Dacia Sandero
Dacia Sandero

Dacia ili Dačia je rumunski proizvođač automobila, trenutno sada deo Renault grupe, koji je osnovan 1968. godine, kada je prva fabrika podignuta u mestu Colibasi.
Njegov prvi model je Dacia 1300 i nekoliko pratećih modela, i zapravo nešto izmenjenih verzija Dacia 1300, kao što su 1310, 1400, i 1410. Ipak automobil nije u potpunosti rumunski pošto je rezultat dogovora sa Renaultom, koji je obezbedio stručnost i alat.

Dacia je rumunski proizvođač automobila u vlasništvu Renaulta. Kada su se odnosi između Dacije i Renaulta pogoršali, rumunski proizvođač je odlučio da 1996. godine lansira prvi model koji je potpuno rumunski. Nova sportska promenjena verzija je dizajnerski mnogo bolje uređena i bolje izgleda od svojih prethodnika.

1999. godine Dacia i Renault su zakopali ratne sekire i pomirili se, tako da su ponovo postali partneri. Dacia je otkrila zamenu za Novu 2000 godine, pod nazivom Supernova. Ovaj model je imao potpuno isti izgled kao i Nova. Međutim proizvodnja Supernove je prekinuta nakon tri godine i uveden je novi model Solenza. Ovaj skroz novi model je bio savršena kopija Supernove. 2004. godine Dacia je izbacila novi model Logan, koji zbog većeg razmaka od podloge, više mesta za prtljag i putnike Logan postaje veliki hit. Sa turbo dizel motorom sa 1,5 16 ventila Logan registruje najvišu prodaju u istoriji kompanije Dacie.

Ubrzo nakon njegovog puštanja dolazi Logan MCV 2008. Ovaj rumunski proizvođač automobila je osnovan 1966. godine, i to u saradnji sa francuskom kompanijom Renault. Proizvodila je nekoliko modela auta od kojih su najpoznatije Reno 12 i Reno 8 i to po francuskoj licenci. Ono što je karakteristično za ovog proizvođača je da je neke tipove auta pravio isključivo za članove Komunističke partije Rumunije. Tako da ko nije bio član nije bilo šanse da kupi auto. Svi modeli Dacia su bili zasnovani na Renault varijantama pa se slobodno može reći da rumuni nisu imali puno posla oko dizajniranja. Tek 1994. godine sa fabričkih traka silazi Dacia Nova koja je proizvod domaćih stručnjaka. Pet godina kasnije Dačiju kupuje Reno koji uvodi novu tehnologiju i poznat dizajn. Počinje sa modelom Solenza, a veći uspeh postižu sa modelom Lugan. Ovaj model uspeva da bude jedan od najprodavanijih modela u centralnoj i istočnoj Evropi i u Rusiji. Od 2012. godine Dačijini modeli koriste Reno tehnologiju i distributivnu mrežu.

Dacia Logan mali porodični auto solidnog dizajna i kvaliteta uspeo je da se brzo probije na evropske puteve. Auto je bio zamišljen kao vozilo za 5000 evra i to za zemlje u razvoju. Ipak dolaskom svetske krize ekonomske ovaj auto se redovno uzima u obzir prilikom kupovine novih ili polovnih auta. 2012. godine stigla je i nova, druga, generacija ovog modela koja je obogaćena novim sistemima i novom pratećom opremom.
Odličan je za vožnje po gradu i šire, a oni koji su to probali govore da je odličan i za putovanja. Dacia Sandero direktna konkurencija Ford Fiesti, Pežou 207, Opel Korsi, i Grande Puntu, iako su mnogi sumnjičavi prema vozilima koja dolaze iz Rumunije ovaj model je stvoren da svakog razuveri. Bolji dizajn, nova tehnologija, i što je najbitnije dobra cena stvari su koje izdvajaju ovaj auto iz konkurencije. Unutrašnjost je prostrana, ima dovoljno mesta za visoke osobe, a u prtljažnik može dosta da stane. Ispod haube su uglavnom benzinski motori od 1,4 i 1,6 litara.

Renault grupa je 1999. godine kupila Daciu s ciljem proizvodnje niskobudžetnih malih automobila za tržište Srednje i Istočne Evrope. 2000. godine je predstavljen model Supernova, poboljšana verzija Nove. Prodaja modela je bila zadovoljavajuća, pa je 2002. godine prodato 53.000 vozila.

Oko 50 posto rumunskog tržišta automobila je držala Dacia. Model Supernova je 2003. godine zamenjen sa modelom Salenza, koji je imao potpunu sređenu unutrašnjost. Solenza je bila konkretan model kojim se Dačia probila na ne samo tržište balkanskih zemalja, već i na deo tržišta zapadne Evrope.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Obnovljeni Dacia Sandero, Sandero Stepway i Jogger

Obnovljeni Dacia Sandero, Sandero Stepway i Jogger

 Dacia je već godinama sinonim za pametnu kupovinu, a modeli Sandero i Jogger su njen važan temelj. Od lansiranja treće generacije Sandera 2020. godine, prodaja je kontinuirano rasla. Samo prošle godine u Evropi je prodato više od 309.000 primeraka Sandera, što je rast od 14,5 posto i dovoljno za status najprodavanijeg automobila na kontinentu. Oko dve trećine prodaje otpada na povišenu verziju Sandera, Stepway, a porodični Jogger je u istom periodu pronašao gotovo 100.000 kupaca.Sada...

