4 načina za traženje posla i koji je najbolji?

Izvor: B92, 27.Feb.2016, 16:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

4 načina za traženje posla i koji je najbolji?

Pre 30 ili 40 godina, oni koji su tražili posao bili su ograničeni isključivo na štampane medije, novi vek doneo je sa sobom i nove izvore i alate pretrage.

Boston Konsalting Grup objavio je istraživanje o novim trendovima među tražiocima posla, koje pokazuje, između ostalog, kako čak 55 odsto onih kkoji traže novo radno mesto prvo odlazi na specijalizovane sajtove s ponudama slobodnih radnih mesta.

Nove tehnologije donose veću efikasnost kod pretraživanja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << poslova, ali i veću transparentnost tržišta rada. Nikada nije bilo jednostavnije naučiti nešto o poslovnim prilikama i predstaviti se kao potencijalni kandidat. Početkom 2014. godine, istraživanje Boston Konsalting grupe pokazalo je kako je gotovo 20 odsto zaposlenih počelo da radi na novom radnom mestu. Kako tehnologija napreduje, ova brojka bi mogla značajno da se poveća.

Jedno od najširih istraživanja ove vrste, stavlja u fokus kanale koje ljudi efektivno koriste u potrazi za poslom, koliko vremena potencijalni kandidati potroše na potragu, kao i stepen zadovoljstva istim.

Mnogi kandidati takmiče se na globalnom tržištu rada, no svaka individualna potraga za poslom je oblikovana lokalnim političkim i ekonomskim uticajima. Navedeno istraživanje, koje je uključivalo i globalne i lokalne trendove, pokazalo je važnost interneta na tržištu rada, na koje bi svi uključeni u proces zapošljavanja trebalo da obrati pažnju.

Internet, dakle, menja sve. Pre 30 ili 40 godina, oni koji su tražili posao bili su ograničeni isključivo na štampane medije poput novina i časopisa, ili na privatna poznanstva. Novi vek doneo je sa sobom i nove izvore i alate pretrage.

Najčešći kanali pretrage, prema istraživanju BCG-a, su sledeći:

Komercijalni kanali kao što su izdanja (novine, časopisi, oglasi), internet stranice sa ponudom poslova, stalne i povremene agencije za zapošljavanje, kao i treninzi za zapošljavanje

Javni kanali kao što su državne službe za zapošljavanje, uključujući centre za informisanje i onlajn servise

Preporuke - kao što su alumni mreže, prijatelji i rodbina

Direktni upiti kod poslodavaca (kao što su prijave preko sajta kompanije, kontakta sa zaposlenima...)

Uprkos raznovrsnosti izbora, 38 odsto poslodavaca koristilo je samo jedan kanal, a 26 odsto njih koristilo je tek 2. Istraživanje je pokazalo da većina poslodavaca smatra internet najefikasnijim kanalom za pretragu poslova, njih čak 55 odsto. Iako, drugačiji kanali privlače drugačije kompanije. Prosečni poslodavci koji koriste internet kanale su mlađi i obrazovaniji od onih koji koriste klasične kanale. Ispitanici u istraživanju naveli su i kako im Internet pruža veću i širu ponudu poslova od ostalih kanala.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.