Agencija preuzima granične prelaze?

Izvor: Večernje novosti, 30.Jul.2016, 13:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Agencija preuzima granične prelaze?

Država planira osnivanje tela koje će obnoviti svih 80 ulaza u državu i njima upravljati. Boljim gazdovanjem jedan veći prelaz može da zaradi za obnovu manjeg GRANIČNI prelazi su kapija svake države. A naši gosti na njima zatiču kilometarske kolone, rupe na putevima, loše postavljene znakove i iscepane zastave. Preko Batrovaca, koji su i najfrekventniji prelaz, lane je prošlo više od dva miliona vozila i čak sedam i po miliona ljudi. Ovaj prelaz donedavno je noću >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << bio u mrklom mraku. Nije mnogo bolja situacija ni na Preševu, gde saobraćajna signalizacija očigledno nije menjana godinama, pa na tabli koja "pozdravlja" putnike na izlazu iz Srbije stoje samo obrisi grba, jer je boja izbledela od sunca. U Srbiji ima 80 graničnih drumskih, železničkih, vazdušnih i vodnih prelaza. Na ponos nam nisu oni koji su na koridorima, a na onim malim, koji su na ruti manjeg broja putnika, situacija je mnogo lošija. Većina njih izgleda kao trafika s rampom koja se podiže i spušta. To i ne čudi, jer su mnogi od ovih prelaza postavljeni i građeni mimo bilo kakvih pravila. To ističe i Miodrag Poledica, državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja. - Naši granični prelazi su građeni devedesetih godina, posle raspada bivše države, i nisu standardizovani - objašnjava Poledica. - Neophodno je napraviti isti standard prema svim zemljama, da bi i usluge bile jednake. Iz tog razloga potrebno je razmotriti inicijativu za formiranje neke vrste agencije za granične prelaze kako bi se definisao adekvatan model upravljanja. Poledica smatra da posebnu pažnju treba posvetiti domaćinskom "gazdovanju" na graničnim prelazima.BATROVCIMA NOVO RUHO BATROVCI će prvi dobiti izgled modernog prelaza. Posle deset godina nastavljena je rekonstrukcija, a do sada je proširen terminal za teretna vozila iz smera Hrvatske i dodatna traka u smeru ka Zagrebu. Za sledeću godinu je planirano proširenje terminala za teretna vozila na izlazu iz Srbije i izgradnja još šest traka za putnički saobraćaj, tako da će ih ukupno biti 18. - Neophodno je pokloniti veću pažnju upravljanju, rekonstrukciji i izgradnji prelaza, čime se mogu obezbediti dodatni prihodi u budžetu - objašnjava Poledica. - Dobrim upravljanjem moguće je obezbediti da jedan veliki granični prelaz za godinu dana finansira rekonstrukciju ili izgradnju manjeg graničnog prelaza. Na Batrovcima su, na primer, ljudi koristili poslovni prostor godinama, a država to nije mogla da im naplati. Mada je turistička sezona u punom jeku, na međunarodnim prelazima između Srbije u BiH, u Malom Zvorniku i Karakaju kod Zvornika, nema većih gužvi, mada tuda, za razliku od prelaza na Šepsku, dvadesetak kilometara niže, prolaze i kamioni. Prema prelazu Mali Zvornik i na njemu sve je uglavnom uredno, od prilaza, putokaza, istaknutih državnih zastava, table dobrodošlice naše države. Kontrole su brze i efikasne, mada je ovaj prelaz dosta skromnije urađen nego onaj na drugoj obali, u Karakaju, kod Zvornika. Sasvim je funkcionalan i za one koji ga prelaze putničkim vozilima i autobusima i kamionima.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.