Izvor: AutoBlog, 06.Okt.2025, 20:30

Detaljnije >>

Volkswagen T-Roc je u avgustu bio najprodavaniji automobil u Evropi

Volkswagen T-Roc je u avgustu bio najprodavaniji automobil u Evropi

 U avgustu 2025. u Evropi je registrovano ukupno 790.177 novih automobila, što je rast od pet posto u odnosu na isti mesec prošle godine, pokazuju najnoviji podaci Jato Dynamicsa. Na vrhu lestvice se našao Volkswagen T-Roc, kompaktni SUV koji se upravo oprašta od stare generacije, a naslednik mu je predstavljen krajem avgusta. Uprkos smeni modela, T-Roc je s 14.693 registracije ostvario rast od 14 posto i pokazao zašto je jedan od ključnih VW-ovih aduta u C-SUV segmentu, navodi Jutarnji.hr.Na...

Izvor: AutoBlog, 26.Sep.2025, 01:16

Detaljnije >>

Dacia Sandero i dalje dominira evropskim tržištem

Dacia Sandero i dalje dominira evropskim tržištem

 Foto: DaciaDacia Sandero zadržava status najprodavanijeg automobila u Evropi sa impresivnih 162.666 registracija u prvih osam meseci 2025. godine.Uprkos padu od 11 posto u odnosu na isti period prethodne godine, Sandero se i dalje pozicionira kao neprikosnoveni lider evropskog tržišta zahvaljujući svojoj pristupačnoj ceni.Zahvaljujući tome, francuski koncern, Renault Grupa, pokazuje snažnu tržišnu poziciju sa tri modela u top 10 listi. Pored Sandera na prvom mestu, drugoplasirani Renault...

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2025, 21:12

Detaljnije >>

Koliko se evropsko tržište promenilo u poslednjih 20 godina?

Koliko se evropsko tržište promenilo u poslednjih 20 godina?

Audi A4 je 2005. godine bio prodavaniji nego Dacia Sandero danasNapravili smo malo poređenje prodajnih rezultata prvog polugodišta evropskog tržišta iz 2005. i onog što se dešava ove godine. Brojke su skoro pa neuporedive, dok trendovi pokazuju koliko se tržište, ne samo promenilo, već i srozalo, a kupci promenili preferencije.Kao što znamo Dacia Sandero je prošle godine bio najprodavaniji evropski auto, a moguće je da će to ponoviti i ove godine. Međutim, kada se osvrnemo dve decenije...

Izvor: AutoBlog, 30.Avg.2025, 22:20

Detaljnije >>

Evropsko tržište: Kineski divovi prestižu evropske legende, Dacia Sandero i dalje najprodavaniji model

Evropsko tržište: Kineski divovi prestižu evropske legende, Dacia Sandero i dalje najprodavaniji model

 Evropsko tržište automobila doživljava tektonske promene. Iako najnoviji podaci za prvu polovinu 2025. godine pokazuju blagi pad ukupnih registracija novih vozila, prava vest leži u neverovatnom usponu kineskih proizvođača koji su već pretekli neke od najpoznatijih zapadnih marki.U prvoj polovini godine, prodaja kineskih marki porasla je za čak 91 posto, dostigavši 347.100 prodatih vozila. Time su zauzeli značajnih 5,1 posto evropskog tržišta, smestivši se tik iza Mercedesa (5,2%)...

Izvor: AutoBlog, 25.Jul.2025, 02:06

Detaljnije >>

Dacia Sandero i sa hibridnim pogonom

Dacia Sandero i sa hibridnim pogonom

 Potpredsednik Dacije za prodaju i marketing Frank Marot je za britanski Auto Express rekao da je kompanija „posvećena uvođenju elektrifikacije u sve segmente“ i da ćete „u narednim mesecima biti pozvani da nam se pridružite za više informacija o segmentima u kojima [Dacia] trenutno nije prisutna“ – nagoveštavajući da bi dugo očekivani hibridni Sandero mogao biti pred vratima. Govoreći tokom onlajn prezentacije na kojoj se raspravljalo o finansijskim rezultatima Dacije za prvu...

Izvor: AutoBlog, 23.Jul.2025, 23:41

Detaljnije >>

Obnovljeni Dacia Sandero Stepway

Obnovljeni Dacia Sandero Stepway

 Foto: Actu.frPopularni Dacijin model Sandero/Sandero Stepway će uskoro proći kroz još jedno doterivanje, što potvrđuju i slike koje su nastale tokom snimanja promotivnog materijala.Sandero treće generacije je debitovao zajedno sa limuzinskim Loganom u jesen 2020. a zatim su oba u leto 2022. ažurirana da bi se uskladili sa novim korporativnim stilom.Najnovije ažuriranje je osmišljeno da učvrsti uspeh (prošle godine Sandero je bio najprodavaniji novi aurtomobil u Evropi), a budući da...

Izvor: AutoBlog, 18.Jul.2025, 19:20

Detaljnije >>