RTB Bor i Železnice Srbije o poboljšanju prevoza u Timočkom regionu

Izvor: Kolektiv.co.rs, 23.Sep.2014, 16:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

RTB Bor i Železnice Srbije o poboljšanju prevoza u Timočkom regionu

Pripreme za mnogo više tereta i putnika     Blagoje Spaskovski: Već u sledećoj godini očekuje nas doprema preko 100.000 tona koncentrata i otprema najmanje 250.000 tona kiseline iz Bora do Prahova. – Negosav Teofilović: U prevozu roba železnica sigurno neće biti kočnica razvoja RTB-a i ovog regiona, a rekonstrukcijom pruga i kupovinom novih dizel-motornih vozova nastojaćemo da poboljšamo i prevoz putnika RTB. – Generalni direktor Rudarsko-topioničarskog basena Bor Blagoje Spaskovski i Negosav Teofilović, direktor jedinice za prevoz na Železnicama Srbije, razgovarali su danas, zajedno sa saradnicima, o potrebama i mogućnostima poboljšanja robnog, ali i putničkog saobraćaja u ovom delu Srbije. Spaskovski je posebo naglasio potrebu za poboljšanje robnog transporta železnicom s obzirom na to da se privodi kraju izgradnja nove topionice i fabrike sumporne kiseline: -Već sledeće godine očekuje nas prevoz znatno većih količina robe, pre svega doprema koncentrata: u prvoj godini preko 100.000 tona i otprema najmanje 250.000 tona kiseline iz Bora do Prahova – najavio je generalni direktor Basena Bor. – U narednim godinama može se računati i na više od 350.000 tona kiseline. Na sastanku sa predstavnicima Železnica Srbije danas smo razgovarali o tome kako se pripremiti za izvršenje ovog zadatka. Posao je ogroman, zadatak izuzetno težak i rezultate sastanka ćemo znati tek za neko vreme. Osim o prevozu tereta, razgovarali smo i o poboljšanju železničkog prevoza žitelja Zaječara, Bora, Majdanpeka prema Beogradu, a naročito onih koji rade u Boru i Majdanpeku. Jer, bez prevoza železnicom nemamo sigurnosti u dolasku radnika na posao. S obzirom na to da je mnogo toga lošeg učinjeno na železnici države Srbije, pred rukovodstvom Železnica stvarno je ogroman posao. Međutim, verujući u snage koje vode to preduzeće i u njegove radne ljude, očekujem pozitivan ishod. Jer, ovo je još jedan zadatak koji je Vlada Srbije dala srpskoj železnici i nadam se da će ga ona izvršiti i položiti račune onima koji su joj ga dali. Napominjući da je sa saradnicima došao u veliku kompaniju sa kojom Železnice Srbije imaju dugogodišnju saradnju Negosav Teofilović je podvukao nameru da ta saradnja i u narednom periodu bude mnogo obimnija. – Ova kompnija za nas predstavlja veoma ozbiljnog komitenta i sa njom čak imamo i neka sredstva u koja zajednički ulažemo i koja zajednički koristimo – kazao je novinarima. – Zadatak Železnica Srbije je da prati naša preduzeća u njihovom razvoju i da omogući da ona rade i bolje nego što su radila. S obzirom na to da RTB dosta ulaže u razvoj i da će u narednom periodu imati mnogo više proizvoda nego do sada, dobili smo zadatak da dođemo i napravimo plan šta ćemo raditi u naredne tri godine kako bismo tačno znali koje su naše, a koje obaveze RTB-a Bor. Mi ćemo naše obaveze sigurno ispuniti i prevesti 400 do 500 hiljada tona robe koliko se planira u narednom periodu. Teofilović priznaje da pruge u ovom delu Srbije nisu u najboljem stanju i da su ograničene nosivosti i brzine. U takvom stanju, one mogu da ispune obaveze Železnica u robnom prevozu, ali ne i u putničkom. Zato će se još razgovarati i o prevozu putnika. Jer, brzine su vrlo male i nisu interesantne putnicima, s obzirom na to koliko bi im trajala putovanja. – Nameravamo da remontujemo ovdašnje pruge – najavio je Teofilović – i da „podignemo“ brzine, da pustimo nova sredstva za prevoz putnika koja ćemo dobiti, nadam se, u narednoj godini. To su novi dizel-motorni vozovi, sada ih imamo 12, a nadam se da dobijemo između 28 i 30. Tako bismo deo tih novih vozova mogli da pustimo u saobraćaj i na ovoj teritoriji. Ali, pustiti ih sada, sa ovim stanjem pruga i sa ovom brzinom mislim da nije interesantno putnicima. Ipak, još ćemo razgovarati sa lokalnim samoupravama, pa ako one budu insistirale na tome, možda ćemo i pustiti neki od vozova koje već imamo. Što se tiče prevoza robe, tu ćemo sigurno dobro obaviti posao i železnica neće biti kočnica razvoja ni RTB-a ni ovog regiona. Ministarstva ekonomije i saobraćaja posebno su zainteresovana za to i mi smo došli da ispitamo kakva je situacija i obavestimo ih šta smo se dogovorili kako bi znali u čemu mogu da pomognu. Nadam se da će naša saradnja sa RTB-om u budućnosti biti sve bolja, a Železnica će ispuniti sve svoje obaveze. Na pitanje kada se može očekivati početak rekonstrukcije pruga u ovom delu Srbije Teofilović nije mogao da odgovori, ali je kazao da se uveliko radi na njenoj pripremi. Sagledavaju se finansijske mogućnosti i koliko bi sve to koštalo, šta sve treba da se uradi i teku pripreme. – Ova pruga je vrlo važna za srpske železnice – naglasio je – i trebalo je mnogo ranije ulgati u nju, a ne u neke druge. No, politika se menja iz dana u dan i mi ćemo sigurno uraditi sve da ovu prugu što pre vratimo u stanje koje dozvoljava veće brzine i veću nosivost kako bismo zadovoljili i prevoz putnika, a ne samoprevoz robe.
Pogledaj vesti o: Bor

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Povezane vesti

RTB Bor i Železnice Srbije podižu kvalitet železničkog prevoza u istočnoj Srbiji

Izvor: Bor030.net, 23.Sep.2014

Na današnjem sastanku u Generalnoj direkciji RTB-a Bor između rukovodstva ove kompanije i predstavnika Železnica Srbije bilo je reči o poboljšanju kvaliteta robnog i putničkog železničkog saobraćaja, zbog velikog značaja železničkog saobraćaja, kako za prevoz robe i sirovina, tako i za prevoz putnika,...

Nastavak na Bor030.net...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.