Država diskriminiše jug Srbije i preko železnice!

Izvor: juGmedia, 04.Maj.2016, 00:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Država diskriminiše jug Srbije i preko železnice!

Iz Beograda je više vozova za Budimpeštu nego Leskovac i Vranje

LESKOVAC/VLADIČIN HAN/VRANJE – Udruženja ljubitelja železnice ocenilo je da su naseljena mesta u Leskovcu i južno od njega diksrinisana jer su neki vozovi ukinuti a za druge se najavljuje ukidanje, zbog izgrdanje Koridora 10.

„Opštine Vranje i Vladičin Han, >> Pročitaj celu vest na sajtu juGmedia << i južni deo Opštine Leskovac za vreme radova na Koridoru 10 ostaće potpuno bez železničkog prevoza, iako je pruga prohodna sve do Vranjske banje“, navodi se u saopštenju tog udruženja.

Još početkom 2016. ukinuto je, objapnjava se, pola vozova koji saobraćaju južno od Leskovca. Ostala su jedino dva para brzih vozova za Skoplje, dnevni i noćni, i jedan par lokalnih putničkih, sve do početka radova na Koridoru H 18.aprila 2016.

Od tog dana južno od Niša ostalo je samo 4 para lokalnih vozova do Leskovca, a do Vladičinog Hana i Vranjske banje ni jedan, iako je dotle pruga prohodna.

I sve to u godini jubileja 130 godina voza za Leskovac i Vranje. Radovi će trajati do proleća 2017. što znači da će đaci, studenti, radnici, poljoprivrednici, i uopšte svi stanovnici Jablaničkog i Pčinjskog okruga imati znatno pogoršane transportne veze“ 

Ovo udruženje zahteva da se pod hitno obezbedi prevoz južno od Leskovca.

„Da se hitno vrati saobraćaj putničkih vozova na prohodnom delu pruge od Leskovca do Vranjske banje, a da se južno od Vranjske banje omogući alternativni prevoz autobusima od Vranjske banje do Preševa“, zahetav se u saopštenju, u kome se naglašava da su dopisi poslati Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, i „A.D. Srbija voz“.

„„Srbija voz“ sav saobraćaj putničkih vozova vrši po obavezi javnog prevoza, koja se sufinansira iz budžeta, novcem svih građana Srbije. U praksi, vidi se da ta obaveza postoji za ekonomski jaku regiju u okolini Beograda i Novog Sada, a za ekonomski slabiju Južnu prugu ta obaveza ne važi. Najočitiji primer diskriminacije je da od 21 novih električni vozova proizvođača „Stedler“ ni jedan ne saobraća na Južnoj pruzi. Osim pruga za Smederevo i Požarevac, ovo je jedina elektrifikovana pruga na kojoj nema ovih vozova. Kako će ove godine pristići i 27 dizel vozova iz Rusije, nedovoljno voznih sredstava nikako ne može biti izgovor“.

Iz Beograda je, piše, više vozova za Budimpeštu nego Leskovac i Vranje

„Danas ima tri para vozova iz Beograda za Budimpeštu, a na Južnoj pruzi je u red vožnje upisano samo dva para, i tako je već godinama. Još 2009. ukinut je popodnevni voz iz Beograda za Skoplje i jutarnji iz Skoplja za Beograd, iako je od tri para polazaka vozova ovaj bio najpopunjeniji. Za red vožnje za 2017. se planira ukidanje jedinog para dnevnih brzih vozova između Beograda i Vranja. U tom slučaju bi ostao samo noćni, koji u jako nezgodno vreme, u gluvo doba noći prima i otprema putnike u Vranju i Leskovcu“.

Udruženje ljubitelja železnice će se javnim delovanjem zalagati za minimalno dva para dnevnih vozova između Beograda i Vranja, ujutru i popodne u oba pravca, povećanje broja polazaka lokalnih vozova, i usklađivanje reda vožnje sa smenama đaka, radnika i studenata.

(Kraj)
Pogledaj vesti o: Leskovac

Nastavak na juGmedia...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta juGmedia. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta juGmedia. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.