EU pooštrava merenje štetnih emisija

Izvor: Nacionalna klasa, 21.Sep.2014, 02:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

EU pooštrava merenje štetnih emisija

Regulativna tela EU su počela sa pripremanjem novih pravila o tome kako proizvođači testiraju potrošnju i štetne emisije vozila. Ukratko, merenja na ispitnom stolu će biti zabranjena, što sigurno znači da će se deklarisane brojke o potrošnji goriva primaći onim realnim.

EU planira da stane na put proizvođačima koji koriste stare pravilnike o tome kako se testira potrošnja i štetne emisije vozila >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << i daju veoma optimistične procene koje su jako teške za dostići u realnim uslovima vožnje.

Od 1. septembra su stupili na snagu nešto oštriji propisi, a plan je da uskoro ta pravila budu ponovo pooštrena, pa u EU očekuju da će proizvođači biti vrlo glasni u protivljenju ovim izmenama.

Izveštaj EU po pitanju deklarisane potrošnje i štetnih emisija kaže da se u laboratorijskim uslovima koriste nerealno glatke površine, da se ne uzima u obzir otpor vetra, da se otvori između vrata prelepljuju trakom kako bi se dostigle željene vrednosti. Procena ove komisije je da je globalni pad potrošnje i CO2 emisija na nivou autoindustrije čak jednom trećinom zasluga nerealnih merenja.

Plan je da se naprave testovi koji će bolje odslikavati realne uslove, kao i da se taj plan objavi to kraja godine, nakon čega će nova regulativa morati da prođe EU proces odobrenja. Nova testiranja bi trebala da imaju akcenat na realnom prikazivanju azotnih oksida (NOX) koji su direktno povezani sa bolesima pluća, a koji se po današnjim mernim standardim potpuno marginalizuju. Procena je da su NOX emisije u realnosti 4-5 puta veće u odnosu na deklarisane, a u nekim slučajevima je ta razlika i veća.

Po novim pravilniku koji je stupio na snagu od 1.9.2014, automobilski motori ne bi smeli da emituju više od 80mg NOX čestica, umesto dosadašnjih 180mg.

Članice nemačkog udruženja automobilskih proizvođača, VDA, je priznala da aktuelni merni sistem nije savršen i da ta institucija radi na definisanju svojih testova koje će takođe predstaviti Evropskoj Komisiji. Najveća prepreka novim mernim standardima su već dogovoreni planovi o smanjenju CO2 emisija, koje proizvođači već sada imaju velikih problema da sprovedu, a sa pooštravanjem merenja rezultata, taj napredak će biti još teži i skuplji. VDA traži da se ti planovi promene, kako bi se omogućilo realno smanjenje štetnih emisija.

Nastavak na Nacionalna klasa...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nacionalna klasa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nacionalna klasa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.