
Dacia ili Dačia je rumunski proizvođač automobila, trenutno sada deo Renault grupe, koji je osnovan 1968. godine, kada je prva fabrika podignuta u mestu Colibasi.
Njegov prvi model je Dacia 1300 i nekoliko pratećih modela, i zapravo nešto izmenjenih verzija Dacia 1300, kao što su 1310, 1400, i 1410. Ipak automobil nije u potpunosti rumunski pošto je rezultat dogovora sa Renaultom, koji je obezbedio stručnost i alat.
Dacia je rumunski proizvođač automobila u vlasništvu Renaulta. Kada su se odnosi između Dacije i Renaulta pogoršali, rumunski proizvođač je odlučio da 1996. godine lansira prvi model koji je potpuno rumunski. Nova sportska promenjena verzija je dizajnerski mnogo bolje uređena i bolje izgleda od svojih prethodnika.
1999. godine Dacia i Renault su zakopali ratne sekire i pomirili se, tako da su ponovo postali partneri. Dacia je otkrila zamenu za Novu 2000 godine, pod nazivom Supernova. Ovaj model je imao potpuno isti izgled kao i Nova. Međutim proizvodnja Supernove je prekinuta nakon tri godine i uveden je novi model Solenza. Ovaj skroz novi model je bio savršena kopija Supernove. 2004. godine Dacia je izbacila novi model Logan, koji zbog većeg razmaka od podloge, više mesta za prtljag i putnike Logan postaje veliki hit. Sa turbo dizel motorom sa 1,5 16 ventila Logan registruje najvišu prodaju u istoriji kompanije Dacie.
Ubrzo nakon njegovog puštanja dolazi Logan MCV 2008. Ovaj rumunski proizvođač automobila je osnovan 1966. godine, i to u saradnji sa francuskom kompanijom Renault. Proizvodila je nekoliko modela auta od kojih su najpoznatije Reno 12 i Reno 8 i to po francuskoj licenci. Ono što je karakteristično za ovog proizvođača je da je neke tipove auta pravio isključivo za članove Komunističke partije Rumunije. Tako da ko nije bio član nije bilo šanse da kupi auto. Svi modeli Dacia su bili zasnovani na Renault varijantama pa se slobodno može reći da rumuni nisu imali puno posla oko dizajniranja. Tek 1994. godine sa fabričkih traka silazi Dacia Nova koja je proizvod domaćih stručnjaka. Pet godina kasnije Dačiju kupuje Reno koji uvodi novu tehnologiju i poznat dizajn. Počinje sa modelom Solenza, a veći uspeh postižu sa modelom Lugan. Ovaj model uspeva da bude jedan od najprodavanijih modela u centralnoj i istočnoj Evropi i u Rusiji. Od 2012. godine Dačijini modeli koriste Reno tehnologiju i distributivnu mrežu.
Dacia Logan mali porodični auto solidnog dizajna i kvaliteta uspeo je da se brzo probije na evropske puteve. Auto je bio zamišljen kao vozilo za 5000 evra i to za zemlje u razvoju. Ipak dolaskom svetske krize ekonomske ovaj auto se redovno uzima u obzir prilikom kupovine novih ili polovnih auta. 2012. godine stigla je i nova, druga, generacija ovog modela koja je obogaćena novim sistemima i novom pratećom opremom.
Odličan je za vožnje po gradu i šire, a oni koji su to probali govore da je odličan i za putovanja. Dacia Sandero direktna konkurencija Ford Fiesti, Pežou 207, Opel Korsi, i Grande Puntu, iako su mnogi sumnjičavi prema vozilima koja dolaze iz Rumunije ovaj model je stvoren da svakog razuveri. Bolji dizajn, nova tehnologija, i što je najbitnije dobra cena stvari su koje izdvajaju ovaj auto iz konkurencije. Unutrašnjost je prostrana, ima dovoljno mesta za visoke osobe, a u prtljažnik može dosta da stane. Ispod haube su uglavnom benzinski motori od 1,4 i 1,6 litara.
Renault grupa je 1999. godine kupila Daciu s ciljem proizvodnje niskobudžetnih malih automobila za tržište Srednje i Istočne Evrope. 2000. godine je predstavljen model Supernova, poboljšana verzija Nove. Prodaja modela je bila zadovoljavajuća, pa je 2002. godine prodato 53.000 vozila.
Oko 50 posto rumunskog tržišta automobila je držala Dacia. Model Supernova je 2003. godine zamenjen sa modelom Salenza, koji je imao potpunu sređenu unutrašnjost. Solenza je bila konkretan model kojim se Dačia probila na ne samo tržište balkanskih zemalja, već i na deo tržišta zapadne Evrope.
Kako pobediti ovu ponudu: Gotovo 480 cm dužine, vrhunska tehnologija i neverovatna cena!?
