Izvor: Telegraf.rs, 20.Feb.2017, 15:30 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Utvrđeno da je Nutela u Austriji kvalitetnija od one u drugim zemljama
Velike kompanije prodaju kvalitetnije prehrambene proizvode u Austriji nego u Mađarskoj, iako bi trebalo da su isti jer je reč o istim markama proizvoda, upozorila je mađarska vlada.
Nadležna agencija u Slovačkoj je ukazala da se proizvodi pod istom markom u toj zemlji razlikuju od onih u Njemačkoj i Austriji.
Mađarska agencija za sigurnost hrane NEBIH ispitala je 24 proizvoda koje međunarodni lanci, kao što su Lidl i Aldi, prodaju i u Mađarskoj i u Austriji.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Telegraf.rs << />Rezultati su pokazali da je mađarska verzija napolitanki Manner manje hrskava i da se Nutella iz mađarskih prodavaonica teže maže od one iz austrijskih.
Ministar Janoš Lazar koji vodi kancelariju premijera Viktora Orbana, najavio je da će vlada početi testiranje još većeg broja proizvoda.
Foto: Flickr/ brianc
Istovremeno je slovačka agencija za kvalitetu hrane upozorila da je utvrdila razlike u ukusu, izgledu i sastavu kod desetak proizvoda koji se pod istom markom prodaju u Slovačkoj, Njemačkoj i Austriji.
Ministarka poljoprivrede rekla je da će to pitanje postaviti na nivou EU.
- Potrošači očekuju isti kvalitet proizvoda iste marke bez obzira u kojoj se zemlji proizvode ili kupuju - istakla je slovačka ministrica Gabrijela Matečna na konferenciji za novinare početkom nedelje.
Foto: Foter/Flickr/ninacoco
Slovački inspektori testirali su u novembru i decembru 22 proizvoda koji se prodaju u malopordaji u Slovačkoj, posebno u Bratislavi, i Austriji, u gradovima uz granicu.
Testirani su različiti proizvodi, uključujući mlečne, mesne i proizvode od ribe, čokolade, pecivo, sir i pića. Uz proveru amabalaže, uključujući informacije o sastavu i težini, analizirani su i boja, aroma i miris proizvoda.
(Telegraf.rs/Beta)
ŠTA KUPUJEMO: Balkan pun škart robe iz Evrope
Izvor: Večernje novosti, 20.Feb.2017
Kod nas nikad nisu rađene paralelne kontrole kvaliteta uvoznih artikala. I Mađari, iako članovi EU, kupuju lošije verzije brendiranih proizvoda NIJE tajna da veliki evropski proizvođači imaju dve linije proizvoda - jednu za zapadno i bogato tržište i drugu za sve ostale....