Da li je PODCAST novi blog?

Izvor: Telegraf.rs, 31.Jul.2016, 11:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li je PODCAST novi blog?

Potkast (engl. podcast) predstavlja digitalne audio-fajlove dostupne na internetu za preuzimanje ili slušanje, koji su obično organizovani u vidu serijala. Jedan od potkasta koji je doprineo masovnom interesovanju za ovu vrstu sadržaja jeste 12 epizoda serije „True Crime“ koja se bavi ubistvom srednjoškolke Hae Min Li. Naime, devojka je ubijena 1999. godine, a našla se u središtu pažnje javnosti kada je novinarka Sara Keining kreirala potkast u kom je objavila podatke do kojih je došla >> Pročitaj celu vest na sajtu Telegraf.rs << proučavajući policijske zapisnike i slušajući svedočenja.

Osim što je pokrenuo interesovanje javnosti za ovaj slučaj, ovaj potkast je pokrenuo i neka druga pitanja, kao na primer: Da li su potkasti sledeća velika forma koju će brendovi koristiti za pričanje svoje priče?

Zlatno doba potkasta

„Sada je zlatno doba potkasta i ovaj format je dostupan svakome ko ima laptop, mikrofon i pristup internetu“, smatra Džesi Hempel, stručnjak za biznis i preduzetničke teme u magazinu „Vajerd” (Wired). „Mnogi audio-producenti stvaraju narativne serije s istim kvalitetom i kreativnošću kakvu su posedovale i starije dokumentarne radijske emisije.“

Medijske kompanije, od TED-a do „Njujork tajmsa“, prenose ove emisije. A druge kompanije ih oprobavaju kao novi način za plasiranje marketinškog sadržaja. Dobra strana potkasta je što, kao i blog, ovo nije skup način plasmana.

Zašto je potkast dobar za marketing?

Uprkos izazovima, potkasti su odličan način za reklamiranje. A to nije ni čudno. Potkasti  privlače pažnju svoje publike poput nekoliko drugih medija.

Njihova prednost je to što informacije dolaze „direktno iz usta“ pouzdanog domaćina, odnosno voditelja, koji ujedno stvara i osećaj intimnosti i autentičnosti. Mnogo je teže da klikćete i prelistavate stranice po blogovima nego da samo slušate. A uz to možete istovremeno da pretražujete internet.

Foto-ilustracija: Profimedia

Dok je nemoguće voziti i čitati blog, moguće je slušati potkast i voziti, ili kuvati, hodati ulicom ili raditi bilo koji posao... Uz sve to, glas voditelja ili njegov razgovor sa stručnjacima iz neke oblasti može da doprinese stvaranju jače veze sa slušaocima, odnosno potencijalnim potrošačima.

Oglašavanje drugih brendova na vašem potkastu

Osim oglašavanja, pri kome kompanije prave sopstvene potkaste, možete da se reklamirate i na drugim potkastima, koji nisu vaši, što je otprilike kao i reklama u video-zapisima. Ali isto tako možete da reklamirate druge kompanije i brendove na svojim potkastima.

Prema podacima kompanije „Midrol“, koja povezuje kreatore potkasta i oglašivače, stopa CPM kod potkasta mnogo je veća nego kod drugih medija. (CPM označava skraćenicu „cost per mille”, odnosno podrazumeva oblik plaćanja kod kojeg je obračunska jedinica 1.000 prikazivanja banera, što znači da kada vam netko kaže da je CPM 100 dolara, to znači da 1.000 prikazivanja banera plaćate 100 dolara.)

Uzmite u obzir to da je u 2014. godini CPM Jutjuba bio 14,72 dolara. Iz ove kompanije kažu takođe da, od njihovih 2000 klijenata, mnogi zarađuju i po milion godišnje upravo zahvaljujući reklamam. „Midrol“ navodi i da neki od njihovih potkasta imaju stopu CPM od blizu 100 dolara, a prosečna cena je 25 dolara.

Napredak potkasta

Audio i video-zapisi, zahvaljujući u velikoj meri brzom rastu mobilne tehnologije, sada su dostupniji nego ikad i uklapaju se u životni stil „na zahtev", koji podrazumeva da su zabava i informacije korisniku dostupni u svakom trenutku.

Foto: Flickr/ Marcus Q

Broj korisnika raznih sadržaja putem mobilnih uređaja – pogotovo video-sadržaja – stalno se uvećava. A i korišćenje audio-podataka takođe je u porastu zajedno s njima, kroz platforme kao što su Ajtjuns (iTunes) i Saund klaud (SoundCloud) – pogotovo otkako se ove aplikacije sve više razvijaju i šire na nova tržišta. Verovatno je da će se razvoj i širenje nastaviti. Analize kompanije KPCB (Kleiner Perkins Caufield & Byers) takođe su pokazale da su aplikacije za razmenu poruka bile među najpopularnijima i najkorišćenijima u prethodnoj godini.

„Potkast će nastaviti da se razvija i verovatno će naći način da se integriše u te platforme kao način da ostanu u kontaktu s korisnicima – posebno kroz platforme kao što je Slack, koje  omogućuju programerima da izgrade više na njima ili kroz njih, kao što je Fejsbukov Mesindžer (Facebook Messenger) već počeo da radi. Efikasan rast potkasta tek treba da postane jasno definisan, kao što je to bilo i s drugim medijima.”

Kao kod svega ostalog, sve još umnogome zavisi od kvaliteta i posebnosti sadržaja. Za razliku od pisanih sadržaja blogova, audio ili video potkasti moraju da imaju i dodatnu posebnost i svrhu, kako bi postali viralni. Doslednost je ključna za uspostavljanje nove zajednice i privlačenje publike.

Pobrinite se za to da imate plan po kom ćete proizvoditi sadržaj, kao i detaljan plan objavljivanja tog sadržaja, deljenja s korisnicima i sličnog. „Pre nego što započnete da pravite svoje potkaste, provedite neko vreme istražujući šta već postoji i nađite ono što želite ili što vam se ne sviđa u svakoj od tih emisija, te to koristite kao inspiraciju za svoj potkast“, navodi Sjuzan Su, jedna od partnerki u kompaniji „500 Startups“ .

Potkast je još jedan marketinški alat koji bi svaki marketinški stručnjak trebalo da ima u svom „arsenalu“.  Ako želite da se bavite digitalnim marketingom više detalja možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Nastavak na Telegraf.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Telegraf.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Telegraf.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.