Probijen tunel na trasi auto-puta Beograd - južni Jadran

Izvor: Večernje novosti, 28.Nov.2014, 14:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Probijen tunel na trasi auto-puta Beograd - južni Jadran

NEMA lepšeg osećaja od onoga kada te udari ova promaja u trenutku kada se probije tunel i kada se spoje dve strane. To je znak da uloženi trud i rad nisu bili uzalud - kažu presrećni radnici građevinskog preduzeća „Planum“, koje izvodi radove na deonici Koridoda 11, od Ljiga do Preljine i koji su u četvrtak uz zdravicu i šampanjac proslavili probijanje jedne od dve cevi tunela, dužine 439 metara, u selu Brđani, nedaleko od Gornjeg Milanovca. Sigurno je da na svetu nije bilo srećnijih >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << građevinaca od dvojice radnika, koji su se, posle godinu i po dana radova, sreli na sredini tunela. Ponosno su isticali da je savladano još jedno brdo koje se isprečilo na budućoj trasi autoputa Beograd - južni Jadran! - Ovaj osećaj ne može da se poredi ni sa čim. Kada se posle udara iglom u stenu pojavi svetlost sa druge strane i kada vas hladan vetar zapljusne, to je momenat za pamćenje - rekao nam je mlađani radnik Milan Jovanović, koji je prvi pružio ruku kolegi koji je „bušio“ tunel sa druge strane. - Više od godinu dana proveli smo u mraku, u utrobi zemlje. Uvek sa malom dozom strepnje da se stenje ne sruči na nas. Sada je sve drugačije, idemo u osvajanje sledećeg tunela... Radost nije krio ni Slaviša Ilić, poslovođa mehanizacije na tunelu u Brđanima. Ljubav prema poslu u tunelima nasledio je, veli nam, od svog oca Milana, rudarskog inženjera u rudniku olova i cinka. - Ponosni smo na ovo što smo uradili. Ovim tunelom u budućnosti će proći milioni ljudi, a naši potomci će uvek znati da smo mi imali udela u nečemu što će svima nama doneti boljitak - kazao nam je Slaviša. - Ima ovde još dosta posla, a garantujem da će sa ovim vrednim radnicima svi rokovi biti ispoštovani. Ruku čestitanja jedan drugom u četvrtak su u tunelu pružili Dmitar Đurović, direktor preduzeća „Koridori Srbije“, koje je investitor radova, i Ratomir Todorović, direktor firme „Planum“. Todorović je obećao da će u februaru biti probijena i druga cev tunela u Brđanima, a da će naredne godine svi radovi biti kompletirani, zajedno sa tunelom Savinac.- Danas mogu ponosno da kažem da je Srbija i dalje najveće putarsko gradilište u regionu, a da su „Koridori Srbije“, i pored toga što nam vremenski uslovi i obilne padavine nisu išli u prilog, i u ovoj godini sustigli i prestigli evropski prosek izgradnje auto-puteva od 50 kilometara - poručio je Đurović. - Tokom ove građevinske sezone „Koridori“ su do ovog momenta izgradili 51 kilometar auto-puta u punom profilu, a do kraja ove godine imaćemo 64,4 kilometra novog auto-puta, što je više od planirane realizacije za ovu godinu. Na deonici Ljig - Preljina, dužine 40,3 kilometra, gde radove odgovorno izvodi kompanija „Azvirt“ iz Azerbejdžana, realizovano je 20,50 kilometara, a svi preostali kilometri biće asfaltirani do 25. avgusta 2016. godine. On je dodao i da je cilj „Koridora“ i Vlade Srbije da kompletan Koridor 10 bude završen 2016, a Koridor 11 tokom 2017. godine. UB - LAJKOVAC ASFALTERSKI radovi na deonici od Uba do Lajkovca, u dižini od 12,5 kilometara su završeni, a primopredaja će biti obavljena do kraja godine. U toku su radovi na uređenju terena (kosina, betoniranje odvodnih kanala, izrada zaštitne žičane ograde duž puta). Na samoj trasi izgrađeno je svih 13 mostovskih konstrukcija u dužini od oko 2,1 kilometar. Izgrađena je i petlja Lajkovac sa prilaznim saobraćajnicama dužine 8,5 kilometara.66 MOSTOVA NA trasi auto-puta od Ljiga do Preljine ima ukupno pet tunela - dva tunela sa otvorenom metodom iskopa: Golubac i Veliki Kik, dužine 200 metara, tunel Brđani - 439 metara, Savinac - 270 metara (trenutno probijen 191 metar) i tunel Šarani - 885 metara (trenutno probijeno 692 metra). Takođe, na ovoj deonici ima 66 mostova, od čega je završen 41, a na 21 su radovi započeti.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.