Alfa Romeo
Alfa Romeo

Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.

Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.

Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.

Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.

Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.

Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.

Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.

Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.

Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.

Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Suzuki redizajnirao amblem

Alfa Romeo, Audi, BMW, Dacia, Fiat, Honda, Jaguar, Kia, Lancia, Nissan, Opel, Škoda, Volkswagen, Volvo… to su tek neke od marki automobila koje su posljednjih godina promijenile logotip.

Izvor: Nezavisne Novine, 26.Sep.2025, 21:28

Detaljnije >>

2026 Alfa Romeo Junior

2026 Alfa Romeo Junior

 Alfa Romeo je zvanično otvorio porudžbine za Junior modelske godine 2026, kompaktni sportski automobil koji je već dostigao značajnu prekretnicu od preko 50.000 porudžbina širom sveta. Time je potvrio privlačnost modela koji oličava DNK brenda, kombinujući italijanski stil, naprednu tehnologiju i zadovoljstvo u vožnji. Sada je obogaćen još širom i konfigurabilnijom ponudom. Ponuda je dizajnirana da kupcima ponudi veliku slobodu prilagođavanja kroz modularni sistem paketa koji zadovoljava...

Izvor: AutoBlog, 22.Sep.2025, 09:04

Detaljnije >>

Stellantis opoziva više od 50.000 vozila zbog pumpe za gorivo

Stellantis opoziva više od 50.000 vozila zbog pumpe za gorivo

 Kompanija Stellantis, vlasnik brenda Chrysler, opoziva 53.849 vozila u Sjedinjenim Američkim Državama zbog mogućih problema sa pumpama za gorivo, saopštila je Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA).Opoziv se odnosi na određene modele Alfa Romeo Giulia iz 2017. i 2018. godine, kao i Alfa Romeo Stelvio iz 2018. i 2019. godine. Kako je navedeno, pumpe za gorivo u tim vozilima mogu sadržati komponente osetljive na toplotu, što može dovesti do smanjenog dotoka goriva,...

Izvor: AutoBlog, 17.Sep.2025, 00:55

Detaljnije >>

14. avgusta 1988. umro Enco Ferari

14. avgusta 1988. umro Enco Ferari

 Enco Ferari (Enzo Ferrari), jedan od najpoznatijih i najvažnijih ljudi u čitavoj istoriji automobilizma, osnovao je najuspešniji sportski tim Scuderia Ferrari i najslavnijeg proizvođača sportskih automobila.Enco Anselmo Ferari (Enzo Anselmo Ferrari) rođen je 18. februara 1898. u relativno imućnoj modenskoj porodici. Ipakk, u I. svetskom ratu porodični posao je propao. Encovi otac i brat umiru u epidemiji gripe, a on se 1919. zaposlio u maloj fabrici automobila CMN i počeo da učestvuje...

Izvor: AutoBlog, 14.Avg.2025, 22:02

Detaljnije >>