Alfa Romeo
Alfa Romeo

Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.

Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.

Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.

Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.

Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.

Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.

Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.

Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.

Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.

Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Da li je ovo novi Alfa Romeo Stelvio?

Da li je ovo novi Alfa Romeo Stelvio?

 Pojedini mediji su objavili patentne slike na kojima je po svemu sudeći nova genercaija Alfinog SUV modela Stelvio koja treba da se pojavi kasnije tokom ove godine (možda 24. juna kada kompanija slavi 115. rođendan).Deleći svoju platformu sa novom Giulijom koji se očekuje tokom 2026. godine, Stelvio sledeće generacije će dobiti i najsavremeniji enterijer, sa naprednim informativno-zabavnim sistemom sa AI-om i ADAS paketom za poboljšanje njihovih mogućnosti autonomne vožnje. Novi Alfa...

Izvor: AutoBlog, 26.Apr.2025, 17:09

Detaljnije >>

Alfa Romeo predstavio namenski logo za proslavu svog 115. rođendana

Alfa Romeo predstavio namenski logo za proslavu svog 115. rođendana

 Alfa Romeo će 24. juna napuniti 115 godina, što je nezaboravna prekretnica koju globalni brend slavi zvaničnim predstavljanjem slavljeničkog logotipa, odajući počast izuzetnoj istoriji italijanske strasti, stila i sportskog takmičenja. Novi logo se tako deli sa zvaničnim klubovima i svim fanovima širom sveta, za upotrebu na događajima i okupljanjima, kao i u namenskim materijalima i lokalnim inicijativama. To je simboličan, ali moćan gest kojim se naglašava duboka i visceralna veza...

Izvor: AutoBlog, 18.Apr.2025, 13:02

Detaljnije >>

Proizveden 100.000-ti Alfa Romeo Tonale

Proizveden 100.000-ti Alfa Romeo Tonale

 Danas je u Stellantisovoj fabrici “Giambattista Vico” u Pomigliano d'Arco (Napulj) proizveden 100.000-ti Alfa Romeo Tonale. Konkretni primerak je Sprint verzija u Rosso Alfa boji, a namenjen italijanskom tržištu. Ova prekretnica u proizvodnji potvrđuje uspeh globalnog modela, koji je obeležio ulazak brenda Alfa Romeo u novu eru elektrifikacije, dok je ostao veran svom sportskom DNK. Lansiran 2022. godine, Tonale ima izrazito kultni dizajn Alfa Romea koji kombinuje uravnotežene proporcije,...

Izvor: AutoBlog, 17.Apr.2025, 21:12

Detaljnije >>

Alfa Romeo između čekića i nakovnja dok Junior hvata zalet

Alfa Romeo između čekića i nakovnja dok Junior hvata zalet

 Od ukupno četiri modela, Alfa Romeo ima tek jedan tradicionalni – Giuliju, dok su ostala tri SUV-ovi. Rekli bismo da su Italijani prilagodili asortiman onome što se traži na tržištu i uz to lansirali najmanji model koji treba da bude pokretač volumenske prodaje.Dok se marka pati da ostane na površini, Junior tek hvata zalet, piše Klix.ba. Na ispodprosečnu prodaju Tonalea i tranzicijski period u očekivanju dolaska novog Stelvija i nove Giulije, novi Alfa Romeo Junior je imao težak...

Izvor: AutoBlog, 14.Apr.2025, 07:01

Detaljnije >>

Trampove tarife bi mogle da nateraju Stellantis da proda Alfa Romeo i Maserati

Trampove tarife bi mogle da nateraju Stellantis da proda Alfa Romeo i Maserati

 Stellantis je u 2024. imao pad prodaje i prihoda, što je na kraju dovelo do nagle ostavke njegovog bivšeg izvršnog direktora, Karlosa Tavaresa. Ovo je trebalo da bude godina obnove kompanije, ali sa Trampovim tarifama koje su sada na snazi, stvari u Stellantisu bi uskoro mogle postati mnogo gore, navodi Motor1. Posebna pažnja je usmerena na Alfa Romeo i Maserati, dva brenda koja se muče više od većine. Stellantis je angažovao konsultantsku firmu za menadžment McKinsey and Company da ispita...

Izvor: AutoBlog, 09.Apr.2025, 08:02

Detaljnije >>