Izvor: B92, 04.Apr.2008, 19:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kandidati u prvom planu

Beograd -- Iako se izbor gradonačelnika 11. maja ne sprovodi direktno, kampanje pokazuju da su u prvom planu kandidati lično, a ne partije.

Kampanje kandidata za mesto prvog čoveka Beograda to najbolje potvrđuju. Favoriti - Dragan Đilas i Aleksandar Vučić - otvoreno se sučeljavaju programima i, kako kažu u njihovim izbornim štabovima, prljavu kampanju neće koristiti kao sredstvo u tom nadmetanju.

Izbor gradonačelnika prepušten je većini koja u skupštinama >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << gradova bude formirana.

U trci za Beograd javnost kao favorite vidi Demokratsku stranku, koja traži još jedan mandat, i Srpsku radikalnu stranku, koja pretenduje na mesto u Starom dvoru.

Obe stranke u prvi plan izbacuju kandidate lično. Kandidat demokrata Dragan Đilas, koji je i ministar za NIP, na Dan studenata posetio je bivše kolege s Mašinskog fakulteta.

"Morate u životu mnogo da se bunite, da budete uporni i tvrdoglavi, da slušate starije kada vam nešto govore, ali da sami izgurate mnogo toga. Ovaj grad ima 2.200.000 stanovnika. Ovaj grad će dobiti tri mosta u narednih šest do sedam godina, jedan će biti gotov u sledećih 4, pravićemo metro... Ovaj grad ima mnogo ljudi bez kanalizacije", poručio je kandidat DS-a za gradonačelnika.

Đilasov izborni štab odbacuje mogućnost da se narednih dana oprobaju u prljavoj kampanji, pozivajući se na rezultate koje su demokrate do sada postigle vodeći Beograd.

U sve to nisu uvereni u štabu radikala. Nebojša Stefanović, iz izbornog štaba Aleksandra Vučića, kaže da su spremni da preuzmu odgovornost za Beograd, čistih ruku, bez prljave kampanje:

"Nažalost, Beograd u poslednjih osam godina ne napreduje dovoljno brzo, a kada kažemo u konkretnim stvarima, uvek se setimo mosta koji osam godina nije izgrađen u Beogradu, nedovoljnog broja obdaništa za decu, kojih veći ima 5.000 u Beogradu koja čekaju red za upisivanje u obdanište, saobraćajnih kolapsa svakoga dana, kao i mnogih problema u infrastrukturi koji se nikako ne rešavaju", kaže Stefanović.

Kada čujete šta kažu najbliži saradnici o kandidatima svojih stranaka, i ne čudi način na koji su se odlučili da vode kampanju.

Svetlana Logar, iz Stratedžik marketinga, smatra da su personalizovane kampanje dobro rešenje, bez obzira na promenjen način izbora.

"Taj lični kontak, upoznavanje sa prvim čovekom mesta, grada, građanima je mnogo važno, i na lokalu su upravo ti pojedinačni ljudi daleko značajniji od same stranke. Kao što je to dobro poznato, ljudi na lokalu i ne glasaju toliko za stranku, već glasaju za ličnost za koju veruju da će zaista za grad ili njihovo mesto, opštinu, nešto da učine", kaže Logareva.

Sličnog mišljanja je i Zoran Lučić, iz Cesida.

"Ono što je važno za naše glasače, to je da se glasa za pojedinca, da se tačno zna za koga se glasa. Ja lično mislim da je to bilo bolje rešenje", smatra Lučić.

U trci za gradonačelnika Beograda 11. maja koalicija narodnjaka kandiduje Aleksandra Popovića, Liberalno-demokratska partija Biljanu Srbljanović, a socijalisti Žarka Obradovića. Gradonačelnika, podsetimo, daje partija ili koalicija koja obezbedi odborničku većinu u gradskoj skupštini.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.