SNS imala najviše skupova u zatvorenom prostoru i bilborda

Izvor: Press, 08.Apr.2014, 14:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SNS imala najviše skupova u zatvorenom prostoru i bilborda

Prema nalazima monitoringa aktivnosti političkih subjekata u izbornoj kampanji 2014. godine, koji je uradila Agencija, evidentirano je 3.200 bilbord-oglasnih panoa, od čega je koalicija okupljena oko SNS bila na 33 odsto njih, koalicija SPS-PUPS-JS na 15 odsto, URS na 12 odsto, DS S na 10 odsto, LDP i NDS na po osam odsto...
>> Pročitaj celu vest na sajtu Press <<
Agencija je u izveštaju, kako je rekao savetnik u Službi za kontrolu finansiranja političkih subjekata Nemanja Cocić, pokrila 90 odsto svih bilborda i nastaviće i dalje da sakuplja podatke, a za bilborde je ukupno potrošeno više od milion evra.

Cocić je, na konferenciji za novinare, rekao da je Agencija evidentirala 1.802 reklame na banderama, od čega 37 odsto pripada koaliciji okupljenoj oko SNS, 35 odsto SPS-PUPS-JS, 24 odsto LDP-u, a tri odsto URS-u.

Kada je reč o konvencijama i tribinama u zatvorenom prostoru, Agencija je evidentirala 250 takvih skupova, od čega su naprednjaci organizovali 55, socijalisti 46, URS 37, demokrate 30, Dveri 25, DS S 23, NDS 18, liberali 13, a radikali šest.

Cocić je naveo da su za skupove u zatvorenom prostoru politički subjekti morali da plate zakup, a da, ako je besplatan, onda treba da u izveštajima o finansiranju kampanje, navedu da je reč o prilogu ili donaciji.

"Politički subjekti su potrošili preko milion evra za ovaj vid aktivnosti", rekao je Cocić.

Sa druge strane, radikali su bili organizatori 46 odsto skupova na otvorenom, a prema rečima Cocića to je jeftiniji vid organizovanja javnih događaja.

Agencija je evidentirala i 1.319 vozila koja su pružala usluge za prevoz stranačkih aktivista i simpatizera, a 73 odsto evidentiranih vozila prevozilo je učesnike javnih događaja u organizaciji koalicija okupljenih oko SNS i SPS.

Colić je naveo primer da je za jednu konvenciju u Beogradu evidentirano 300 autobusa koji su vozili stranačke aktiviste i simpatizere, dodajući da Agencija ima podatke o kojim autoprevoznicima je generalno reč zbog čega će im se obratiti u postupku kontrole finansiranja kampanje.

Politički subjekti su podelili više od 280.000 upaljača, hemijskih olovaka, kalendara, od čega je SNS podelila 38 odsto, a koalicija SPS-PUPS-JS 15 odsto.

Podeljeno je više od milion letaka, brošura i novina, a kako je rekao Cocić, evidentirano je najmanje 220.000 plakata, od čega više od polovine pripada koaliciji oko SNS.

Prema nalazima Agencije, dva politička subjekta su organizovala besplatne lekarske preglede za građane (koalicije oko SNS i SPS), a evidentirano je ukupno 77 pregleda.

Colić je rekao da je moguće da se radi o zloupotrebi javnih resursa ako je pregled u organizaciji stranke, organizovan u javnoj zdravstvenoj ustanovi, i ako su korišćeni aparati koji pripadaju toj ustanovi.

Sa druge strane, kako je rekao, ako je klinika u privatnom vlasništvu, onda to košta i u izveštajima političkih subjekata to treba dostaviti kao donaciju ili prilog te zdravstvene ustanove.

Colić je rekao i da je zabranjeno stranačko delovanje u školama i drugim vaspitno-obrazovnim institucijama, te da je Agencija kod Ministarstva prosvete inicirala pokretanje postpuka protiv jednog direktora škole i jedne insitucije.

Agencija je, kako je rekao, kod Ministarstva zdravlja inicirala da pokrene postupak iz svoje nadležnosti za utvrđivanje odgovornosti lekara koji su pružali medicinske usluge u svrhu promocije političkih subjekata.

Cocić je rekao da se slučaj koji je prosleđen Ministarstvu zdravlja odnosi na kampanju iz 2013. godine u Zaječaru, dok je zloupotreba obrazovne institucije bila u Apatinu u poslednjoj izbornoj kampanji.

Monitoring je sprovođen u 23 grada, a Agencija je za praćenje kampanje angažovala 142 posmatrača, od čega je u Beogradu bilo 48.

Za lokalne izbore u Beogradu Agencija za borbu protiv korupcije je, prema rečima zamenika direktora te institucije Vladana Joksimovića, iz budžeta dobila 16,2 miliona dinara.

"Za republičke izbore, obezbeđeno je dodatnih 22,892,040 dinara, sa zakašnjenjem od govoto tri nedelje od početka izborne kampanje, pa nismo pratili kampanju u celosti, već samo nakon odobravanja sredstava za posmatranje", rekao je Joksimović.

Agencija je evidentirala orglašavanje političkih subjekata na 50 lokalnih i regionalni televizija, 18 radio stanica lokalnog i regionalnog karaktera i u 20 lokalnih medija.

Joksimović je rekao da će Agencija od RRA dobiti podatke u vezi sa nacionalnim emiterima ko se i koliko oglašavao, a pisaće i svim medijima da vidi kolike su bile cene po kojima su davali u zakup oglasni prostor.

Nastavak na Press...






Povezane vesti

U predizbornoj kampanji potrošeni milioni evra

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 08.Apr.2014

Srpska napredna stranka je, tokom izborne kampanje, organizovala najviše stranačkih skupova u zatvorenom prostoru, a naprednjaci su prema danas predstavljenom monitoring izveštaju Agencije za borbu protiv korupcije, imali i najviše bilbord-oglasnih panoa i reklama na banderama, dok je na drugom mestu...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.