
Početkom 1990. godine kompanija Ikea je prepoznala razvojni potencijal u regionu i počela da se širi otvorivši prvu robnu kuću u Mađarskoj.
Ubrzo nakon toga, otvorene su robne kuće u Slovačkoj, Češkoj, Poljskoj. Razvojni plan je tada postojao i za našu zemlju.
Ikea start šop otvorena je u Beogradu 1990, i predstavljala je manju verziju robne kuće Ikea.
Veličina radnje je bila 1.000 metara i nudila je potrošačima 650 proizvoda iz Ikea asortimana. Uprkos ograničenom asortimanu Ikea je zabeležila ogroman uspeh. Zbog konflikata u regionu, radnja je bila zatvorena 1992. godine, a obustavljeno je dalje širenje maloprodajne mreže u celom regionu. Uprkos činjenici da su planovi za otvaranje robnih kuća obustavljeni, organizaciona jedinica Ikea odgovorna je za uspostavljanje saradnje s lokalnim kompanijama koje proizvode Ikea asortiman, nastavila se akcija i rad u regionu, a broj kompanija koje sarađuju i rade za Ikeu porasle su tokom perioda i godina sve više. 2007. godine Ikea je objavila planove za otvaranje robnih kuća u Srbiji, Hrvatskoj, i Sloveniji.
Predstavništvo kompanije Ikea za jugoistočnu Evropu koje pokriva Srbiju, Sloveniju, Hrvatsku, Rumuniju, otvoreno je 2008. godine sa sedištem u Beogradu. U ovom sektoru trenutno radi 80 zaposlenih. Ikea Srbija pronašla je i kupila parcelu za svoju prvu robnu kuću u Beogradu, na lokaciji Bubanj Potok. Parcela je proširena kupovinom dodatnog zemljišta 2014. Na parceli je postavljen simbolični Ikea bilbord koji označava mesto buduće robne kuće. Aprila 2016. godine u prisustvu visokih državnih zvanica postavljen je kamen temeljac za prvu robnu kuću Ikea u Srbiji. Kompaniju Ikea osnovao je Ingvar Kamprad 1943. godine u Smalandu na jugu Švedske. Ingvar je svoj preduzetnički put započeo sa samo pet godina kada je počeo da prodaje šibice najbližim komšijama. Ubrzo je posao proširio na prodaju semena za cveće, čestitki, božićnih ukrasa, a kasnije i olovaka.
Sa 17. godina otac ga je nagradio za dobar uspeh u školi, a on je ta sredstva iskoristio kako bi osnovao svoju kompaniju Ikea. Naziv Ikea je nastao od inicijala osnivača I. K i početnih slova farme Elmtarid i sela Aginarid gde je odrastao. Ikea je s početka prodavala olovke, ramove za slike, novčanike, satove, nakit, nameštaj je postao deo ponude 1948. godine i od tada je započeo konstantan rast i napredak kompanije. Danas je Ikea veliki maloprodajni lanac sa 172.000 zaposlenih, 375 robnih kuća u 28 zemalja, i poslovnim akcijama u čak 43 zemlje.
Vizija kompanije Ikea je stvaranje bolje svakodnevice za što više ljudi. U ponudi je širok asortiman dobro dizajniranih i odličnih proizvoda za opremanje doma po pristupačnim cenama da veliki broj ljudi može sebi da priušti nešto od asortimana. Ikea ima više od 300 svojih radnji koje raduju ljude, a prva robna kuća se gradi i u Srbiji i trebalo bi da bude otvorena na leto 2017. godine. Grupa Ikea je objavila planove širenja u Kini i za otvaranje prve prodavnice u Indiji, s obzirom da kompanija namerava da u naredne četiri godine poveća prodaju za skoro 50 odsto.
Cilj kompanije je prihod od 50 milijardi evra do 2020 rekao je Ikein direktor medijima, dodajući da je prodaja za 12 meseci zaključno sa avgustom porasla za 7,1 na 34,2 milijarde. Ikea planira da u narednih nekoliko godina uvede elektronsku trgovinu na svim tržištima.
Sada Ikeina e trgovina postoji na 14 tržišta. Kompanija planira da do 2020. godine e trgovina daje 10 odsto ukupne prodaje.
