Izvor: RTS, 07.Feb.2024, 07:01

Када путнику позли у авиону - прва помоћ од давања кисеоника до принудног слетања

Не дешава се често да некоме позли у авиону, али када се то догоди постоји јасна процедура. Прво се обавештава капетан посаде, а затим кабинско особље преко разгласа пита постоји ли лекар у авиону. Да ли су процедуре исте у свим авио-компанијама?
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Лет као и сваки други. Путници су се сместили и авион је полетео. У једном тренутку кабинско особље примећује да је једна путница кренула ка тоалету, али да делује дезоријентисано. 

"Пришли смо јој и питали како је, рекла је да осећа малаксалост, замор и да има вртоглавице. Помогли смо јој да се врати на седиште, али како се стање није побољшало, колегиница је, по процедури, питала да ли је неко лекар у авиону, али пошто никог није било, ми смо јој дали кисеоник и било јој је боље", каже Наташа Петковић, Си-Ар-Ем инструктор и вођа кабинског особља.
Истиче да се кабинско особље труди да све примети, али да су ту и други путници да их обавесте уколико нешто пропусте.
Не дешавају се често такве ситуације у авиону, али и за то постоји јасна процедура. Прво се обавештава капетан посаде, а затим кабинско особље преко разгласа пита да ли се у авион налази лекар.
"Медицинско особље није увек у авиону, али уколико имамо среће да се они налазе у авиону морају да покажу одређене лиценце и папире којима потврђују да су лекари како би могли да нам асистирају и помогну у том тренутку", каже Душан Тасић, менаџер тренинга кабинске посаде.
Шта има од медицинске опреме у авиону У авиону се налазе торбица и сандуче прве помоћи и боца са кисеоником, а они највећи, са 250 места, имају и велику торбу са додатном медицинском опремом за прекоокеанске летове.
Путници који болују од одређених болести морају да добију здравствено уверење и специјалну дозволу да могу да лете авионом. Морају да понесу и неопходне лекове.
Ако имају недоумица, треба да се обрате кол-центру "Ер Србије". Међутим, у неким ситуацијама кабинско особље не може да реагује јер није обучено за све врсте помоћи.
"Ми можемо да дамо медикаменте путнику ако је у питању алергијска реакција или повишена температура, мучнина, кисеоник, али и уколико дође до сложенијих ситуација када користимо дефибрилаторе када дође до срчаног удара, али зато постоје ствари где не можемо да реагујемо, дакле не можемо нпр. да дајемо инјекције путницима", каже Душан Тасић.
Кад се активира "Мед линк"  У ваздухопловству постоји и посебан систем за пружање прве помоћи путнику, такозвани "Mед линк". Активира се у посебним случајевима.
"Они имају своје центре широм света и доступни су нам 24 часа. Можемо да контактирамо са њима на земљи и у ваздуху у току лета. Лекари седе у тим центрима, када контактирамо са њима, преносимо им све информације у вези са путником и након тога добијемо тачне упуте за наше даље кораке", каже Наташа Петковић.
Лекари који су у контакту са посадом знају којом медицинском опремом располаже авион и на основу тога дају упутства. Постоји могућност и да авион принудно слети због лошег здравственог стања путника, уз поштовање процедуре, али то је крајње решење.
Ако се путник осећа лоше, треба одмах да пријави особљу, јер они најбоље знају шта у том тренутку треба да се уради.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.