” i dodaje da je u ovom tržnom centru moguće platiti robu čekovima odloženo u četiri rate.

– Sve se dobro prodaje uvek uoči novogodišnjih praznika – jednostavno opisuje situaciju u prvom šoping molu u gradu Vidra Vučević, pi-ar „Delta sitija”.

Popusti u ovom tržnom centru su i do 70 odsto, a u pojedinim prodavnicama sniženja „zahvataju” i nove zimske kolekcije. Plaćanje čekovima građana moguće je u većini radnji.

Žene kupuju više i učestalije, dok muškarci pazare ređe, ali zato potroše više novca prilikom jedne kupovine. Dame se odlučuju za garderobu, obuću i dekorativne sadržaje za kuću, a mladići za tehniku i, sve češće. za kozmetiku – kažu u „Delta sitiju”.

Novogodišnja potrošačka groznica nije zaobišla ni „velike prodavnice”. U hipermarketima već ima gužvi i sve je teže pronaći slobodna kolica.

U najvećem domaćem trgovinskom lancu „Delta maksiju” kažu da u njihovim „Tempo” hipermarketima najveći broj potrošača obavi kupovinu pred novogodišnje praznike.

– Kao najbolja ilustracija može da posluži podatak da je protekle godine u periodu od 26. do 31. decembra u našim objektima pazarilo više od tri miliona potrošača – kaže Vesna Žabić iz „Delta maksija” i dodaje da su najtraženiji artikli koji su neophodni za pripremanje praznične trpeze, poput mesa, slatkiša, suhomesnatih proizvoda, alkoholnih i bezalkoholnih pića.

Ček na poček „caruje”, pa je u „Tempo” hipermarketima račune za novogodišnju trpezu moguće izmiriti i posle 120 dana, što znači da bi robu kupljenu 31. decembra kupci mogli da plate tek 31. aprila naredne godine, kada novogodišnji krkanluk bude odavno zaboravljen, a glavna briga domaćica bude priprema uskršnje trpeze. A ako je verovati trgovcima, na sniženju je gotovo sve.

Slično je i u sva tri hipermarketa „Veropulosa”, gde je na sniženju više od 200 artikala, a hrana i piće takođe se najbolje prodaju.

– Broj kupaca povećao se uoči predstojećih praznika i ima ih više nego prošle godine u ovo vreme – kaže Katarina Krstić, pi-ar „Super Vera”, i dodaje da grčki trgovinski lanac nudi i mogućnost odloženog plaćanja do 60 dana za račune veće od 2.000 dinara.

Ni u „Idei” ne sede skrštenih ruku. Lutkarske predstave i slikanje sa Deda Mrazom očekuju mališane u najvećim prodajnim objektima.

– Po nižim cenama mogu da se kupe artikli neophodni za novogodišnje praznike, ali i za predstojeće slave – ističe Nataša Numanović iz marketinga „Idee”. I kod ovog trgovca moguće je čekovima platiti posle čak četiri meseca.

Potrošačka zaraza zahvatila je i „Merkator S”. I do 50 odsto porasla je prodaja vina, sokova, smrznute ribe i gotovih posnih kolača, a osim u hipermarketima i u radnjama u njihovim tržnim centrima u toku su novogodišnja sniženja.

– Modeli „versače” i „hugo bos” jevtiniji su 20 odsto, a tekstil u „Aveniji mode” i „Modiani” i do 50 odsto. Od tehnike najbolje se prodaju akustični uređaji, fotoaparati i mali kućni aparati, a auto-komplet koji po novom zakonu svi vozači moraju da poseduju može da se kupi po ceni od 1.999 dinara – kaže Maja Reić, pi-ar „Merkatora S”.

Stefan Despotović

[objavljeno: 28/12/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.