Sa severa u Čačak, pored BG, sve auto-putem FOTO

Izvor: B92, 10.Avg.2017, 15:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sa severa u Čačak, pored BG, sve auto-putem FOTO

Beograd -- Radovi na izgradnji novog mosta preko Kolubare i Save kod Obrenovca, koji će biti dug oko 1,7 kilometara, teku po planu.

Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Imre Kern kaže da će danas biti izdata i građevinska dozvola za surčinski deo trase auto-puta Surčin-Obrenovac na Koridoru 11.

"Ovo je ogroman poduhvat. Radovi teku prema programu i nema u ovom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << trenutku nikavih problema i nagoveštaja za eventualno produženje roka", rekao je Kern posle obilaska radova na mostu i sa obrenovačke i sa surčinske strane.

Naveo je da je ogroman posao urađen za kratko vreme, od kada su počeli radovi na izgradnji auto-puta Surčin-Obrenovac na Koridoru 11, dužine 17,6 kilometara, odnosno od 1. marta, kada je to gradilište otvoreno.

Objasnio je da su za nekoliko meseci izgrađeni svi šipovi za novi most na kopnenom delu i da su postavljena ukupno 252.

"Trenutno se radi 13. šip na glavnom nosaču mosta u reci Savi, 12 šipova je već postavljeno. Ovi poslovi treba da budu završeni do kraja godine kada će već početi da raste sam most, odnosno stubovi mosta", rekao je Kern.

Kaže i da je danas bitan dan jer će biti izdata građevinska dozvola za trup auto-puta sa surčinske strane, iza mosta prema Surčinu, čime će se, dodaje, stvoriti uslovi da počne gradnja samog trupa auto-puta.

"Tu smo takođe u roku. Radnici i stručnjaci Puteva Srbije uradili su kompletnu eksproprijaciju u roku i ovo je jedno od retkih gradilišta u našoj zemlji koje ima praktično kompletnu završenu eksproprijaciju. Sada se završava projektna dokumentacija i gradjevinska dozvola za ostala tri sektora koja će tokom leta biti izdata", rekao je Kern.

Ističe da nema nikavih problema da se rokovi poštuju, te da posao ide po planu kako je i ugovoreno sa kineskom firmom "Čajna komjunikejšens konstrakšen kompani" (CCCC).

"Bitno je da će završetkom ovog dela autoputa biti spojeni Koridor 11 i Koridor 10, što znači da će se praktično direktno iz pravca severa prema Čačku ići autoputem bez ulaska u Beograd", objašnjava Kern.

Ti radovi bi trebalo da budu završeni u roku, kako bi 2019. bili spojeni Koridor 10 i Koridor 11.

Ukupna cena izgradnje deonice auto-puta Surčin-Obrenovac dužine 17,6 kilometara je 208 miliona evra, uključujući i most preko Save i Kolubare.

Rok za izgradnju deonice auto-puta Surčin-Obrenovac je 32 meseca, izvodač radova je kineska kompanija CCCC.

Projekat se finansira iz kredita kineske Eksim banke, finansijer je Vlada Srbije preko Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a investitor je JP "Putevi Srbije".

Predviđena je izgradnja autoputa u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake.

Pored izgradnje trase puta sa kompletnom infrastrukturom, projekat uključuje i izgradnju mosta preko Save i ušća reke Kolubare dužine 1.766 metara, nadvožnjaka preko železnicke pruge Ostružnica-Batajnica, kao i dve petlje - Surčin i Obrenovac.

Auto-put Surčin-Obrenovac omogućiće spajanje koridora 11 i 10, preko obilaznice oko Beograda, na petlji Surčin.

Zajedno sa deonicama u izgradnji, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine 50,2 kilometra, i već završenim deonicama Ub-Lajkovac, dužine 12,5 kilometara i Ljig-Preljina, dužine 40,3 kilometra - ostvariće se neprekidan pun profil autoputa dužine 120 kilometara od Beograda do Preljine.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.