
Početkom 1990. godine kompanija Ikea je prepoznala razvojni potencijal u regionu i počela da se širi otvorivši prvu robnu kuću u Mađarskoj.
Ubrzo nakon toga, otvorene su robne kuće u Slovačkoj, Češkoj, Poljskoj. Razvojni plan je tada postojao i za našu zemlju.
Ikea start šop otvorena je u Beogradu 1990, i predstavljala je manju verziju robne kuće Ikea.
Veličina radnje je bila 1.000 metara i nudila je potrošačima 650 proizvoda iz Ikea asortimana. Uprkos ograničenom asortimanu Ikea je zabeležila ogroman uspeh. Zbog konflikata u regionu, radnja je bila zatvorena 1992. godine, a obustavljeno je dalje širenje maloprodajne mreže u celom regionu. Uprkos činjenici da su planovi za otvaranje robnih kuća obustavljeni, organizaciona jedinica Ikea odgovorna je za uspostavljanje saradnje s lokalnim kompanijama koje proizvode Ikea asortiman, nastavila se akcija i rad u regionu, a broj kompanija koje sarađuju i rade za Ikeu porasle su tokom perioda i godina sve više. 2007. godine Ikea je objavila planove za otvaranje robnih kuća u Srbiji, Hrvatskoj, i Sloveniji.
Predstavništvo kompanije Ikea za jugoistočnu Evropu koje pokriva Srbiju, Sloveniju, Hrvatsku, Rumuniju, otvoreno je 2008. godine sa sedištem u Beogradu. U ovom sektoru trenutno radi 80 zaposlenih. Ikea Srbija pronašla je i kupila parcelu za svoju prvu robnu kuću u Beogradu, na lokaciji Bubanj Potok. Parcela je proširena kupovinom dodatnog zemljišta 2014. Na parceli je postavljen simbolični Ikea bilbord koji označava mesto buduće robne kuće. Aprila 2016. godine u prisustvu visokih državnih zvanica postavljen je kamen temeljac za prvu robnu kuću Ikea u Srbiji. Kompaniju Ikea osnovao je Ingvar Kamprad 1943. godine u Smalandu na jugu Švedske. Ingvar je svoj preduzetnički put započeo sa samo pet godina kada je počeo da prodaje šibice najbližim komšijama. Ubrzo je posao proširio na prodaju semena za cveće, čestitki, božićnih ukrasa, a kasnije i olovaka.
Sa 17. godina otac ga je nagradio za dobar uspeh u školi, a on je ta sredstva iskoristio kako bi osnovao svoju kompaniju Ikea. Naziv Ikea je nastao od inicijala osnivača I. K i početnih slova farme Elmtarid i sela Aginarid gde je odrastao. Ikea je s početka prodavala olovke, ramove za slike, novčanike, satove, nakit, nameštaj je postao deo ponude 1948. godine i od tada je započeo konstantan rast i napredak kompanije. Danas je Ikea veliki maloprodajni lanac sa 172.000 zaposlenih, 375 robnih kuća u 28 zemalja, i poslovnim akcijama u čak 43 zemlje.
Vizija kompanije Ikea je stvaranje bolje svakodnevice za što više ljudi. U ponudi je širok asortiman dobro dizajniranih i odličnih proizvoda za opremanje doma po pristupačnim cenama da veliki broj ljudi može sebi da priušti nešto od asortimana. Ikea ima više od 300 svojih radnji koje raduju ljude, a prva robna kuća se gradi i u Srbiji i trebalo bi da bude otvorena na leto 2017. godine. Grupa Ikea je objavila planove širenja u Kini i za otvaranje prve prodavnice u Indiji, s obzirom da kompanija namerava da u naredne četiri godine poveća prodaju za skoro 50 odsto.
Cilj kompanije je prihod od 50 milijardi evra do 2020 rekao je Ikein direktor medijima, dodajući da je prodaja za 12 meseci zaključno sa avgustom porasla za 7,1 na 34,2 milijarde. Ikea planira da u narednih nekoliko godina uvede elektronsku trgovinu na svim tržištima.
Sada Ikeina e trgovina postoji na 14 tržišta. Kompanija planira da do 2020. godine e trgovina daje 10 odsto ukupne prodaje.