Muke koje evropski proizvođači automobila preživljavaju na kineskom tržištu nisu slučajne i o njima bi moglo da se piše na mnogo većem prostoru. Ali daćemo vam samo jedan razlog, a to je Xpeng Mona 03. Ovakvoj ponudi teško je parirati i konkurisati. Naime, kineski proizvođač je uspeo da kreira veliki liftback po početnoj ceni koja je na niovu 16.000 evra (malo bolje opremljena Dacia Sandero je otprilike na tom niovu). Za samo sedam meseci prodaje, ovaj automobil je pronašao put do...
Izvor: AutoBlog, 03.Apr.2025, 13:02
Dacia ulazi na Golfov teren
Sandero dobija većeg brata Rumunski brend je odlično prihvaćen na tržištu i doživljava pravu renesansu. Prodajne brojke su fascinantne (sa 268.000 prodatih primeraka Sandero je prošle godinje bio najprodavaniji novi putnički automobil u Evropi) pa zato Dacia radi na širenju asortimana i popunjavanju segmenata u kojima do sada nisu bili prisutni. Nakon Bigstera u C-SUV segmentu, Dacia će postati novi igrač i u popularnoj Golf klasi.Dacia je konkurentan brend u skoro svim segmentima tamo...
Izvor: AutoBlog, 31.Mar.2025, 07:03
Dacia Sandero i dalje najprodavaniji novi automobil u Evropi
Ukupno tržište automobila u drugom mesecu 2025. je manje za 3 posto u odnosu na isti mesec prošle godine, te je pad od 2,6 posto iz januarau još malo povećan.Nemačko tržište beleži najveći pad od 6,4 posto, sledi Italija s padom od 6,3 posto, ali u isto vreme Španija beleži rast od 12 posto. Šaroliki su i rezultati pojedinih marki, pri čemu ozbiljne minuse beleže Porsche (-35%), Volvo (-14%) i Toyota (-7,7%) te čak i Škoda (-5,9%). Ipak daleko najveći pad beleži Tesla čija...
Izvor: AutoBlog, 25.Mar.2025, 21:03
Nova Dacia Sandero dolazi za dve godine
Nova Dacia Sandero na tržište dolazi 2027. godine, a prvi put će imati i potpuno električni pogon, kao i alternativu s pogonom na unutrašnje sagorevanje, potvrdio je sada šef marke Denis Le Vot."Da li će biti pogona na unutrašnje sagorevanje u sledećoj generaciji? Naravno, odgovor je da. Iza 2027. imaćemo i unutrašnje sagorevanje u Sanderu, ali takvi pogoni će najverovatnije biti potpuno hibridi”, rekao je Le Vot, a javlja britanski Auto Express. Le Vot je takođe objasnio zašto...
Izvor: AutoBlog, 25.Mar.2025
Dacia sajamska ponuda
Odvezite novo Dacia vozilo uz sajamsku ponudu i odlične opcije finansiranja.Beskamatni kredit 0% kamate do 36 meseci Kredit za fizička lica i do 10.000 € za modele Duster i Bigster. ...ili fiksna kamatna stopa u € 3,99% kamate fiksno u € Kredit za fizička lica sa fiksnom kamatnom stopom 3,99% do 60 meseci. Dacia Sandero Stepway već od 14.990 € uz specijalne uslove finansiranja: 0% kamate do 7.000 € do 36 meseci ili fiksna kamatna stopa 3,99% u € do 60 meseci ...
Izvor: AutoBlog, 04.Mar.2025, 22:40
Dacia Sandero na vrhu i u januaru
Ako se po jutru dan poznaje, Dacia će iskoristiti prošlogodišnji talas i na istom jahati i ove godine. To je potvrdio prošlogodišnji bestseler Sandero, koji je prvi mesec u 2025. započeo na "desnoj nozi".Prema najnovijim podacima o prodaji, Sandero je u januaru bio najprodavaniji automobil u Evropi sa 22.078 prodatih jedinica, što je ipak pad od 11,6% u odnosu na prvi mesec 2024. godine. Ipak, pad ne treba da zabrinjava menadžere rumunske marke sve dok su i drugi u padu, piše Klix.ba. Tako...
Izvor: AutoBlog, 24.Feb.2025, 20:10
Ponuda za Dacia vozila sa zalihe
Dacia vozila sa zalihe uz brzu isporuku i dodatne pogodnosti.Logan sa zalihe uz specijalni bonus 200 € i posebne uslove finansiranja: 0% kamate do 7.000 € do 36 meseci ili fiksna kamatna stopa 3,99% u € do 84 meseca 4 zimske gume CENOVNIK ZA VOZILA...
Izvor: AutoBlog, 17.Feb.2025, 21:18