Izvor: Capital.ba, 30.Avg.2014, 08:01 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Predstoji izrada podzakonskih akata za dimničarsku djelatnost
BEOGRAD, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije će u koordinaciji sa Udruženjem za komunalne djelatnosti – nadležnom Grupacijom u PKS i Udruženjem dimničara Srbije raditi na donošenju podzakonskih akata u cilju regulisanja obavljanja dimničarske djelatnosti u zemlji. Da bi se preduprijedili eventualni problemi i obezbjedila što efikasnija primjena svih pratećih propisa, razmotriće se mogućnost formiranja zajedničke radne grupe koju će činiti predstavnici >> Pročitaj celu vest na sajtu Capital.ba << resornog Ministarstva i dimničarske djelatnosti, zaključeno je na okruglom stolu, organizovanom u okviru Evropskog kongresa dimničara 2014, održanom u Beogradu. Takođe, razvoj svih, pa i dimničarske djelatnosti u Srbiji trebalo bi da se oslanja na evropska iskustva i normative, koji se primjenjuju u zemljama sa najboljom organizacijom, čime se obezbjeđuje zaštita zdravlja ljudi, zaštita od požara, smanjenje zagađenja i energetska efikasnost, a djelatnosti i korisnicima garantuje najveći kvalitet tih usluga. Prilikom donošenja zakonskih i podzakonskih akata, kojima će se povećati efikasnost korišćenja energije, Ministarstvo rudarstva i energetike će insistirati na procedurama koje su u skladu sa pozitivnim iskustvima i regulativom u EU. To podrazumijeva i nastojanje da se kontrolnim mjerama obuhvati najširi dijapazon sistema grijanja i klimatizacije, uključujući i sisteme manjih snaga Da bi se smanjilo zagađivanje vazduha, zakonska regulativa koja je u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine, baziraće se na pozitivnim propisima EU, kojima se definišu i regulatorne norme za emitere manjih snaga, kao i emisiju štetnih respirabilnih čestica PM10. Prema Zaključcima sa okruglog stola, način organizovanja i uspostavljanja dimničarske službe treba da obezbjedi funkcionalnu pokrivenost cijele teritorije Srbije, a svim korisnicima, dostupnost i odgovarajući nivo kvaliteta usluge. Tanjug