Dragan Varagić

Kako vaša onlajn zajednica postaje vaš model poslovanja i (dodatnih) prihoda? – Ep. 1 serijala “Megatrend: 50 nijansi decentralizacije veba”

Ovaj članak je namenjen pojedincima i kompanijama koji imaju više pratilaca na društvenim medijima, koji kreiraju sadržaj, i koji žele da imaju osnovni ili dodatni prihod od podrške svoje onlajn zajednice. Za početak, ukratko: Razmotrite mogućnost pretvaranja vaše online zajednice u izvor prihoda putem community biznis modela. Razmislite o različitim načinima finansiranja, objedinjujući jednokratna i kontinualna sredstva, korišćenjem mogućnosti monetizacije sadržaja i aktivnosti. ...

Blog: Dragan Varagić, 24.Feb.2024, 13:02

Detaljnije >>

Šta su kanali marketinga? Kanali komunikacije i tehnike promocije

Kompanija distribuira svoje poruke preko kanala komunikacije, gde dolazi do svoje publike, koju pretvara u kupce putem tehnika promocije. Marketing kanali (taktike marketinga) = Kanali komunikacije (Mesto komunikacije) + Tehnike ili taktike promocije (Način komunikacije) Aktivnosti oko kanala komunikacije i tehnika promocije zajedno predstavljaju često korišćeni termin - marketinški kanali. Kanali marketinga: Strategije i taktike koje objedinjuju karakteristike mesta komunikacije sa aktivnostima...

Blog: Dragan Varagić, 10.Feb.2024, 22:00

Detaljnije >>

Mega-trend: Pad zavisnosti od dominantnih digitalnih platformi i zajednica

Poslednjih godina i sami ste mogli osetiti značajan trend: Kompanije postepeno smanjuju svoju zavisnost od dominantnih digitalnih platformi poput Facebooka i Instagrama. Ova promena ne znači napuštanje ovih platformi, već diverzifikaciju pristupa kako bi se direktnije i ličnije angažovali sa ciljanim korisnicima i kupcima. S jedne strane, većina kompanija tek treba da usvoji strategiju korišćenja većeg broja različitih kanala, uključući i dominantne platforme, kao i interakciju...

Blog: Dragan Varagić, 29.Jan.2024, 09:42

Detaljnije >>

Šta je metastaziranje digitalnih agencija?

Kako da znate da li vaša digitalna agencija radi ugovoreni posao dovoljno dobro za vas? Šta je potrebno da biste angažovali kvalitetnu digitalnu agenciju? Šta su koordinatori za aktivnosti digitalnog marketinga? Kako većina kompanija koje koriste digitalne agencije nemaju dovoljno znanja iz oblasti digitalnog marketinga, veće i kvalitetnije digitalne agencije su s pravom zaštitile svoje interese na nivou definisanja obima posla, procesa rada, korišćenih metrika, načina izveštavanja,...

Blog: Dragan Varagić, 01.Jan.2024, 19:22

Detaljnije >>

ProGlas 2.0: Veštačka inteligencija predlaže mape puta za smanjivanje dubokih razlika u srpskom društvu

"ProGlas" je inicijativa za dubinske promene političkog i društvenog sistema u Srbiji, ka obnovi demokratije, pokrenuta od strane osoba koje nemaju "nameru da se bore za bilo kakve pozicije i funkcije, niti da se upuštaju u igre vlasti i moći". Do 04.12.2023. g. "ProGlas" je potpisalo preko 167.000 građana Srbije. Ovo je prvi put, koliko znam, da se u savremenom političkom životu pojavila sistemska inicijativa za promenu načina razmišljanja o tome šta jeste i šta bi trebalo da bude politički...

Blog: Dragan Varagić, 16.Dec.2023, 14:54

Detaljnije >>

Kako izbeći korak unazad: Vodič kroz izazove ažuriranja sadržaja i servisa

Suočavanje s problemima kada vaš novi sadržaj ili servis ne dostiže kvalitet prethodnog, može biti zastrašujuće za svaku odgovornu osobu i kompaniju koja je pokušala da unapredi svoj digitalni nastup. Koliko vam se dopada kada platforme kao što su YouTube i LinkedIn eksperimentišu sa plaćenim servisima i oglašavanjem, tako što vam stalno izlaze njihove ponude? Ovi primeri bi trebalo da pokažu kako svako ažuriranje sadržaja ili servisa nosi sa sobom rizik od nazadovanja iskustva...

Blog: Dragan Varagić, 03.Dec.2023, 06:55

Detaljnije >>

U kakvoj su vezi Overturizam trend sa nedavnim olujama u regionu? Koji je vaš poslovni odgovor na preteranu potražnju?

"A šta ako vaš projekat stvarno uspe?" Kako kompanije i organizacije mogu da balansiraju povećanje potrebe za proizvodom ili uslugom sa svojim kapacitetima? Kako to funkcioniše na primeru trenda overturizma i na primeru nedavnih oluja u Srbiji i regionu? Šta bi mogao biti odgovor na ove probleme? Šta je osnova problema overturizma? Nakon korone, desilo se da su se u celom svetu ljudi "probudili" i krenuli više da putuju u odnosu na ranije. Posledica toga je da se u medijima sve češće...

Blog: Dragan Varagić, 13.Avg.2023, 12:02

Detaljnije >>