TC kao pečurke - Zagreb nas ipak šije 4x

Izvor: B92, 04.Maj.2016, 09:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

TC kao pečurke - Zagreb nas ipak "šije" 4x

Beograd -- Srpska prestonica uskoro bi, poput Trsta, mogla da označava sinonim za "šoping centar" ovog dela Evrope.

Do 2020. godine, osim postojećih devet modernih tržnih centara, biće izgrađeno još sedam, koji će se prostirati od Boleča, Rakovice i Karaburme, preko Dunava, čak i do Borče. Gradilišta se ozbiljno zahuktavaju, a novčanici sugrađana sve tanji, tvrde trgovci.

Do kraja godine biće položen kamen temeljac za još jedan u nizu novih tržnih centara >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << u Beogradu. Novi "Ada mol" biće izgrađen u Radničkoj ulici, preko puta Ade Ciganlije i prostiraće se na oko 32.000 kvadratnih metara, pišu Večernje novosti.

Prema tvrdnjama investitora, u ovom delu grada postoji nedostatak modernih tržnih centara, a njegovi sadržaji, ukuljučujući i oko 1.000 novih parking-mesta, biće dostupni i posetiocima popularnog "beogradskog mora". Temeljac se očekuje do kraja tekuće, a otvaranje već tokom jeseni 2018. godine.

Ovo je najnoviji projekat, koji tek treba da počne da se gradi u okviru velike "šoping groznice", koja ovog puta opasno drma, ne kupce, već investitore.

Od početka godine postavljeni su temelji za čak tri tržna centra, u Borči, Boleču i na Karaburmi, dok se radovi u Rajićevoj ozbiljno privode kraju. Kraj godine nije ni na pomolu, ali ni kraj postavljanju temeljaca - u ovoj godini, osim "Ada mola", planirano je i otvaranje gradilišta u Rakovici i na Autokomandi.

“Svakog dana povede se priča o novom modernom tržnom centru, što po automatizmu znači da ćemo imati manje kupaca”, objašnjava Predrag J., vlasnik prodavnice garderbe u TC "Piramida".

“Zarade samo padaju. Ko iole ima novca ide u tržne centre i pazari u njima, a za one koji nemaju i ovde je skupo. Ljudi samo šetaju i razgledaju i tamo, kao i ovde. Ne znam da li ima računice i potrebe za novim tržnim centrima kad je novca sve manje”, kaže on.

“Reč je o potrošnji slobodnog vremena više nego o novcu, a sve kao posledica trenda potrošačkog društva”, objašnjavaju stručnjaci.

Tako je opšta pomama za garderobom po poslednjoj modi u Beogradu vladala pre više od 15 godina, kada su "Siti pasaž", "Milenijum" i "Čumićevo sokače" bili centri okupljanja sugrađana. Ova slika danas se preselila u moderne šoping molove, kojim vikendom protutnji i po nekoliko desetina hiljada građana. Ipak, zarada je sve tanja, uveravaju prodavci.

“Mala primanja ograničila su kupovnu moć, što se primećuje i po radnjama koje se gase i otvaraju preko noći. Kirije su sve niže, ali zarada poslodavaca ne uspeva da pokrije sve troškove”, potvrđuju iz Unije poslodavaca.

Opravdanje za nove megalomanske investicije nalaze upravo u nerazvijenosti tržišta na lokalnom nivou i u pojedinim beogradskim opštinama. Niže rente i otvaranje vrata za nove brendove, još nedostupne na našim prostorima, iza paravana skrivaju činjenicu da praznih lokala, u najprestižnijim šoping centrima, već ima napretek.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Do 2020. duplo više tržnih centara u Beogradu!

Izvor: DANuBeogradu.rs, 04.Maj.2016

Pored devet postojećih, još sedam tržnih centara u Beogradu biće izgrađeno do 2020. godine, a biće raspoređeni od Rakovice i Boleča pa do Borče. Novosti najavljuju da će srpska prestonica uskoro, poput Trsta, postati sinonim za „šoping centar“ ovog dela Evrope! Gradilišta se ozbiljno...

Nastavak na DANuBeogradu.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.