Отварање изложбе фотографија Зорана Трбовића “Други ритам” сутра у СКЦНС Фабрика

Izvor: GradskeInfo.rs, 03.Maj.2023, 12:58

Отварање изложбе фотографија Зорана Трбовића “Други ритам” сутра у СКЦНС Фабрика

Изложба фотографија Зорана Трбовића “Други ритам” биће отворена у четвртак 4. маја у 19 часова у СКЦНС Фабрици. Фото: СКЦНС Улаз за посетиоце је бесплатан, а поставка ће моћи да се погледа до 12. маја, сваког радног дана од 10 до 19 часова. Изложба је организована у склопу манифестације >> Pročitaj celu vest na sajtu GradskeInfo.rs << Ритам Европе! којом СКЦ Нови Сад обележава 9. мај – Дан победе над фашизмом и Дан Европе.
О изложби: Средином седамдесетих година двадесетог века, када рок музика у Југославији више није била само забава доконе омладине, него је одједном постала посао, и то уносан посао, појавила се потреба за новим занимањима која су у називима имала префикс рок: тако су настале прве генерације рок новинара, рок фотографа, рок дизајнера, рок организатора. Зоран Трбовић (Београд, 1956) био је један од тих људи који су у року пронашли пут до сопственог уметничког израза. Пре Зорана, рокере су фотографисали они који су пре подне фотографисали трамваје или политичаре, а увече можда свраћали на концерте, а можда и заборављали да сврате. Са Зораном је све село на своје место. Не градећи митове, али ни не рушећи их, он је од јунака својих фотографија тражио и добијао само најбоље, да би онда то прослеђивао увек гладним читаоцима најважнијих југословенских штампаних медија.
Ретроспектива његових фотографија у СКЦНС Фабрици прилика је да се још једном подсетимо најважнијих момената једне велике и важне каријере, која је дала визуелни идентитет једној великој и важној сцени, у временима без музичких спотова и са ограниченим могућностима телевизије.
О аутору: Зоран Трбовић рођен је 12. јула 1956. у Београду, где 1975. завршава Девету гимназију и уписује Правни факултет на ком се задржава две године. Фотографијом почиње да се бави за време студија, као фоторепортер, због чега студије запоставља. Од 1977. до 1991. ради као фоторепортер и рок фотограф у дневним новинама “Политика”. Фотографисао је најзначајније рок групе и певаче, писце, глумце, уметнике, политичаре. Најзначајније фотографије настале су у периоду од 1980. до 1990, и данас оне представљају драгоцену културну баштину некадашње Југославије и њене јавне сцене.
Осим у “Политици”, његове фотографије објављиване су у свим значајним југословенским часописима и новинама, међу којима су “Rock 82”, “Pop Rock”, , “Илустрована политика”, “Ћао” и “Старт”, али и у књигама: “Југословенска рок енциклопедија”, “Боља прошлост” Пере Луковића, “Шта би дао да си на мом мјесту 1. и 2.” Душана Весића, итд.
Аутор је фотографија за насловне стране и омоте преко 30 винила, аудио касета и ЦД-ова познатих извођача међу којима су Бајага, Ђорђе Балашевић, ЕКВ, Дадо Топић, Дино Дворник, а његове фотографије коришћене су и у документарном филму “Изгубљено дугме” о Ипету Ивандићу у режији Рената Тонковића, као и у документарном филму о Влади Дивљану. Његова архива броји преко 40.000 негатива чији је само један мали део дигитализован, а веома је значајан и његов опус документарне фотографије на којима су забележене многе истакнуте личности из света музике, позоришта, спорта, политике и јавног живота, од којих многи нису више међу живима.
Данас Зоран Трбовић живи и ради као слободни уметник, фотограф.
Програм у Галерији Матице српске током викенда

Преузмите андроид апликацију.
Чланак Отварање изложбе фотографија Зорана Трбовића “Други ритам” сутра у СКЦНС Фабрика се појављује прво на Најновије градске вести Нови Сад | Градске инфо.

Nastavak na GradskeInfo.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GradskeInfo.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GradskeInfo.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.