Почетак Корпоративна одговорност РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком региону

РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком региону

6 друго читање
0
0
1,242

Припреме за много више терета и путника 

 

 Благоје Спасковски: Већ у следећој години очекује нас допрема преко 100.000 тона концентрата и отпрема најмање 250.000 тона киселине из Бора до Прахова. – Негосав Теофиловић: У превозу роба железница сигурно неће бити кочница развоја РТБ-а и овог региона, а реконструкцијом пруга и куповином нових дизел-моторних возова настојаћемо да побољшамо и превоз путника
РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком регионуРТБ
. – Генерални директор Рударско-топионичарског басена Бор Благоје Спасковски и Негосав Теофиловић, директор јединице за превоз на Железницама Србије, разговарали су данас, заједно са сарадницима, о потребама и могућностима побољшања робног, али и путничког саобраћаја у овом делу Србије. Спасковски је посебо нагласио потребу за побољшање робног транспорта железницом с обзиром на то да се приводи крају изградња нове топионице и фабрике сумпорне киселине:
РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком регионуВећ следеће године очекује нас превоз знатно већих количина робе, пре свега допрема концентрата: у првој години преко 100.000 тона и отпрема најмање 250.000 тона киселине из Бора до Прахова – најавио је генерални директор Басена Бор. – У наредним годинама може се рачунати и на више од 350.000 тона киселине. На састанку са представницима Железница Србије данас смо разговарали о томе како се припремити за извршење овог задатка. Посао је огроман, задатак изузетно тежак и резултате састанка ћемо знати тек за неко време. Осим о превозу терета, разговарали смо и о побољшању железничког превоза житеља Зајечара, Бора, Мајданпека према Београду, а нарочито оних који раде у Бору и Мајданпеку. Јер, без превоза железницом немамо сигурности у доласку радника на посао. С обзиром на то да је много тога лошег учињено на железници државе Србије, пред руководством Железница стварно је огроман посао. Међутим, верујући у снаге које воде то предузеће и у његове радне људе, очекујем позитиван исход. Јер, ово је још један задатак који је Влада Србије дала српској железници и надам се да ће га она извршити и положити рачуне онима који су јој га дали.
РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком регионуНапомињући да је са сарадницима дошао у велику компанију са којом Железнице Србије имају дугогодишњу сарадњу Негосав Теофиловић је подвукао намеру да та сарадња и у наредном периоду буде много обимнија. – Ова компнија за нас представља веома озбиљног комитента и са њом чак имамо и нека средства у која заједнички улажемо и која заједнички користимо – казао је новинарима. – Задатак Железница Србије је да прати наша предузећа у њиховом развоју и да омогући да она раде и боље него што су радила. С обзиром на то да РТБ доста улаже у развој и да ће у наредном периоду имати много више производа него до сада, добили смо задатак да дођемо и направимо план шта ћемо радити у наредне три године како бисмо тачно знали које су наше, а које обавезе РТБ-а Бор. Ми ћемо наше обавезе сигурно испунити и превести 400 до 500 хиљада тона робе колико се планира у наредном периоду.
РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком регионуТеофиловић признаје да пруге у овом делу Србије нису у најбољем стању и да су ограничене носивости и брзине. У таквом стању, оне могу да испуне обавезе Железница у робном превозу, али не и у путничком. Зато ће се још разговарати и о превозу путника. Јер, брзине су врло мале и нису интересантне путницима, с обзиром на то колико би им трајала путовања. – Намеравамо да ремонтујемо овдашње пруге – најавио је Теофиловић – и да „подигнемо“ брзине, да пустимо нова средства за превоз путника која ћемо добити, надам се, у наредној години. То су нови дизел-моторни возови, сада их имамо 12, а надам се да добијемо између 28 и 30. Тако бисмо део тих нових возова могли да пустимо у саобраћај и на овој територији. РТБ Бор и Железнице Србије о побољшању превоза у Тимочком регионуАли, пустити их сада, са овим стањем пруга и са овом брзином мислим да није интересантно путницима. Ипак, још ћемо разговарати са локалним самоуправама, па ако оне буду инсистирале на томе, можда ћемо и пустити неки од возова које већ имамо. Што се тиче превоза робе, ту ћемо сигурно добро обавити посао и железница неће бити кочница развоја ни РТБ-а ни овог региона. Министарства економије и саобраћаја посебно су заинтересована за то и ми смо дошли да испитамо каква је ситуација и обавестимо их шта смо се договорили како би знали у чему могу да помогну. Надам се да ће наша сарадња са РТБ-ом у будућности бити све боља, а Железница ће испунити све своје обавезе.
На питање када се може очекивати почетак реконструкције пруга у овом делу Србије Теофиловић није могао да одговори, али је казао да се увелико ради на њеној припреми. Сагледавају се финансијске могућности и колико би све то коштало, шта све треба да се уради и теку припреме. – Ова пруга је врло важна за српске железнице – нагласио је – и требало је много раније улгати у њу, а не у неке друге. Но, политика се мења из дана у дан и ми ћемо сигурно урадити све да ову пругу што пре вратимо у стање које дозвољава веће брзине и већу носивост како бисмо задовољили и превоз путника, а не самопревоз робе.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Корпоративна одговорност

Оставите одговор

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…