IKEA snimila unos pina na kasi: Mora da plati kaznu od 1,5 miliona evra
Godine 2022. u IKEA-inoj trgovini u Beču postavljene su bezbjednosne kamere koje su snimale ne samo ulaz i kase, već i...
Izvor: Nezavisne Novine, 15.Okt.2025, 17:35
IKEA lansirala SANDLÖPARE – kolekciju za decu inspirisanu afričkom savanom
Najnovije IKEA istraživanje o igri otkriva nam da samo 51% dece smatra da ima dovoljno vremena za igru, dok više od polovine roditelja (54%) želi da provodi više vremena u igri sa svojim mališanima. SANDLÖPARE kolekcija, koja se sastoji od 29 proizvoda, budi maštu, podstiče igru i unosi istraživački duh u svakodnevni život. Pored plišanih majmuna, merkata i drugih životinja iz savane, uz ovu kolekciju stolice postaju zebre, tepisi se pretvaraju u zmije, a uz štepanu prostirku sa likom...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 14.Okt.2025, 12:18
IKEA otvorila Studio za planiranje u Čačku
IKEA Studio za planiranje omogućiće kupcima iz Čačka i okoline da uz stručnu pomoć IKEA savetnika dizajniraju svoju kuhinju ili isplaniraju garderober, koji u potpunosti odgovaraju njihovim potrebama, navikama i budžetu, ali i dobiju savet za opremanje bilo koje prostorije. Studio se prostire na 980 kvadratnih metara i posetioci će moći da vide izložene kuhinje i garderobere, kao mali primer mnogobrojnih modularnih rešenja koje IKEA Srbija ima u ponudi. Pored toga, izloženo...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Sep.2025, 14:20
IKEA: Vreme je da se radost zajedničkog kuvanja i uživanja u hrani vrate u našu svakodnevicu
Ipak, u poređenju sa ostalim prostorijama u domu, kuhinja je prostor kojim su ljudi najmanje zadovoljni[2], posebno ukoliko žive u manjim stanovima. Najčešći izazovi su nedostatak prostora za odlaganje i teškoće u organizaciji i održavanju urednosti. Upravo zato, IKEA pokreće globalnu inicijativu sa ciljem da kuhinje i trpezarije širom sveta ponovo pretvori u mesta okupljanja, uživanja i povezivanja, kao i da pomogne ljudima da pripremu i deljenje obroka učine prijatnijim,...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 17.Sep.2025, 14:52
IKEA i Gustaf Vestman predstavljaju novu kolekciju osmišljenu za slavlja
Od porcelanskih tanjira i šolja do svećnjaka i rasvete, kolekcija unosi vedrinu i razigranost u svaki trenutak slavlja. Ideja je jednostavna – za slavlje nije potrebna posebna prilika, ljudi mogu da šire radost i povezuju se onda i onako kako sami žele. Kolekcija predstavlja prvu saradnju Gustafa Vestmana sa nekom kompanijom na području dizajna proizvoda i prirodno se uklapa u postojeći asortiman kao poseban deo IKEA zimske kolekcije VINTERFINT. Partnerstvo je nastalo iz zajedničke...
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 09.Sep.2025, 14:49
Breaking News: IKEA i Gustaf Westman kolaboracija čije komade želimo!
Zamislite prazničnu dekoraciju koja potpuno transformiše tradiciju, suštinu praznika postavlja ispred tradicionalnih elemenata i donosi vam na trpezu boju, oblike i puno, puno radosti, a izgleda fenomenalno? Drugo ništa nismo ni mogli očekivati od prve kolaboracije dizajnera Gustafa Westmana sa kompanijom IKEA. Njihova saradnja izrodila je novu kolekciju od 12 proizvoda za dekoraciju i postavljanje stola koji razbijaju tradiciju i stvaraju je iznova. Od porcelanskih tanjira i šolja do svećnjaka...
Izvor: Lepota i zdravlje, 09.Sep.2025
Pipi Duga Čarapa, IKEA i Nobelova nagrada na listi švedske kulturne baštine, ABBA nije - evo zašto
Pipi Duga Čarapa, IKEA i Nobelova nagrada su među 100 dela, brendova i ideja koje su definicija suštine...
Izvor: Radio 021, 03.Sep.2025, 07:05












