Izvor: B92, 05.Maj.2010, 18:50 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Serijski elektromobili od 2013.
U Nemačkoj bi tokom sledećih 10 godina trebalo da bude milion električnih automobila, a najverovatnije 2013. godine počeće serijska proizvodnja vozila nulte emisije štetnih gasova, iako je do tog miliona dug put i još mnogo prepreka koje bi trebalo savladati, izveštava "Dojče vele" (DW).
"To su, pre svega, pitanja skladištenja energije i odakle će ona dolaziti", kaže predsednik Udruženja nemačke industrije Hans Peter Kajtel.
Električni >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << automobili biće skuplji od sadašnjih vozila pošto je proizvodnja akumulatora i baterija još uvek skupa, ali će sa rastom proizvodnje padati i njihova cena.
Državne subvencije za kupovinu električnih kola u Nemačkoj nisu predviđene, ali stručnjaci veruju da će ti automobili biti u modi i da će mnogi želeti da ih kupe.
Nemačka neće podsticati prodaju električnih automobila, ali će obezbeđivati novac za istraživanja u toj oblasti, izjavio je vladin zvaničnik u Berlinu gde je održan sastanak na vrhu o budućnosti elektroauta u Nemačkoj.
Posle dvočasovnog sastanka novinarima su se obratili kancelar Angela Merkel, trojica ministara, predstavnici industrije i naučnici.
"Proizvođači u celom svetu pripremaju se za taj tehnološki skok i pitanje je gde je Nemačka u svemu tome, kakve su naše mogućnosti? Ocenili smo da nema razloga za zabrinutost i da postoje dobre pretpostavke za razvoj električnog automobila", rekla je Merkelova.
U Nemačkoj je ranije osnovano sedam radnih grupa u kojima je 147 stručnjaka i oni bi trebalo da rešavaju sve probleme u vezi sa razvojem električnih vozila.
Razgovara se i o međunarodnim standardima - Nemačka i Francuska već su se dogovorile o jedinstvenim standardima za punjenje baterija u automobilima, preneo je DW.
U centru istraživanja biće nastojanja da se pomogne jačanju konkurentnosti nemačkih proizvođača kola i snabdevača.
U skladu sa "Nacionalnim programom za električnu mobilnost" utvrđenim 2009. godine, cilj Nemačke je da do 2020. na njenim drumovima bude milion elektrovozila. U zemlji sada ima oko 45 miliona registrovanih vozila.
Dogovoreno je da se u skladu sa državnim planom iza koga stoje vlada i privatne kompanije obezbedi fond od 500 miliona evra za 150 projekata u periodu do 2011. godine. Nemačka auto-industrija obećala je da će izdvojiti "značajnu sumu" iz njenog planiranog godišnjeg budžeta od 20 milijardi evra, ali nije navela precizne podatke o ulaganjima u istraživanja.
Francuska planira, inače, da ima dva miliona električnih i hibridnih vozila na njenim putevima do 2020. godine. Vlada u Parizu je spremna da uloži 1,5 milijardi evra u infrastrukturu i razvoj električnih vozila.
SAD su, u okviru plana oporavka i reinvestiranja, izdvojile 2,4 milijarde dolara (1,8 milijardi evra) za podršku razvoja električnih kola.
Za razliku od Nemačke, koja ne planira subvencije za nabavku ekoloških kola, Francuska i SAD nude kupcima značajnu pomoć, u Francuskoj 5.000 i u SAD oko 5.500 evra za nabavku električnih i hibridnih vozila, kako bi se uhvatio korak sa japanskim proizvođačima, liderima ne samo u razvoju novih ekoloških kola već i po broju prodatih takvih automobila.
Sve studuije pokazuju da je reč o ogromnom tržištu. Procenjuje se da će 87 miliona vozila biti prodato u svetu u 2025. godini, od čega će skoro 56 miliona bili hibridi ili baterijama opremljeni automobili.
Istražujemo: Potera za litijumom