
Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.
Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.
Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.
Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.
Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.
Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.
Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.
Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.
Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.
Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.
BOTTEGAFUORISERIE: Novo putovanje izuzetnosti za Alfa Romeo i Maserati
Alfa Romeo i Maserati ponosno predstavljaju BOTTEGAFUORISERIE - novo poglavlje italijanske izuzetnosti posvećeno inovacijama i zanatstvu. Sa svoje četiri duše — BOTTEGA (retke kreacije), FUORISERIE (napredna personalizacija), Corse (motosport i inovacije) i La Storia (nasleđe i restauracija) — ujedinjuje Modenu, Torino i Areze, prošireno srce italijanske Motorne doline, pod jednom vizijom: gde se lepota susreće sa inženjeringom, a strast oblikuje savršenstvo.Postoje trenuci kada se...
Izvor: AutoBlog, 07.Nov.2025, 02:28
Alfa Romeo Junior Sport Speciale
Sa novim Juniorom Sport Speciale, brend Alfa Romeo obnavlja svoju tradiciju specijalnih serija koje spajaju eleganciju, sportski duh i najsavremeniju tehnologiju. Nakon uspeha verzije Intensa, Junior Sport Speciale postaje zvezda modelne linije za 2026. godinu, najbolje izražavajući dinamičan karakter sportskog kompakta, dok ga obogaćuje novim stilskim detaljima i premium materijalima.Zamišljen za one koji žele kompaktni automobil sa autentičnim sportskim duhom, ali pristupačnim pozicioniranjem,...
Izvor: AutoBlog, 01.Nov.2025, 08:02
Maserati MCPURA i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio za karabinjere
U Generalnoj komandi karabinjera u Rimu, u prisustvu generalnog komandanta, održana je ceremonija prezentacije novih automobila namenjenih za hitan transport organa i krvi: Maserati MCPURA i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, oba u institucionalnim livrejama. Oba automobila su opremljena posebnom opremom za brz i bezbedan transport organa i krvi, obezbeđujući maksimalnu efikasnost u medicinskim misijama. Prvi je visokoperformansni kupe sa twin-turbo V6 Nettuno motorom od 630 KS, opremljen monokokom...
Izvor: AutoBlog, 28.Okt.2025, 01:23
Alfa Romeo planira da oživi obustavljene Quadrifoglio modele
Stellantis je nedavno potvrdio da će proizvodnju aktuelnih modela Alfa Romeo Giulia i Stelvio produžiti do kraja 2027. godine, čime se odlaže dolazak njihovih dugo najavljivanih naslednika. U međuvremenu je kompanija potvrdila da Alfa Romeo planira da oživi i obustavljene Quadrifoglio verzije.Očekuje se da će izvršni direktor Alfe Romea, Santo Fičili, predstaviti revidirani plan u prvoj polovini 2026. godine. Pre toga, ponudio je nekoliko naznaka za Automotive News. Fičili je potvrdio...
Izvor: AutoBlog, 23.Okt.2025, 07:02
Aktuelni Alfa Romeo Stelvio i Giulia u proizvodnji do 2027.
Aktuelne generacije Alfinih modela Stelvio i Giulia ostaće u proizvodnji do 2027. godine, što je i zvanično potvrdio generalni direktor kompanije Santo Fičili.
Izvor: Nezavisne Novine, 17.Okt.2025, 15:50
Aktuelni Alfa Romeo Stelvio i Giulia ostaju u proizvodnji do 2027. godine
Aktuelne generacije Alfinih modela Stelvio i Giulia ostaće u proizvodnji do 2027. godine, što je i zvanično potvrdio generalni direktor kompanije Santo Fičili.Ovo produženje životnog veka je posledica kašnjenja u dolasku novih generacija (baziranih na platformi STLA Large), a takođe je i rezultat energetske tranzicije koja je daleko teža nego što se očekivalo.„Potrebno nam je malo više vremena da zadovoljimo potrebe naših kupaca. Zato...
Izvor: AutoBlog, 17.Okt.2025
Dobijamo unaprijeđeni 2026 Alfa Romeo Tonale
Za Alfa Romeo, ljepota nikada nije apstraktni koncept, već proizilazi iz susreta harmoničnih proporcija, elegancije površina, mišićavosti linija i tehničke funkcionalnosti. To je "neophodna ljepota", gdje postoji specifičan razlog za svaki...
Izvor: Nezavisne Novine, 15.Okt.2025, 08:29










