Izvor: RTS, 19.Jun.2023, 20:20

Поново отказани летови Ер Србије, могућа и нова кашњења – која су права путника

"Ер Србија" је поново отказала неколико летова. Kао разлоге наводе неповољне факторе, пре свега, недостатак резервних делова за ремонт. Истовремено, данас је успостављена директна авио-линија између Београда и Охрида. Национална авио-компанија ће до Охрида саобраћати >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << са аеродрома "Никола Тесла" четири пута недељно.
Штрајкови, недостатак особља, лоши временски услови, загушеност ваздушних путева, глобални поремећај ланца снабдевања деловима за одржавање авиона, условили су кашњења или отказивање летова свих светских авио-компанија, објашњавају из "Ер Србије".
"Није само 'Ер Србија' отказала овако велики број летова, и друге компаније су то урадиле, али нажалост улазимо у туристичку сезону када ће то бити сигурно далеко већи проблем", рекао је Александар Сеничић, директор Јуте.
Из "Ер Србије" наводе да су кашњења и отказивања и даље могућа, и да је реч о још једном изазовном лету.
"Могућа су кашњења, могуће је да ће и даље бити отказивање летова, не само код нас, причам генерално, зато је потребно да путници схвате да је ово још једна изазовна година, још једно изазовно лето", рекао је Бојан Аранђеловић, виши менаџер за планирање и оптимизацију реда летења "Ер Србије".
Путници углавном нису упућени у права и обавезе које авио-компаније имају према њима На Аеродрому "Никола Тесла", путници, иако свесни чињенице да може да буде отказан лет, потврђују да нису упућени у права и обавезе које према њима има компанија са којом су одлучили да путују. За РТС наводе да ће контактирати са авио-компанијом или ће сачекати свој лет на аеродрому.
Путницима се саветује да због отказивања лета не траже одштету, него пребацивање на следећи лет исте авио-компаније.
"Авио-компанија има обавезу да или прерутира путника или преко своје или неке друге компаније, и путника доведе на место за које је узео карту, уколико то није у могућности, онда је у обавези да покрије трошкове путника до момента реализације самог лета или изврши повраћај укупног износа авио-карте", истакао је Александар Сеничић.
Упућени су сагласни да, ако сте купили карту директно од авио-компаније, у овом случају "Ер Србије", требало би на време да добијете обавештење уколико авион касни или је отказан.
"Могуће је да ће бити оптимизација летова, могуће је да ће бити померање летова, али од изузетне је важности да сви који овог лета буду путовали авионом, да ли у редовном или чартер саобраћају буду сигурни да имају адекватне контакте на својим резервацијама без обзира да ли су купили карту директно од авио компаније или преко туристичких агенција, како би у случају било какве врсте поремећаја сваки путник благовремено био обавештен", навео је Бојан Аранђеловић.
Авио-саобраћај је веома комплексан и регулисан строгим правилима од којих не може да одступа ниједна авио-компанија, наглашавају из "Ер Србије", која у 2023. години планира да превезе више од 3,5 милиона путника, а овог лета укључујући чартере летеће на укупно 92 линије.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.