Лабовић: Ове године смо први пут на Сајму применили АИ у промотивне сврхе

Izvor: GradskeInfo.rs, 25.Feb.2024, 13:54

Лабовић: Ове године смо први пут на Сајму применили АИ у промотивне сврхе

Директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић рекла је данас да је на овогодишњем 45. Међународном сајму туризма у Београду први пут примењена вештачка интелегенција у промотивне сврхе Србије и оценила да је посећеност сајму била изузетно добра. Фото: Танјуг/Сава >> Pročitaj celu vest na sajtu GradskeInfo.rs << Радовановић „Имали смо један фото пулт на коме су посетиоци могли да се фотографишу, тако што је вештачка интелигенција скенирала њихово лице и монтирала у склопу фотографија дестинација у Србији, тако да су фотографију могли да понесу као успомену и да им то буде подсетник где могу да се одмарају у Србији“, рекла је Лабовић за Тањуг последњег дана на Сајму туризма у Београду.
Лабовић је подсетила да оно што је свакако такође новост, а са чиме се почело прошле године на Сајму туризма у Лондону, јесте промоција Међународне изложбе ЕКСПО која ће се одржати у Београду 2027. године. „То је заиста догађај од огромнога значаја за нашу земљу и туризам наше земље, јер од почетка када смо добили организацију, треба да га промовишемо на прави начин. Са једне стране за промоцију потенцијалних земља учесница, са друге стране, онима који ће доћи да посете тај догађај. За нас је то важно, јер када кажете да сте домаћин ЕКСПО то поприлично потврђује репутацију дестинације и у промотивне сврхе за туристе који треба да дођу“, рекла је Лабовић.
Посећеност овогодишњег Сајма је била изузетно добра, рекла је Лабовић и додала да је пуно посетилаца било заинтересовано за Халу 4 у којој је Србија. „С нашим колегама смо имали прилику да на једном месту посетиоцима представимо дестинације у Србији и да им дамо добру идеју где би могли да путују у Србију. За нас је овај Сајам изузетно значајан, јер се на првом месту овде обраћамо домаћој публици. Исто тако је за нас значајан и међународни карактер с обзиром на то да је овде 27 земаља учесница, тако да смо имали прилике да се видимо са партнерима из иностранства“, рекла је директорка ТОС за Танјуг.
Она је рекла да се континуитет раста долазака страних туриста очекује и ове године.
„У 2023. години у Србији било је више од 4,2 милиона долазака туриста, од тога више од 50 одсто је било иностраних- више од 2,1 милион и то је први пут да смо имали већи број иностраних туриста него домаћих. Када су ноћења у питању имали смо 12,4 милиона ноћења, од којих су 46 одсто реализовали страни туристи“, рекла је Лабовић.
Она је подсетила да је раније тај проценат био више у корист домаћих туриста- 65 одсто. „Највише нам странаца према ноћењима долази из Турске и Русије, када се говори о Западној Европи из Немачке, а традиционално када су далека тржишта у питању у топ пет из Кине. Из године у годину најмногобројнији су из оркужења- БиХ, Црне Горе, Бугарске, Румуније, Северне Македоније“, рекла је Лабовић за Тањуг.
Поред Кине, за Србију је значајно тржиште САД, када се говори о далеким тржиштима.
„Они су нам врло близу да уђу у топ 10 по броју ноћења, а у топ 10 су потрошњи као туристи у Србији. Узмајући у обзир директне летове, то је наша предност, поред лета за Њујорк имамо и за Чикаго и очекујемо да имамо пораст туриста из САД и ове године“, рекла је Лабовић.
Највише пажње на овогодишњем сајаму привукле су бањски и планински центри. „Наши туристи генерално бораве у бањама и планинским центрима. Тако да свакако је увек интересантан Златибор, Копаоник и Стара планина, Сокобања и Врњачка бања. Све бање око Куршумлије, затим Луковска бања, Пролом бања, врло је тражена Врдник, Ковиљача и Рибарска бања. Бање су прилично атрактивне током читаве године и током јануара и фебруара попуњеност је била изузетно добра, као и на планинама“, рекла је Лабовић.
Директорка Туристичке организације Србије додала је да иако температуре нису биле изузетно ниске, Скијалишта Србије успевају да оснеже стазе у планинским центрима.
„Прошле године је било више изазова да буду оснежене због временских услова, ове године је ситуација боља и очекујемо да ће бити добра зимска сезона“, рекла је она.
Овогодишња земља партнер је Грчка, а како је Лабовић рекла, сарадња са овом земљом је изузетно добра и ова земља је увек интересантна нашим туристима. „Оно што је за нас важно је да и ми бележимо број долазака и ноћења туриста из Грчке. Прошле године 70.000 туриста је било из Грчке, што их ставља на 13. месту по броју долазака иностраних туриста. Искористили смо да са партнерима из Грчке одржимо низ састанака, а и министри две земље су се састали. Турсти из Грчке воле да долазе у Београд, али у наше планинске центре и све више су им интересантне и бање“, рекла је она.
Међународни Сајам туризма одржава се до данас, а отворен је за посетиоце до 18 часова. Цена појединачне карте је 500 динара, групне за више од осам особа је 400 динара.
Jovanović: Želimo da EXPO2027 bude potpuno digitalan

Преузмите андроид апликацију.
Чланак Лабовић: Ове године смо први пут на Сајму применили АИ у промотивне сврхе се појављује прво на Најновије градске вести Нови Сад | Градске инфо.

Nastavak na GradskeInfo.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GradskeInfo.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GradskeInfo.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.