OCENA ANALITIČARA: Evo koliko košta ozbiljna predsednička kampanja u Srbiji

Izvor: Kurir, 20.Feb.2017, 15:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OCENA ANALITIČARA: Evo koliko košta ozbiljna predsednička kampanja u Srbiji

.

"Dva miliona evra omogućava kampanju koja podrazumeva pripremu, organizaciju kampanje, osrednje pojavljivanje u klasičnim medijima i jaku kampanju na društvenim mrežama", rekao je stručnjak za komunikacije Igor Avžner

EVO KOLIKO ĆE NAS KOŠTATI PREDSEDNIČKI IZBORI: Kandidatima milioni, a pobedniku

On je rekao i da bi Agencija za borbu protiv korupcije morala da prilikom >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << provere izveštaja o finansiranju kampanje sve ono što je kreirano u kampanji uporedi s prijavljenim iznosima, jer tu "postoje bitne razlike"

Izvršni direktor CeSID-a Bojan Klačar slaže se sa procenom da dva miliona evra košta kampanja koja predsedničkog kandidata vodi u drugi krug, i da su to iznosi koje su potrošili Tomislav Nikolić i Boris Tadić u kampanji 2012 godine

"Tu su uračunati odlasci na teren, mediji, javni događaji, konsultantske usluge raznih agencija Najniži iznos za kampanju za ozbiljnog kandidata je oko 500000 evra, uglavnom je reč o kandidatima koji od kampanje žele da ih učini vidljivijim", objasnio je Klačar

On je naveo da će ove godine za predsedničke izbore biti izdvojeno 640 miliona dinara, što je nešto manje nego 2012

"Iznos se deli na dva dela - 320 miliona ide svim kandidatima ravnomerno Na prošlim izborima ih je bilo 12, pa je to suma oko 27 miliona dinara Ostatak od 320 miliona dinara ide kandidatima koji idu u drugi krug", naveo je Klačar

Prema podacima CeSID-a, na predsedničkim izborima 2012 kandidati su za finansiranje kampanje najviše koristili novac iz budžeta, zatim kredite, a tek onda priloge privatnih lica i firmi

"Od toga 60 odsto trošili su na oglašavanje u medijima, 22 odsto trošeno je na agencije, istraživanja javnog mnjenja, devet odsto na izborni materijal - štampanje plakata, ostalog izbornog materijala i bilborda, a tri odsto izdvajano je za organizaciju javnih događaja", rekao je Klačar

On je rekao da bi na predsedničkim izborima 2017 godine, ukoliko ne bude i parlamentarnih, trebalo očekivati da će biti trošeno više novca nego na prethodnim presedničkim izborima

"Po onome što sada vidimo, sigurno će dosta trošiti vladajuća koalicija, kao i Vuk Jeremić", procenio je Klačar On je dodao da stranke više troše u kampanjama nego što prijave prihoda i da je sigurno da postoje sive zone

"Na prošlim izborima stranke su u proseku trošile 15 odsto više nego što su imale prihoda To je samo potvrda da su pravi iznosi veći, da ima mnogo isplata usluga u gotovini", kazao je Klačar

Autor: Beta,Foto: Shutterstock

Nastavak na Kurir...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.