KUPUJETE PREKO INTERNETA? Nadamo se samo da niste naručili OVE proizvode!

Izvor: Telegraf.rs, 06.Maj.2016, 20:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KUPUJETE PREKO INTERNETA? Nadamo se samo da niste naručili OVE proizvode!

Kupovina preko interneta odavno je uzela maha i postaje sve prisutnija u širim krugovima. Pretpostavke su da će onlajn kupovina u budućnosti postati deo naše svakodnevice. Tako će, prema predviđanjima najnovije studije konsultantske kuće A.T.Kerni, onlajn prodaja proizvoda za negu i lepotu u Evropi rasti više od osam odsto svake godine do 2019. Međutim, pored brojnih prednosti, postoje i zamke na koje treba da obratite pažnju kada naručujete proizvode onlajn putem.

- Za kupce, >> Pročitaj celu vest na sajtu Telegraf.rs << naročito kod kozmetike je jako bitno da znaju šta hoće bez obzira što na internetu postoji gomila saveta o proizvodima. Svaka koža drugačije reaguje i nijedan miris nije isti na svačijoj koži. Postoji i opasnost od alergija kada proizvod naručujete prvi put - upozorava bloger i marketing stručnjak Zoran Torbica i dodaje:

Foto: Tanjug

 - Opšti problem sa Internet kupovinom je da morate da vodite računa od koga kupujete jer ima puno divljaka, naročito preko Fejsbuka, zato kupujte od poznatih prodavnica. Isto vam je poređenje kao kada kupujete sa nekog poda na buvljaku u odnosu na renomirani prodajni sistem. Ima dosta lažnog predstavljanja i falsifikata. Postoji i opasnost od pogrešne isporuke, mada je to kod nas relativno dobro rešeno - smatra on.

Foto: Promo

U Srbiji je problem poverenje kupaca u sam proces kupovine, jer se, kako kaže marketing stručnjak Mladen Stojanović, plaše da li će dobiti ono što su poručili i platili. Naravno, sve ovo je u nekim zemljama rešeno dobrom zakonskom regulativom i kupovina preko interneta u tim zemljama nije ništa manje sigurna od kupovine u prodavnici. Stojanović smatra da naša država treba da uradi isto.

- Da bi se stanje kod nas popravilo, mislim da svako treba da uradi svoj deo posla: država da donese odgovarajuće zakone i propise koji će štiti kupce i prodavce i olakšati proces plaćanja, prodavci da urade ono što je u njihovoj moći da kupcu olakšaju ceo proces kupovine, a kupci da vode računa i kupuju samo od proverenih internet prodavnica - poručuje stručnjak za internet marketing Stojanović.

Pomenuta studija Kernija prepoznala je segment proizvoda za negu i lepotu kao sledeću veliku kategoriju u onlajn prodaji i zlatnu priliku za trgovce u Srbiji, budući da su očekivanja da će srpski potrošači početi s kupovinom ovih proizvoda putem Interneta.

Anketa u kojoj je učestvovalo više od 5.000 kupaca iz Nemačke,Velike Britanije i Francuske, pokazala je da postoji pet tipova onlajn kupaca.

Prvi tip su klasični kupci proizvoda za negu i lepotu (46 odsto), koji su najviše zainteresovani za cene i pogodnosti kupovine. Na drugom mestu su oni koji vole prirodnu kozmetiku (18 odsto), na trećem su zdravstveno osvešteni kupci (17 odsto), kojima su sastav i karakteristike proizvoda najvažniji kriterijum za kupovinu, a u četvrtoj su modni zavisnici (10 odsto), kojima je lepota hobi. Poslednji su sledbenici modnih trendova i takvih, kojima su robna marka, trend i pakovanje bitni, čine devet odsto ispitanih.

(Slađana Vasić)

Nastavak na Telegraf.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Telegraf.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Telegraf.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.