Овом делу точка ретко ко придаје значај, а од велике је важности за сигурност

Izvor: GradskeInfo.rs, 24.Feb.2024, 13:52

Овом делу точка ретко ко придаје значај, а од велике је важности за сигурност

Да ли сте икада размишљали о томе од колико делова се састоји ваш аутомобил. Јасно је да их је много, па тако најмодернији имају између 75.000 и 95.000 елемената, зависно од нивоа опреме. Једини делови који су у контакту с тлом су гуме. Само гуме одржавају међусобну повезаност аутомобила >> Pročitaj celu vest na sajtu GradskeInfo.rs << и асфалта. Фото: Pexels/Mike Bird Амортизери, кочнице и гуме чине такозвани “сигурносни троугао” и одговорни су за осигуравање стабилности и контроле у вожњи. Зато се ти елементи морају одржавати и заменити у року који препоручују произвођачи.
Посебно гуме, које према индикацијама стручњака и, зависно од врсте проведене вожње, имају животни циклус у распону од 40.000 до 60.000 километара. Постоји једноставан начин да знате кад је време за измену гума, а то је када је дубина газнога слоја испод 1,6 милиметара, време је да одете на замену. Али, шта с вентилима?
Већина вентила који се користе у гумама називају се Schraderov (American, аутовентил, стандардни вентил, РКW вентил). Име су добили по Augustu Schraderu,, творцу овог вентила 1891. године. Састоје се од три дела: гуменог или металног кућишта, металне цеви, с унутрашњим навојем и матице која спречава улазак прљавштине, а има их већина гума на данашњим аутомобилима.
Његова главна функција је одржавање сталног нивоа притиска у гуми. Омогућује једноставну инфлацију, али и пражњење зрака, без промене његове структуре. Осим тога, пластична капица спречава улазак прљавштине и воде унутра.
Оштећени вентил Врло је важно одржавати стање вентила гума, укључујући резервни точак. Када је вентил оштећен, излаже гуму губитку функције непропусности, што резултира мањом сигурношћу вожње. У ствари, минимално оштећени вентил може имати губитак притиска између 0,2 и 0,7 бара седмично.
Када гума изгуби притисак, то значајно утиче на прерано трошење узорка газнога слоја, што утиче на кочнице и вешање. Осим тога, продужује пут кочења, досежући 20 одсто више на склиским површинама, што подразумева ризик од губитка контроле над возилом, експоненцијално повећавајући вероватноћу несреће.
Замените вентиле Кад год се гуме замењују, специјализоване радионице обично нуде могућност замене вентила. Међутим, не мењају их сви већ остављају постојеће. Према стручњацима, треба их проверавати најмање једном годишње и заменити сваке две године, ако су класични гумени и сваке три године, ако су израђени од метала и имају додатно ојачање.
Замена вентила не утиче посебно на џеп корисника, јер су они један од најјефтинијих делова доступних у возилу.
Преузмите андроид апликацију.
Чланак Овом делу точка ретко ко придаје значај, а од велике је важности за сигурност се појављује прво на Најновије градске вести Нови Сад | Градске инфо.

Nastavak na GradskeInfo.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GradskeInfo.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GradskeInfo.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.