SAOBRAĆAJNA NESREĆA NA AUTO-PUTU KOD IKEE: Haos u smeru ka Nišu: Stvaraju se ogromne kolone vozila (VIDEO)
Danas je na auto-putu kod robne kuće "Ikea", došlo do teže saobraćajne nesreće.
Izvor: Blic, 28.Apr.2025, 19:12
IKEA predstavila novo izdanje legendarne STOCKHOLM kolekcije
Ovu kolekciju čini 96 pažljivo dizajniranih komada, izrađenih od vrhunskih materijala u skandinavskom stilu. Upečatljive sofe, prelepi drveni komadi, ručno tkani vuneni tepisi, lusteri i ručno duvane staklene vaze oslikavaju prepoznatljivu filozofiju dizajna ovog brenda. Kolekcija STOCKHOLM razvijala se kroz osam izdanja, od kojih je svako jedinstveno, ali dosledno u predstavljanju modernog skandinavskog dizajna. Najnovije izdanje obuhvata raznolik nameštaj, tekstil, rasvetu i ukrasne...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 08.Apr.2025, 14:52
IKEA predstavila novo izdanje legendarne STOCKHOLM kolekcije
Povodom 40. godišnjice svoje kultne kolekcije, IKEA je predstavila njeno novo i najveće izdanje do sad – STOCKHOLM 2025. Ovu kolekciju čini 96 pažljivo dizajniranih komada, izrađenih od vrhunskih materijala u skandinavskom stilu. Upečatljive sofe, prelepi drveni...
Izvor: Domino Magazin, 07.Apr.2025, 12:15
IKEA otkriva – godišnje spavamo 20 dana manje nego što nam je potrebno
Ljudi širom sveta traže načine da poboljšaju san i osećaju se odmornije, ali mnogi priznaju da u proseku svake noći spavaju sat i 20 minuta manje nego što im je potrebno. Novi izveštaj kompanije IKEA, objavljen povodom Svetskog...
Izvor: Domino Magazin, 27.Mar.2025, 16:19
IKEA otkriva – godišnje spavamo 20 dana manje nego što nam je potrebno
Novi izveštaj kompanije IKEA, objavljen povodom Svetskog dana sna, ukazuje na značajan globalni deficit sna. Ljudi u proseku spavaju sat i 20 minuta manje svake noći, što na godišnjem nivou iznosi više od 20 dana izgubljenog odmora. IKEA Sleep Uncovered, jedno od najvećih istraživanja o snu ikada sprovedenih, obuhvatilo je preko 55.000 učesnika iz 57 zemalja i donosi važne uvide u naš odnos prema odmoru. Iako 70% ljudi san doživljava kao jednu od najvećih životnih...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 20.Mar.2025, 16:14
Zašto brendovi poput Nikea, Volva, adidasa i IKEA-e slušaju baš njega? Johan Ronnestam stiže na Dane komunikacija
Veliki budžeti i poznata producentska imena ne garantuju nužno sjajne ideje – a Dani komunikacija, inspirativni festival tržišnih komunikacija, ponovno će okupiti vodeće svetske i domaće stručnjake iz industrije kako bi raspravljali o inovacijama, kreativnosti i budućnosti brendiranja. Ovogodišnje izdanje biće održano od 15. do 18. maja u Rovinju, a moć kreativnosti opet će biti jedna od nezaobilaznih tema festivala. Svoju će perspektivu sa učesnicima podeliti i Johan...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 11.Mar.2025, 19:25
IKEA povlači određene proizvode zbog rizika od električnog udara
Trgovinski lanac IKEA pozvao je potrošače koji su kupili određene tipove LED lampi kod njih da prestanu da ih koriste zbog rizika od električnog udara. Kako je objašnjeno, IKEA povlači određene LED lance i lampe za spoljašnju upotrebu, zbog neusklađenog utikača, i to iz porodica proizvoda „Ledljus“, „Sommarlanke“, „Strala“, „Svartra“ i „Utsund“. IKEA je apelovala na sve kupce koji poseduju ove LED lance i lampe da prestanu da ih koriste i kontaktiraju kompaniju IKEA. „Usled...
Izvor: Luftika.rs, 09.Mar.2025, 12:05